Vespa-Ciao.NL
:: hoor em toeren maken, maar ga bijna niet vooruit

Home Forums Techniek Problemen oplossen hoor em toeren maken, maar ga bijna niet vooruit

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

piagiogabber
    Topic starter

beste mensen,
      ik heb al een tijdje gekloot met me ciao. maar ik had dus het probleem dat hij heel langzaam vooruit ging, maar ik hoorde hem wel toeren maken. ik dacht dit te gaan verhelpen met een 13/13 dellorto cabaratuur, maar deze is nu goed afgesteld en ik hoor hem toeren maken, maar pas als ik bijna bij me besteming ben begin ik fietsers in te halen.
      weet iemand waar het probleem kan liggen, ik wil namelijk gewoon weer lekker rijden, ik hoef niet supper hard te gaan maar haal graag weer kleine meisjes op driewielers in:con

vespa rider
      Bijdrager

je v snaar strakker zetten. Ik weet bijna zeker dat jouw koppeling slipt over de v-snaar.
        dus je draait de drie ophangpunten een beetje los en de ophangingsbout van de uitlaat
        dan tik je het blok naar voren en draait de bouten weer vast.

hansel
        Bijdrager

oft.,,

piagiogabber :
          ik wil namelijk gewoon weer lekker rijden, ik hoef niet supper hard te gaan maar haal graag weer kleine meisjes op driewielers in:con

piagiogabber
          Topic starter

heel erg bedankt, (maar blokken losmaken is mij te hoog gegrepen.
            ik heb gepraat met iemand uit de buurt hij had ook een soortgelijk probleem, hij heeft nu grotere poelie achter, kan dat ook een oplossing zijn?

vespa rider
            Bijdrager

nee denk het niet.
              dat blokje losmaken is echt niet moeilijk hoor.

1. je haalt je zijkappen eraf.( 3 grote bouten die je een kwartslagje naar links moet draaien)
              2. alj je naar je uitlaat kijkt zit vlak voor de demper een stukje waar hij vast zit aan het frame, daar zie je een bout en die draai je een klein stukje los.
              3. dan zie je aan die zelfde kant( rechterkant) 2 kleine boutjes die zijn van het blok. dus draai die ook een stukje los.
              4. dan moet je aan de linker kant van je brommer kijken en daar zie je bij het blok nog een bout die je blok vast houd. die moet ook los.
              5. dan tik je het blokje naar voren zodat je v snaar strakker komt te zitten.
              6. je draait alle bouten weer vast

als het niet duidelijk is welke bouten je moet hebben ga dan naar deze link:

http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=11590

de 4e foto van boven daar zie je de bouten van je blok die je moet losdraaien.
              en bij de 2e foto van boven zie je de bout van je uitlaat.

LET OP! je hoeft alle bouten maar een klein stukje los te draaien dus niet helemaal los.

piagiogabber
              Topic starter

vespa ridr,
                je bent geweldig, hij rijd weer zoals hij het deed toen ik hem kreeg!:)
                als er nog tips zijn om em ietsjes snelle te laten optrekken en rijden zijn ze wel welkom;)

NinoPk50Xl
                Bijdrager

je ontsteking vervroegen dat kan ook daar ga je wat harder van;)

Fear the rollerbank

piagiogabber
                  Topic starter

ninocross :
                    je ontsteking vervroegen dat kan ook daar ga je wat harder van;)

en iemand een idee hoe dat moet?:?

vicious
                    Bijdrager

Wat voor uitlaat heb je? Als origineel dan koop je een citypower en een 2 maten groter sproeiertje (zie how-to, makkelijk zelf te doen). Kleinere poelie = hogere top, grotere poelie = sneller optrekken. Strakkere veertjes in je koppeling, trekt harder op. Zomaar 3 dingetjes die easy te doen zijn met de how-to`s van deze site.

piagiogabber
                      Topic starter

ik heb een techno sneluitlaat en 13/13 carb, maar de onsteking vervroegen zag ik geen how to van.
                        in elkgeval jij oowk bedankt voor de tips vicious :thumb

vespa rider
                        Bijdrager

hoeft echt geen 13/13 op met alleen een andere uitlaat

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.