Vespa-Ciao.NL
:: How to: Krukas fresen (polini manier)

Home Forums Algemeen Oude topics How to: Krukas fresen (polini manier)

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

Quest :
      dan is hij optimaal

Dan ligt hij dichter bij optimaal dan de polini manier 😛 , optimaal kun je alleen verkrijgen door elke keer 0.5mm eraf te fresen en dan de bank weer op te gaan. Berekende krukas ligt ws niet ver van optimaal af 🙂

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

Tom ciao

Maar het probleem is dat die die berekening niet helemaal snap 😛
        Ik moet het nog een keer goed doorlezen

Crullie
        Donateur

Heb ff het boekje erbij gepakt van Polini en het gaat hier om een bromkruk en bromcarter waarvan je de inlaat ook een beetje vergroot het word (inlaatraakvlak) een rechthoekig gat met afgeronde hoekjes met 4mm raakvlakvlees nog onder en boven het gat en dan voor cilinders vanaf 41mm diameter en groter met 13/13 carb.

@ Tom ciao:
          Mischien Herr Flick ff Pm vragen naar Fig.D van het boekje want dat hoort erbij eigelijk. :thumb

Edit:

Ken geen italiaans letterlijk maar zoals ik het begrijp moet de onsteking 1.6 mm vooronsteking hebben moet er een 13/13 op met sproeier 56 als grootste en 52 als kleinste met een origineel luchtfilter met grotere gaatjes 3x10mm en de bougie moet het zelde zijn als de Bosch 240 omdat de temperatuur hoog zal oplopen of te wel het blokkie zal veel toeren maken.

:!

TICKLING BARN

superindo
          Bijdrager

Tom ciao :
            Ik hoor veel mensen zeggen dat de Polini manier niet aan te raden is
            Maar waarom is dat dan? 😕

omdat hij dan uit balans raakt, als je hem dan weer balanseert scheelt dat weer meer kracht:D
            alleen is iemand hier die kan uitleggen hoe je hem het beste weer in balans krijgt?

ik hem mijn krukas ook volgens polini manier uitgevijlt alleen wil hem graag 100% hebben:D

Crullie
            Donateur

Yep kruk raak uit balans maar met een paar nieuwe lagertjes zal het zeker voor een meeting of 4 lekker lopen met snelheden van 85km/uur + serieus.

Let OP :
              Deze Polini aanpassing is niet voor de woon/werk/studie/fun brommertjes want dan blijf je afstellen en sleutelen en leg iedere 2 maand maar weer een kruk klaar als je zo wil blijven rijden want door die onbelans is die kruk zo op.

TICKLING BARN

Daan777
              Moderator

@ crullie:

Gat boren en opvullen met epoxy? Tis maar een idee.. moet wel lukken lijkt me.

TimoO_
                Donateur

superindo :

Tom ciao :
                  Ik hoor veel mensen zeggen dat de Polini manier niet aan te raden is
                  Maar waarom is dat dan? 😕

omdat hij dan uit balans raakt, als je hem dan weer balanseert scheelt dat weer meer kracht:D
                  alleen is iemand hier die kan uitleggen hoe je hem het beste weer in balans krijgt?

ik hem mijn krukas ook volgens polini manier uitgevijlt alleen wil hem graag 100% hebben:D

de inlaat staat gewoon te lang open. het is gewoon nergens voor nodig die te grote inlaattiming wat polini je voorschotelt. het is niet de onbalans waarvoor Arvid die bereken howto heeft gemaakt?

@ Daan777, wat moet dat voor een zin hebben?die epoxy laat los, geen twijfel mogelijk. waarvoor wil je er in eerste instatie epoxy in? beter gewoon een gat boren als je hem een beetje in balans wilt brengen.

ArvidW
                  Donateur

Durf niet te zeggen of het toen goed werkte of niet….

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

Daan777
                    Moderator

@timo:
                      Om de gaten weer op te vullen voor meer carterdruk?

TimoO_
                      Donateur

dat ietsie pietsie carterdruk kan ie wel missen. carterdruk is ook niet alles hoor!

Daan777
                        Moderator

klopt, maar op het nou te gaan verlagen.. Maar misschien zijn die gaten wel chill voor het mengen van het mengsel in het carter:P

TimoO_
                          Donateur

achja, misschien wel. je zult er waarschijnlijk niets van merken als je die gaten boort, behalven dat hij dan ietsje rustiger rijdt (minder trilt enzo), mits je het goed doet. hij zal er niet veel langzamer door gaan in ieder geval! het is gewoon te riskant die gaten op te vullen vind ik.

Bo3T
                            Bijdrager

Waarom staat deze polini manier eigenlijk op de site? Aangezien iedereen hem
                              toch afraad, en doorlinkt naar arvids how to?

of is dit gedaan omdat er toch nog mensen wel eens wat willen weten over de polini manier?

Mas-RI
                              Bijdrager

op de eerste foto’s zag ik dat de weg gehaalde stukken mooi glad overlopen zonder strakke rand, die zag ik wel op de tweede foto van ArvidW. zit hier prestatie verschil in??
                                op mijn huidige setup heb ik hem zoals de eerste foto 15/5 ( en ontsteking op 0.60 )

vandaag heb ik de DR43 evo en TR polish krukas binnen maar voordat ik me kruk bewerkt wil ik graag weten of dit verschil geeft. ( de kruk zal ik wel bewerken zoals de DR43 how to met graden enzo )

alvast bedankt

Tonni
                                Moderator

Ik zou de TR krukas meteen weer terugsturen. Die dingen breken echt regelmatig. Sowieso kan je voor een berekende bewerking beter een standaard krukas gebruiken.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...
                                15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.