Vespa-Ciao.NL
:: How to: KM-teller

Home Forums Algemeen Oude topics How to: KM-teller

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 87)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

erwinko
    Bijdrager

beter vijl je dan je koplamp uit oelewappers

Bubba
      Bijdrager

maar nu is het juist handig omdat je als je het bovenste randje laat zitten je hem er zo in kan hangen. Als je de lamp zelf uitvijlt moet je gaan lijmen ofzo.

LeMoN
        Bijdrager

Hey ik heb even een vraagje! Ik wil van de meivakantie ook zo’n mooie km teller gaan maken, maar ik zit met een vraag 🙂 Ik wil namelijk graag van die stekkertjes gebruiken die je om je draadje heen moet vastknijpen zegmaar zodat ik de boel makkelijk los kan halen als het uit elkaar moet, maar is dit uberhaupt mogelijk? Of kan ik dan beter van die 4kante kroonsteentjes gebruiken die je zo los en vast kan schroeven?

Bubba
          Bijdrager

koop gewoon een rolletje isolatietape. Je haakt de draadjes in elkaar, doet er een stukje tape om en bind vervolgens beide draadjes nog ff waterdicht bij elkaar.

LeMoN
            Bijdrager

ja kijk dat is niet de bedoeling bubba, ik kan de boel wel solderen, maar dan kan ik het niet makkelijk demonteren omdat het 1 geheel is, daarom wil ik ook juist dit proberen…

Bubba
              Bijdrager

oke, maar waarom zou je het geheel willen demonteren?

met kroonsteentjes heb je in iedergeval het gedonder dat ze niet door alle gaatjes en gleufjes passen als je het draadje wil leggen.

Martijnvanheerde
                Donateur

Met die klemmetjes is best handig. Maar ik weet niet of het echt nodig is kroonsteentje kan ook wel. Ik heb helemaal nix gedaan alleen gesoldeerd kijk maar bij mn perso.

FonS
                  Topic starter

@ LeMoN ; ja je kunt natuurlijk met plugjes werken, daar hangt m’n hele bekabeling mee in elkaar 😉

alleen bij m’n teller heb ik het toen niet gedaan, omdat die toch blijft zitten waar hij zit

Bram Hanegraaf

Hoe verleng je je kabel? moet je dan weer een nieuwe km teller kopen? of kun je die kabels los kopen?

SjoerdCiao
                      Donateur

een stuk 2aderige kabel eraan solderen;)

Bram Hanegraaf

SjoerdCiao :
                          een stuk 2aderige kabel eraan solderen;)

Owja tuurlijk
                          Die heb ik nog wel liggen haha
                          Thanks!

adriaan
                          Bijdrager

Ik heb een probleem met mijn kilometerteller. Ik heb ook in het achterwiel gemonteerd (wel iets meer naar de as toe als in de how-to). En heb de sensor aan het 3-hoeklager vast geplakt. Maar nu heb ik de wielomtrek ingevuld maar nu geeft hij veel te veel aan(109 als ik flink gas geef op de bok. Sensor zit dicht genoeg bij de magneet en alles goed gesoldeert en bevestigt.
                            Weet iemand hoe dit kan komen?

Adriaan

dieseltank
                            Bijdrager

rij er eens gewoon mee?

je brom heeft weinig tot geen weerstand als je op de bok staat…

ArvidW
                              Donateur

adriaan :
                                Maar nu heb ik de wielomtrek ingevuld maar nu geeft hij veel te veel aan

Wat heb je ingevuld? Cittaband is 1445mm in omtrek

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                Home made engine dyno

adriaan
                                Bijdrager

Ik heb 144 ingevuld het moest in cm namelijk.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 87)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.