Vespa-Ciao.NL
:: How to: Inlaat uitvijlen (deel 700 ofzo)

Home Forums Algemeen Oude topics How to: Inlaat uitvijlen (deel 700 ofzo)

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 137)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ami
    Bijdrager

Oke dus het beste is om niet omhoog of omlaag te gaan (liggend) ook al blijf je binnen het vlak?

noll
      Bijdrager

dit is mij uitgeveilde std carter voor 70 dr[pfs]3217-07082009167.jpg[/pfs] en dit mijn carter aangepast voor 46mm cilinders met 19mm inlaat [pfs]3217-13082009182.jpg[/pfs][pfs]3217-13082009185.jpg[/pfs]

vercoelen
        Bijdrager

vraagje, als ik het krukas (van snor) ook nog wil ‘afzagen’ moet ik dan ergens rekening houden aan het uitgeveilde cartertje?

marco de brock
          Bijdrager

http://www.mijnalbum.nl/Album=ICRKLGLD .heb ik dit goed gedaan voor mijn 60cc standaard 13/13 carb.hier de link van mijn cilinder of moet hij nog verder.grotjes marco

goedguus
            Bijdrager

dat moet wel goed gaan marco

marco de brock
              Bijdrager

oke bedankt

Guus
                Bijdrager

Heb vandaag ook mijn inlaat uitgevijld, maar ik krijg de overgang van het geboorde deel naar het gevijlde deel niet goed glad, is dit belangrijk of zal het niet zoveel uitmaken. Is het trouwens ook nog belangrijk of de binnenkant glad is of maakt dat niet veel uit?

Mitz
                  Bijdrager

Ik heb een vraag, is dit carter goed uitgeveild voor een 50cc?
                    Me eerste keer vandaar graag reacties

Svennoow
                    Bijdrager

Kan wat beter afgewerkt worden maar verder een prima grootte.:D

Bartusman
                      Bijdrager

Even 2 kleine toevoegingen:

Kolomboor is handig maar niet noodzakelijk: je kunt het ook uit de losse hand doen. Klem het carter zo recht mogelijk in en zorg voor iemand die oplet of je recht blijft gaan t.o.v. de inlaat. Zo heb ik 3 carters uitgeboord zonder problemen.

18-20mm is wel veilig maar de meeste carters kunnen tot 24-25 mm tot je echt op de max zit. Teken de boor af op 2cm en kijk daarna hoeveel je nog overhebt tot je bij het inlaatvlak zit. Daarna kun je afhankelijk daarvan rustig aan nog wat milimeters verder gaan. Ik zou wel minimaal een randje van 2mm overhouden tot het inlaatvlak.

Frankie
                        Bijdrager

Wat werd er nou bedoeld met dat je je carb. ook met uitboren ? 😕

Ami
                          Bijdrager

Als je je spruitstukje groter dan 13 mm opboord bv. naar 14.5 .Dat je je carb dan ook moet opboren naar 14.5 omdat het anders geen zin heeft. Er staat een how to op dit forum hoe je je carb kan opboren

Frankie
                            Bijdrager

wat vinden jullie dervan ? is mijn 1e keer .

is voor 50 cc

ArvidW
                              Topic starter

Prima voor een DR50, houdt je nog lekker veel trekkracht op lage toerentallen over. Kan in principe nog wel wat groter maar zo loopt het ook leuk 🙂

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                Home made engine dyno

Frankie
                                Bijdrager

dankjewel voor je snelle reactie , dan miss morge nog een klein beetje verder vijlen 😀

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 137)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.