Vespa-Ciao.NL
:: How to Electronische begrenzer

Home Forums Algemeen Oude topics How to Electronische begrenzer

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 109)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TvA Tuning
    Bijdrager

is er dan echt geeen manier om iets te verzinne:P :D???? moet ik hebben ;d

daffy35
      Bijdrager

Ja er is wat te verzinnen.
        Koop een electronisch carter!
        Of begrens je cp carter/blok via de carburateur.

TvA Tuning
        Bijdrager

haha ja leuk heb ik net me hele carter opgetuned kan ik een electronische kopen 🙁 😛

CiaoSTB
          Bijdrager

ik snap hier dus geen ene k*t van, ben altijd al slecht geweest met electronica, al die plusjes en minnetjes.. Kan iemand misschien even foto’s uploaden over hoe het er nou precies uitziet qua condensatortjes en draden etc etc:con

Michel
            Bijdrager

De uitleg is toch echt 100%. Er zijn meerdere mensen die het, na het lezen van dit topic, werkend hebben gekregen. Als mijn blok klaar is ga ik het ook proberen, lijkt me toch vrij makkelijk te doen.

Quest
              Topic starter

zou niet weten hoe ik het nog duidelijker uit moet leggen..

het enige waar je goed op moet letten is de min en plus kant van de condensators..

aan de min kant zit een streep over de condensator heen.. dat lijkt me vrij duidelijk

CiaoSTB
                Bijdrager

van het weekend maar eens kijken dan, zal wel aan mij liggen hahaha :p

st3yn
                  Bijdrager

Dit is het enige plaatje dat ik gebruikt heb, duidelijk genoeg toch? 🙂

1) Onderbreek je rode CDI draad met een kroonsteentje
                    2) Trek een stroomdraad naar een schakelaar
                    3) Van de schakelaar trekt je weer een stroomdraad, ditmaal naar de pluskanten van de condensatoren. De condensatoren kan je door een stuk karton of wat dan ook prikken en helemaal dichtplakken.
                    4) Pak weer stroomdraad, maar nu vanaf de minkant naar het blok (De aarde). Gewoon achter een boutje in je achterbrug proppen.

Klaar 🙂

CiaoSTB
                    Bijdrager

thanks st3yn, heb het nu heel rustig gelezen, is eigenlijk best makkelijk.. iemand andere suggesties om je schakelaar te verbergen? ben bang dan onder mn lamp teveel opvalt

KennyVespa
                      Bijdrager

onder je zadel? onder je bagagedrager?,

adff
                        Bijdrager

Ik ga em ook maken. Zat zelf te denken om van die keukenschakelaars te gebruiken. Je hebt van die inbouwkeukenspotjes dat als je tegen de zijkant tikt, dat ze aan gaan. Iemand een idee of zulk soort schakelaars te krijgen zijn? Ik wou hem zelf aan de binnenkant van me koplampspoiler plakken. Dan geef je een klap tegen de zijkant van je koplamp en loopt ie opeens nog maar 35 ^^

CiaoSTB
                          Bijdrager

wij hebben ook wel zulke lampjes, soms gaan ze ineens aan of uit.. ik zou gewoon een klein knopje nemen ofzo.. maar je kan altijd probere:lol

Bo3T
                            Bijdrager

ja anders stuiter je over een drempel en gaat die begrenzer aan haha.

Vincent Vario
                              Bijdrager

Op mijn ciao heb ik de begrenzer op de remlicht-schakeling aangesloten. De draden zitten er toch al en remlicht hoef ik niet te hebben.

Op de rollenbank drukken ze de voorrem altijd in, en dan staat de begrenzer dus aan.

Quest
                                Topic starter

de voorrem indrukke? haha
                                  de 2 keere dat ik op de rollerbank moest stond het voorwiel gewoon vast.. dus hebbe ze de rem niet gebruikt
                                  vind het n beetje dom..

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 109)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.