Vespa-Ciao.NL
:: How to: Kabelboom CP

Home Forums Algemeen Oude topics How to: Kabelboom CP

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Topic starter

Vanmiddag net 1 bij herr flick gemaakt wat je nodig hebt en wel zo handig is :

Bovenaan is het schema ongeveer zoals het echt is de 3 draadjes dus die je bijelkaar moet binden even lang of 2 draadjes even lang totaan je blok en het 3e draad wat totaan je achterlicht gaat die een stuk langer is.

Daaronder staat het schema wat dus TECHNISCH is ff beetje bekijken en dan is het wel duidelijk.

Benodigdheden!

Draaddikte = Stereosnoer veel stroom hoeft er niet door ( waar je boxjes ook met de stereo verbind EN NEE geen dikke gouden kabels ofzo 🙂 )

– Rode draadkleur + draad
      – Zwarte draadkleur de – draad
      – Groene draadkleur voor achterlicht achterlicht
      – Stekkertjes voor om op de schakelaars enzo de duwen
      – Rubbertape om de kabels tot een mooi geheel te maken.

Wat moet je doen?

Draad 1 , 2 , 3 komen dus vanaf het licht tot je blok.

Draad 1 oftewel de min draad moet je even op een punt op je frame of blok doen daar bij in de buurt om zo de – te creeren. Dus bij je blok ergens een stukje maken en daar de min kabel op doen.

Draad 2 is het achterlicht draadje de groene dus die vanaf het achterlicht komt naar je voorlamp.

LET OP!
      Je kunt deze ook net zo lang maken als draad 1 en 2 en dan een kroonsteentje er tussen en dan nog een kabel vanaf je blok ongeveer tot je achterlicht hoeft maar kan ook gewoon uit 1 kabel bestaan.

Draad 3 is de + hier komt de stroom van je blok uit deze sluit je aan op de lichtspoel aansluiting die uit je blok komt.

Ik heb dus 3 kabels die even lang zijn gemaakt bij flick en dan die vanaf je voorlamp lopen dus GROEN, ROOD , ZWART en hier dus de rubbertape omheen 🙂 en klaar is je draadboom. Overal stekkertjes op doen en goed aandrukken en voila. De GROENE doe je vanaf je blok een kroonsteentje op of je hebt dus 1 kabel 🙂 die lang is vanaf je achterlicht totaan je voorlicht. en dan ook hier RUBBERTAPE omheen.

IK hoor et wel als iets niet duidelijk is.

AC RACING
      Moderator

(Y) super grafX hanssie 😀
        alleen how about de gouden dikke kabels…. koper geleid toch stroom :pest
        het zou misscien handig zijn als er nog iemand zou zijn die een how-to zou maken voor EC, ook voor de mensen die problemen hebben met het ordenen van hun koplamp zou het mooi zijn. ik merk vaak dat mensen problemen hebben met hun verlichting of met de toeter omdat ze helemaal niet weten hoe de koplamp in elkaar steekt. binnenkort maak ik wel ff een how-to over hoe je zo’n stone-age toeter weer kan reviseren
        mvg alex

Rebel

Ik heb hier wel veel tekeningen gekregen van de amazing eddi 😀

Kan het strax of morgen wel even allemaal inscannen
          alle bedraging van cp en elec. staat erop
          had het zelf namelijk ook nodig voor me eigen elec draadboom

(als ik die ga bouwen maak ik wel ff een how to met foto’s enzo ;))

eddi
          Bijdrager

ik merk wel dat er veel interesse bestaat, hoe krijg ik alle schema’s die ik heb op deze site, heb 9 verschillende bij elkaar zo’n 20mb.. met knipperlichten of zonder, met remlicht of zonder, 2,3, of 4 spoelsontstekingen, claxon, electronisch of cp, zeg ’t maar, ik heb ze… Allemaal originele schema’s van vespa piaggio ciao, bravo en si

heb al wat verstuurd naar rebel per post, maar ’t is toch makkelijker voor iedereen dat ze hier te vinden zijn

Rebel

Ik scan ze wel in die wat ik heb en dan post ik die wel alvast 😉
              Kan hansieb ze ergens neer zetten waar het overzichtelijk is.

eddi
              Bijdrager

Zeg rebel, hoeft niet meer denk ik, heb ‘m nl gevonden in een andere how to van fons “service manual” Daar staat zo goed als alles in tot en met aandraaikoppels toe..:thumb Inclusief alle schema’s die ik je gestuurd heb

hansieb
                Topic starter

Geef maar 🙂 ik bouw ze wel ff into normaal taal !

Ik zelf ga 1 bouwen met:

– 1 voorlicht erop
                  – 1 achterlicht kabel ( LED achterlicht )
                  – 1 kabel TOETER denk ik als dat wil lijkt me lomp
                  – 1 + kabel
                  – 1 min kabel

Meer heb ik nie nodig , heb geen remlicht ofzo.

Jacky
                  Bijdrager

Handige howto, zkr duidelijk:) Komt er ook een voor t el blok:P

PoliniCitta
                    Bijdrager

Hmm ik maakte dus altijd een foutje… Daarom wil mijn licht nooit uit.. Ik deed de + kabel die uit het blokje komt gelijk op de koplamp en niet op de schakelaar ik ga erzo ff naar kijken:P

hansieb
                      Topic starter

mattiee :
                        Hmm ik maakte dus altijd een foutje… Daarom wil mijn licht nooit uit.. Ik deed de + kabel die uit het blokje komt gelijk op de koplamp en niet op de schakelaar ik ga erzo ff naar kijken:P

Dat maakt niet uit hoor, schakelaar zorgt er alleen voor dat de stroom kan worden onderbroken.

De – moet gewoon goed contact maken met je frame!

PoliniCitta
                        Bijdrager

ja maar ik heb het op 2 manieren geprobeerd..

#1:

+ uit blok gelijk op de koplamp plus een kabel vanaf de koplamp naar de schakelaar.. Dan schakelt die niet…

#2:

+ uit blok op schakelaar en een kabel vanaf de schakelaar naar de koplamp toen ging die wel aan en uit bij mij dus…

Alleen ik heb nog geen achterlicht en krijg pas eind van de maand mijn geld .. En dan ff zo’n achterlicht geval kopen en monteren klaar

hansieb
                          Topic starter

Jah logisch #1 🙂 dan doet die et ook niet.

Binnenkort mag bouw ik er 1 voor ELEC! dan komt die hier wel op te staan zelfs nog verbeterd, ga er nu 1 bouwe met oranje krimpkous denk ik 🙂

mitchel
                            Bijdrager

als ik de schakelaar wil aansluiten zodat et voor en achterlicht het doet hoe moet dit dan snap het niet helemaal

TimoO_
                              Donateur

hm m’n achterlicht doet het nog steeds niet, ik heb hem gewoon naast de aard naar het blok neergeplant (het voetstukje voor het achterlicht). dit is toch goed of niet?

want eerst deed m’n achterlicht het wel altijd..

en ja m’n toeter doet het nu ook niet meer, maar daar moet ik nog effe mee prutsen 😛

67devil67
                                Bijdrager

kun je me oowk een tekening zoals je al hebt, maken in combinatie met een toeter.
                                  mail anders maar naar: ruigegast_yc@,msn.com

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.