Vespa-Ciao.NL
:: How to: KM-teller

Home Forums Algemeen Oude topics How to: KM-teller

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 87)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

LeMoN
    Bijdrager

Ik vind dit echt supertof! ook al heb ik een citta (waarbij de sensor op het voorwiel kan) vind ik dit toch een mooiere manier! en handiger 😛

JayL
      Bijdrager

hej, waarom lukt t bij mij niet?? k heb een ouwe vespa SI (geen elek. ontsteking)….
        k heb al 2 km-tellers geprobeerd, maar zodra de motor loopt, krijg k allemaal rare signalen… k staat gewoon stil en hij leest 80km/u :pest

sommigen zeiden dat t door mn bougie zo komen , kan dit kloppen?

Herr Flick
        Sleutelbeheerder

kan, of je hebt gewoon een slechte teller.

geen draadloze nemen in iedergeval, die stoort 99% altijd

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
          Gele Racefrikandel

JayL
          Bijdrager

Herr FlicK :
            kan, of je hebt gewoon een slechte teller.

geen draadloze nemen in iedergeval, die stoort 99% altijd

k heb er al 2 gekocht… wat is de kans op 2 slechte tellers?
            en nee, t waren geen draadloze…..

GeertDekens
            Bijdrager

cruelman84 :
              hej, waarom lukt t bij mij niet?? k heb een ouwe vespa SI (geen elek. ontsteking)….
              k heb al 2 km-tellers geprobeerd, maar zodra de motor loopt, krijg k allemaal rare signalen… k staat gewoon stil en hij leest 80km/u :pest

sommigen zeiden dat t door mn bougie zo komen , kan dit kloppen?

Hier sluit ik mij bij aan ik heb dit probleem ook, de motor stoort het. Ik heb een teller gekocht bij de action (3,95 euro) dit is een met draad, op de fiets een heel leuk dingetje.
              Zodra de bedrading te dicht in de buurt komt van de teller dan geeft hij alle sneheden aan die hij maar aan kan geven…

Mischien is het handig als er mensen zijn die hun teller merk posten en de prijs er bij zetten en waar weg te halen is………?

ooh ik leest in ander topic dat een ontstoorde bougie NGK BR8HS goed is…..

FonS
              Topic starter

Starry :p van cycle shop heerlen ( http://www.cycleshopheerlen.nl ) (teller staat niet op de site)

JayL
                Bijdrager

hej, die nieuwe bougies zijn toch allemaal standaard al ontstoord of niet?… want strax haal k een starry met dazelfe K*T resultaat :((

JayL
                  Bijdrager

oh by the way… starry kost zo’n 10 euro op de Woenselse markt in Eindhoven… die moet wel bij elke fiestboer op de markt verkrijgbaar zijn.

kansloos
                    Bijdrager

of een zo’n rode ontstoorde bougie kabel van ngk (miss zelfs in combinatie emt een ontstoorde bougie) dat zou inpricipe moeten werken maar het zal denk ik ook aan de kwalitieit van zon ding liggen.

Tomahawk
                      Bijdrager

Mooie how-to hoor:)

maar ik heb m gwn lkkr op mijn voorwieltje zitte;).. en idd wat je zegt, als je over drempels ofzo gaat dan is die even voor paar sec. niet juist, maar over het algemeen geen problemen.. kan gwn zien ho hard ik ga:) op normale weg/fietspaden ed veert je voorwiel toch niet zoveel hea:)

owjaa en ik zag dat mensen problemen hadden met de KM-tellers, dat ie de verkeerde snelheid aangaf.. was bij mij eerst ook.. reed ik ineens 165 naast een vriend van mij die op de fiets zat:P.. maar bij mij zat de sensor niet helemaal goed, en waren mn batterijtjes aan de lege kant.. miss voor degene die een oudere gebruike ook de moeite waard om ff te checken:P

Groeten,
                        Thomas

Bubba
                        Bijdrager

Ik heb bij de fietsenzaak een tellertje van het merk norta gekocht

Beetje bijgeschaaft en hij paste in het gat in mn koplamp. Draadje verlengt en afgeplakt met wat isolatietape. Draad door de tunnel onder de tank doorgehaalt, langs mn motorblok op het achterwiel gezet. Geen gedoe met gaten boren in mn frame of in mn klok, mooi simpel, werkt prima en ziet er nog aardig uit ook.

Loek
                          Bijdrager

Dat is een mooie! Mooi rond, heb toch nog een ouwe ciao koplamp liggen. Die ga ik eens halen ergens.

sombrero
                            Bijdrager

Bubba :
                              Ik heb bij de fietsenzaak een tellertje van het merk norta gekocht

Beetje bijgeschaaft en hij paste in het gat in mn koplamp. Draadje verlengt en afgeplakt met wat isolatietape. Draad door de tunnel onder de tank doorgehaalt, langs mn motorblok op het achterwiel gezet. Geen gedoe met gaten boren in mn frame of in mn klok, mooi simpel, werkt prima en ziet er nog aardig uit ook.

wat zijn de functies allemaal van de km teller

AC RACING
                              Moderator

dit is een goedkoop aftreksel van de TRELOCK km-teller (looks are the same)als je meer functies wil( meer dan 12) zou ik voor die gaan. but otherwise.. goedkoop aftreksel ofnie, functioneren doet ie als de beste ( ooit had ik op een ciao de trelock versie werkte prima 🙂 )

waarschijnlijk heeft deze de funties : 1: tijd 2: omwenteling p/m 3: km totaal 4: km/uur
                                edit if i’m wrong 😉

Bubba
                                Bijdrager

Idd, je hebt gelijk. 3 functies. De kilometerstand wordt zelfs tot in de meters aangegegevn.
                                  Let trouwens bij het bijschaven op dat je niet te veel afschaaft, anders kom je namelijk bij het computertje zelf terecht en dan is’ie niet meer waterdicht.

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 87)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.