Vespa-Ciao.NL
:: How to: Beugeltjes voordempertjes Ciao

Home Forums Algemeen Oude topics How to: Beugeltjes voordempertjes Ciao

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tonni
    Topic starter

Dit zijn de beugeltjes zoals ik ze op mijn beide Ciao’s heb. Ze zijn gewoon van 2mm RVS plaat gemaakt, is dik genoeg.

Beide beugels moet je gewoon twee keer maken.

Bij de eerste beugel is (1) een in te zagen lijn, het losse lipje tik je dan later om het zweefarmpje.
      (2) is dan de onderste vouwlijn, die tik je onder om je zweefarmpje.

De beugel komt dus aan de binnenkant v.h. zweefarmpje, tussen het armpje en de laatste binnenste moer.
      Als je ze op maat hebt gemaakt en erbij houdt wijst het zich vanzelf.

De vouwlijn (3 en 4) moeten één keer linksom en één keer rechtsom worden gevouwen.Deze vormen samen dus een ‘s-knik’ die om de rand van de voorvork valt. Je moet deze twee dus ook in spiegelbeeld maken.

Het brede gedeelte (met de twee 6mm gaten) valt dus aan de binnenkant in je voorvork, daar waar je spatbord ook vastzit Je steekt hem tussen de vork en de beugel van het spatbord in. Er zitten in de beugels twee 6mm gaten zodat je de beugels in hoogte kan verstellen als dat nodig is ( het ene gat past beter bij 16 inch wielen, het andere bij 17 inch..) Gewoon even bekijkenwat het beste uitkomt en/ of wat je het mooist vind.

Ik heb deze beugels een L-vorm gegeven, zodat ze nooit kunnen verschuiven, terwijl ze maar met één boutje M6 vast zitten.

Hier de link naar de SCAN

Ik kan (en wil) het niet duidelijker uitleggen. Als je er hiermee niet uitkomt, kan je beter maar een setje kopen….

P.s. Ik heb de maten gewoon even met de lineaal opgemeten, dus ga me niet p.m.-en als ik er een mm naast zit!

Ik zal binnenkort foto’s bijvoegen.

Succes!

I came, I saw, and I forgot what I was doing...
    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.