Vespa-Ciao.NL
:: How To: Achterkoppeling Vario (Drukveer / Trekveertjes)

Home Forums Algemeen Oude topics How To: Achterkoppeling Vario (Drukveer / Trekveertjes)

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Robertez
    Bijdrager

Mooie howto, wat ik nog wel er aan toe wil voegen is dat de drukveer van een imitiatie koppeling geen uitstekels heeft en
      de standaard originele drukveer wel!

Als ik alles weer wil vast zetten leg ik de koppeling op de grond, alles goed gecentreerd!
      Ga dan met de rand van de schoen aan mijn rechter voet op een schijf staan en met mijn linkerschoen hetzelfde,
      dan klein beetje kracht uit oefenen naar beneden toe en de schijf schiet zo op de buis, snel de moer erop en aandraaien maar.

Javad
      Donateur

Het is gelukt hoor, geel drukveertje zit er in. Gewoon tussen de bankschroef.
        Die moer heeft best fijn schroefdraad dus het was even pielen voor ik hem er weer op had.
        Maar met behulp van de duidelijke beschrijving hier heb ik hem er weer op gekregen, gewoon knie d’r op.

<3 Thunderstone
        Check mijn perso!

Shaker
        Bijdrager

misschien niet echt on topic maar wat is beter een 100mm of een 90mm?
          Kan het nergens vinden :S
          thx _o_

zoef
          Bijdrager

100mm harder optrekken
            90mm iets hogere top

geen 1 is beter net wat jij fijn vind 😉

Javad
            Donateur

100 mm trekt harder op en 90 mm heeft een snellere topsnelheid.
              Wat niet betekend dat 90 mm niet hard optrekt, die van mij gaat er als de malle vandoor met 90 mm schijven.

<3 Thunderstone
              Check mijn perso!

Shaker
              Bijdrager

thx voor de snelle comments zoef/javad.
                Ben blij dat ik 90mm heb dan :D. Alleen nog ff een polini/malossi racevoorvario fixen.
                greetz

Martino
                Moderator

Ik lees hier op het forum heel vaak dat 90mm schijven op top harder rijden dan de 100mm schijven.
                  Wie kan mij dat nou eens uit leggen?

Dat 100mm schijven harder optrekken is te volgen omdat de pullys achter eerst groter staan dan 90mm. Als nou vervolgens de boel gaat varieeren en de snaar naar binnen getrokken wordt en uiteindelijk op de kleinste stand achter staat. Is dit toch bij beide maten pullys dezelfde diameter? En gaan we nou van dezelfde lengte van de v-snaar uit. Dan ligt in mijn ogen juist bij de 100mm schijven de v-snaar er bij de vario het hoogst op, tevens theoretisch hogere top dan 90mm.

Waar maak ik dan een denkfout? aangezien ik niet beide achterpullys heb liggen om het te testen.

ArvidW
                  Donateur

Ja, denkfout. Bij 90 schijven komt de snaar ook echt dieper te liggen (wat ook logisch is omdat de hoek gelijk is tussen de schijven, de verplaasting van de schijven ook dus de snaar zakt ook evenveel, aangezien 90schijven kleiner zijn wordt de uiteindelijk diameter ook kleiner dan bij 100schijven)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

Martino
                    Moderator

Kijk Arvid bedankt! daar heb ik wat aan. Had helaas dus niet de beschikking om dit zelf te bekijken.

brommer gek
                      Bijdrager

ff een vraagje is de Achterkoppeling CPL IMI Vespa universeel???
                        en ken k m op me ciao zetten?? za ja wat heb k daar allemaal voor nodig

Mike
                        Bijdrager

moet je wel een compleet vario systeem hebben

Mike

brommer gek
                          Bijdrager

waar ken ik die haalen?? wan k ben al bij de jager scooters geweest en die heb m niet voor me

ArvidW
                            Donateur

Klik 1 (lees de text bovenaan!)
                              Klik 2
                              Klik 3

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

brommer gek
                              Bijdrager

http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=1436 dese koppeling is dus universeel?? en welke vario ken k het beste erbijdoen dan?

Bas94
                                Bijdrager

als je die drukveer moet vervangen, en je draaid die moet los. schiet die schijf dan niet weg, door de kracht van de drukveer?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 35)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.