Vespa-Ciao.NL
:: How to: maak je eigen dodemans knop/Killswitch

Home Forums Algemeen Oude topics How to: maak je eigen dodemans knop/Killswitch

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

mr_angerfist
    Topic starter

je begint met het kopen/zoeken naar een in/uittrek knop.
      zie foto:

Daarna ga je beginnen met het aansluiten van een lange draad aan de plus en zomaar een draad van 5 cm aan de min.
      Je maakt de min vast aan het frame.
      De plus gaat naar de bobine.
      Bij de bobine zitten 2 draden een die van de ontsteking afkomt en een ander die naar je bougie toe loopt.
      Als je degene die naar de ontsteking toe loopt losknipt,
      De isolatie er een stukje afhaald en hetzelfde by de draad naar de killswitch.
      maak je ze aan elkaar en zet je ze samen in een klemmetje die om de bobine heen gaat.
      als je nu de killswitch uittrekt word de electriciteit die naar de bobine toe gaat onderbroken en wordt afgegeven aan het frame.
      Zie hier een schema:

Het eindresultaat:

Tom ciao

waar is het voor nodig?
        Als je je hand uit wilt steken, slaat dat ding weer af :pest
        En als je valt en je ligt plat, slaat de brommer vanzelf ook af

mr_angerfist
        Topic starter

Nou dat als je je hand uit wil steken valt nog hardstikke mee.
          En ik heb het een keer megemaakt da ik op me bek was gegaan en da ding lach mar te rammele.
          Dus ik dacht dat dit wel is zou helpen:P

Tom ciao

Ja, maar t is eigelyk de bedoeling om niet op je bek te gaan 😉

mr_angerfist
            Topic starter

Oja dankje;) xD mja ik ga elke dag wel een keer op mn bek want de myne is nie verzekerd enz… En ik rij alty op een race terein dus.:P

Bluevespa
              Bijdrager

dat is geen goede reden om tochop je bek te gaan, beetje controle mag je wel over je brommer hebben hoor:P, maar in ieder geval, leuk idee. Maar ik vraag me gewoon af of zoiets ook werkt tegen rollebanken, ben bang van niet, want ja als je brommer het opeens helemaal niet meer doet bij een rollebank, dan denken ze ook wtf:S

mr_angerfist
                Topic starter

voor rollerbank moet je er zown dingetje tusse zette net als knipperlicht;) dan slaatie af en wir aan af en wir aan en dan zeg je gewoon da tie ng goed afgesteld moes worde XD

Bartjee
                  Donateur

Doel van zo’n killswitch is meer om wanneer bijvoorbeeld je gas blijft hangen ofzo je toch nog stil kan komen staan om je motor op deze manier uit te zetten. Tuurlijk helpt dit niet tegen rollerbanken…. Tis meer voor je eigen veiligheid, vooral bij snelle brommers is het best wel handig aangezien je met die blokremmen echt niet meer stil komt te staan als je gas blijft hangen

jerroentj ciao
                    Bijdrager

kvind het wel handig, kzal het volgende week es proberen te maken, maar kan het ook met een knop van een minbike af??
                      want ik heb nog een minibike staan doe er niks mee, kan knop daar misschien wel voor gebruiken

diac
                      Bijdrager

kan je doen, maar dan is het geen dodemansknop meer, dan is het gewoon een uitzet knop 😉

jordy
                        Bijdrager

dus zoals ik het op het plaatje zie
                          moet de killswitch tussen de aardingsdraad???

mxmonster
                          Bijdrager

maar kan je hem daar ook gewoon mee uitzetten of is dat niet goed als je hem gewoon uitzet doormiddel van het pinnetje eruit te trekken ?

vespa_bruce
                            Bijdrager

stel ik gebruik mijn killswitch , krijg ik daarna mijn brommer nog wel aan ?
                              of hoe moet ik dit begrijpen ??

gr Bruce

Harmor
                              Bijdrager

Met CDI zit r (bijna) altijd een aansluitpunt voor “stop” staar r ook op
                                als je gwoon een schakelaartje ofso neemt, een draad aan de plus eentje aan
                                aansluitpunt van je CDI heb je als t ware ook n killswitch

hellchaiser
                                Bijdrager

mischien wel heel erg handig voor scooters of race dingen als je gas blijft hangen ? of je gaat op je bek en t gas blijft hangen …..

nogal handig he kan hij anders wel vast lopen ?

kan allemaal dus top how to

mischien is dit wat ? wel goed en compleet … linkje !

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.