Home › Forums › Algemeen › Oude topics › How to: Ontsteking vervroegen
- Dit onderwerp bevat 68 reacties, 29 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 7 maanden geleden door arjan-dj.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 maart 2007 om 22:14 #139565
hoi, k ben nogal nieuw met vespas tunen enzo
da gedoe met t vervroegen van je ontsteking, maakt dat iets uit voor een geheel standaard vespa si snor??
26 maart 2007 om 22:19 #139566cruelman84 :
hoi, k ben nogal nieuw met vespas tunen enzoda gedoe met t vervroegen van je ontsteking, maakt dat iets uit voor een geheel standaard vespa si snor??
Neen , het is pas handig bij goed opgevoerde setups.
Lees anders de howto beginnen opvoeren door daar heb je meer aan 😉
1 april 2007 om 17:14 #139657effe wat fototjes van mijn vervroegde ontsteking :).

1 april 2007 om 17:57 #139659Er bestaan ook speciale spietjes,om je ontsteking te vervroegen.
1 april 2007 om 18:09 #139661barry :
Er bestaan ook speciale spietjes,om je ontsteking te vervroegen.Jups, minibikes werden die ook vaak gebruikt meen ik, is genoeg over te vinden op deze site;)
2 april 2007 om 13:29 #139669Ja die spietjes bestaan er inderdaad.
Het zijn de zogenaamde rocketkeys.
Alleen bij een minibike is het verschil niet tot weinig.
De rocketkeys willen ook nog wel eens afbreken.2 april 2007 om 13:38 #139670Passen deze spietjes in je vespa krukas dan 🙂 zou wel keer leuk zijn om te proberen.
http://www.euroscooters.nl/shop/product_info.php?products_id=3558
3 april 2007 om 11:10 #139682Ik zou niet weten of ze erin passen,heb ze ene keer gebruikt op een minibike maar na 1 uurtje rijden knakte hij zo doormidden.
Msichien een idee o9m er eentje te kopen ze kosten 4,95.
Ik weet niet of dit reclame is maar op http://www.minibikestunter.nl staan ze.
3 april 2007 om 11:28 #139683het lijkt mij toch een stuk handiger zelf te kunnen instellen hoeveel je je ontsteking vervroegd dan domweg (lees gewoon, t zal wel een beetje zin hebben) een spie ervoor op te halen..
dan heb je zelf tenminste nog onder controle hoeveel je m vervroegt, dat kan niet met zo’n spie
dan is het gewoon proberen of het baat, of dat het poep isedit:
nog even over die vervroegingsspie.. die op minibikestunter.nl staat, staat overigens ook bij dat deze voor 47 / 49 cc is…bedenk dan ook eens hoeveel plezier je ermee beleefd op 70cc
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.4 april 2007 om 18:08 #139703En ik kan je verzekeren dat het poep is.
Op die minibike (49cc) was niks merkbaar (mischien op de testbank wel).
7 augustus 2007 om 18:17 #141709Ervaringen met ontsteking vervroegen !
Ik wil ff zeggen dat ik ook mijn elektronische ontsteking heb verandert 19gr want dat stond in t malossi boek maar dat was voor cp voor eo stond er niks nu ben ik daar veel later pas achter gekomen, heb dus ook met een vervroeging van 19gr gereden. ik zeg wel dat ie veel feller was in t begin en t leek wel van begin tot eind door te trekken maar na verloop der tijd heb ik toch mn ontsteking ermee verneukt hij begon te haperen niet willen starten en noem maar op nu deed ik t wel op een andere manier ik verdraaide gewoon mn vliegwiel en reed zonder spie nieuwe krukas dus was conisch genoeg maar ik rijd nu weer origineel want volgens mij is t niet bevorderend voor je ontsteking ik heb namelijk ook verschijdene middelwegen genomen 10 gr enz.. maar t was niet meer goed te krijgen nieuwe ontsteking gewoon met spie en hij liep[ weer als n trein je zou t denk ik toch nog ff moeten testen hoor.
voorderest heb je duidelijke goeie en zeer interessante how to’s.p.s. reed met een getunede 43mm cvf malossi alfaere krukas bewerkt uiteindelijk is mn krukas(tap) waar je koppeling enzo op zit door gescheurd als je wil kan ik foto maken heb m nog liggen
gr Alan
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno1 februari 2008 om 16:44 #126402Maar is het nu aan te raden om dit te doen? Of is er toch een risico bij. Want heb eigenlijk nog niet echt een exact antwoord gevonden dat ik wil weten in dit topic.
7 februari 2008 om 21:40 #126516hey
dis niet zo moeiluk
je het tog bij een minibike een zelfde spietje als in je vespa.
en voor je minibike kun je van die spesiale spietjes voor bij orgineel vespa merk je het wel goed met optrekken
heb zelf geprobeert (een blok met contakt punten)gr jelke
14 februari 2008 om 14:32 #126620ik heb mijn ontsteking ook vervroegt maar hij trekt nu echt bagger voor al als hij warm is
14 februari 2008 om 15:15 #126621Dat is normaal.Vervroeg nog een beetje & je hebt zo een gat in je zuiger.Dus je timing terug iets verlaten,en het zou goed moeten komen.Aan de ontsteking kom ik niet aan.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.