Vespa-Ciao.NL
:: How to: Carburateur 12/10 naar 13/13 maken

Home Forums Algemeen Oude topics How to: Carburateur 12/10 naar 13/13 maken

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

chrissyciao
    Bijdrager

Hi guys 😉

How hot does it have to be?!

lg chrissy

J3r3my
      Bijdrager

@chrissy, nur ca. 10 sekunden mim Gasbrenner ran 😀
        Attention! Dont heat it too long 😀 Because, then have you got a hanswurst Carburator :lol

–>

Toehh
        Bijdrager

Hey ik heb een 12/10 van een vriend gekocht om dit te proberen. Gister begonnen met het verhitten van de spraybar maar ik kreeg er maar geen beweging in. Wat voor tool kan ik het beste gebruiken om deze los te wrikken en kan ik de spraybar niet vernielen hiermee? (dat de gaatjes te groot worden door het wrikken) en hoe lang moet je hem verhitten met een kleine gasbrander?

Alvast bedankt!

Spiendaah

Ik heb een punt tang gebruikt om de spraybar eruit te wrikken. Dit gaat best makkelijk als je hem goed verhit hebt. kijk wel uit dat je niet te hard in de tang knijpt want ik weet niet hoeveel kracht de spraybay kan hebben voordat je hem dubbel vouwt.

Toehh
            Bijdrager

Thnx ik ga het maar eens proberen, je gebruikt dus alleen een punttang of ook een schroevendraaiertje?
              Iemand anders nog goede ideeën om het gemakkelijk los te krijgen zonder te beschadigen?

Spiendaah

Ik heb het eerst met een schroevendraaiertje geprobeerd maar toen zag ik dat ik de de gaatjes in de spraybar groter werden dus ben ik daar mee opgehouden en heb ik het met een punttang gedaan.

Peter.S
                Bijdrager

vandaag geprobeerd met een 12/7, ik wilde mijn spraybar niet verkloten, dus heb ik gewoon aan de kan van de versmalling met 10 uitgeboord(boor 12 was kwijt :(), alleen moet je dan wel ff de kop van je boor afzagen.

jeuky
                  Bijdrager

Hoeveel kost alles bij elkaar.
                    en aan tijd?

lopsrel
                    Bijdrager

kost niks, ja alleen een nieuwe sproeier en als je nog geen brander, boormachine en boren hebt moet je die ook nog kopen he.
                      in een half uurtje ben je wel klaar en heb je de carb weer in elkaar.

max-0481
                      Bijdrager

Hallo,
                        Ik heb het ook gedaan.
                        Maar de spraybar verwijderen lukte niet dus heb ik er een 12/12 van gemaakt. 😛
                        (van 12/7 naar 12/12 dus)

http://www.postimage.org/image.php?v=aVv2MdS&code=2

http://www.postimage.org/image.php?v=gx13Eplr&code=2

http://www.postimage.org/image.php?v=gx13EBP9&code=2

Ik vond zelf dat het wel netjes was gedaan, wat vinden jullie?
                        Grtz

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.