Vespa-Ciao.NL
:: How to Electronische begrenzer

Home Forums Algemeen Oude topics How to Electronische begrenzer

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 109)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

67devil67
    Bijdrager

ik vraag me alleen af: HOE WEET IK OF IK ELEKRISCHE ONTSTEKING HEB OF CONTACTPUNTEN.

mail me antwoord naar: ruigegast_yc@msn.com

Lowie
      Bijdrager

is er iemand met een overeenkomende setup (<<<<zie links) die ook gebruik maakt van deze methode van begrenzen?
        zo ja, hoeveel Uf heb je gebruikt?

Mvg Lowie

goedguus
        Bijdrager

op dit plaatje zie je dat eerst de 2 + polen aangesloten worden en dat het verder gaat met 2 min polen

kan je ook gewoon in een kabel de condensatortjes plaatsen dat je ze zeg maar achter elkaar aansluit..
          dus 1 condensator aansluiten op de + dan de min op de + van de 2e condensator en dan van daaruit door naar het blok?

serpentoflight
          Bijdrager

Weet iemand ook of er ook een electronische begrenzing op een berini ontsteking gemaakt kan worden? of dat ik deze begrenzing ook voor de berini ontsteking kan gebruiken?

Spiendaah

Als ik condensators wil kopen vragen ze hoeveel volt deze moet zijn.

Hoeveel Volt condensator heb ik nodig?

goedguus
              Bijdrager

0.47 – 1.1 – 2.2 – 4.7 – 10 uF heb je ofzo en dan moet je van alles wat nemen en dan beetje gokken die dingen kosten 50 cent ofzo dus gewoon stuk of 10 van die dingen kopen..

en je moet het echt over condensators hebben in uF en niet over weerstandjes in ohm of volts

Daan777
                Moderator

Die condensatoren staan op deze tekening parralel toch?
                  Dan is een 10uF en een 4,7uF samen toch geen 14,7uF, maar toch juist minder?

En ik zie op http://www.conrad.nl (daar kun je ECHT veel krijgen) 36 pagina’s met condensatoren van
                  alle soorten en maten.
                  Bipolaire condensator, Tantaal condensator, MKT condensatoren.. Welke moet ik hebben?

goedguus
                  Bijdrager

die bipolaire zien er trouwens wel ideaal uit.. stel je hebt precies 10 nodig dan kun je die zo weg werken in de kabelboom..

Spiendaah

Iemand een idee hoe ik de drukschakelaar in mijn stuur kan monteren? Ik dacht aan lijmen maar dat vind ik iegelijk niks.

Daan777
                      Moderator

Herr-Flick heeft hem in z’n stuur zitten, misschien heeft hij er foto’s van.
                        MAAR> welk soort condensatoren heb ik nou nodig?

Spiendaah

Ik heb ze op deze site (klik) gekocht. Maar ik heb ze nog niet aangesloten of getest. Misschien moet iemand anders even beoordelen of ik de goeie heb aangeschaft.

keltow
                          Bijdrager

Ik heb 1 vraag.
                            Zoals Spiendaah al zei, vroegen ze aan mij ook hoeveel volt dit moet zijn.
                            Ik heb duidelijk opgeschreven en gezegd dat ik (bv) 10uF condensator nodig had. Hij vroeg aan mij hoeveel Volt.
                            Dus ik heb gezegd doe maar 12volt.

Is dit dan niet goed?

gr,

43mm cilinder = 4.3×((0.25×π)×4.3^(2)) = 62,45cc

vercoelen
                            Bijdrager

mooie ho-to maar moet je ze btw niet in serie zetten zoals daan777 al zei?
                              en hoeveel volt ja?
                              kan je ook wat speciafieker zijn over welke, hoeveel, volt?
                              verder mooie ho-to, erg handig. zal het zeker gaan gebruiken!

Daan777
                              Moderator

Nou ik ben er al achter dat ze juist parralel moeten staan om het aantal uF omhoog te krijgen.
                                Dat werkt PRECIES andersom dan bij weerstanden. Dus dat zit wel goed.

Maar welke/wat voorn condensatoren moet ik kopen?

goedguus
                                Bijdrager

ik heb zelf gewoon 1 condensator van 10 uF dus die kun je mooi in de kabelboom weg werken..
                                  zit er alleen nog over te denken om een bipolaire aan te schaffen die lijkt me nog mooier weg te werken in een kabel boom..
                                  sowieso zou dat makkelijk moeten kunnen zonder printplaatje..

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 109)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.