Vespa-Ciao.NL
:: Hoog stationair & uitvallen

Home Forums Techniek Problemen oplossen Hoog stationair & uitvallen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Topic starter

Mn braveau wil niet, dit is het blokje van de zzt, CP.

Op een gegeven moment kreeg ik hem moeilijker aan en bleef hij alleen lopen als ik aardig wat gas gaf dus liep totaal niet stationair zoals het hoort.

CP’s waren het niet, bobine, bougiekabel en bougie heb ik ook verwisseld.

Dus blokje er af, HE! er zit wat mengsel bij de ontsteking, dan zal het de keering wel zijn, leek logisch.

Die is vervangen en nu doet hij het nog:( , ik ben radeloos, of de keering is weer niet goed(lijkt me sterk) of het is de ontsteking? Cilinder heb ik ook de pakkingen vervangen btw.

Iemand een idee?

Michel
      Bijdrager

Weet niet over welk blok je het hebt, want daar was ik niet bij 😉 Doch ga ik mijn best doen voor je. Hoog stationair is i.m.o. een duidelijk geval van valse lucht

Haarscheurtjes in het carter? Minuscuul gaatje aan de inlaat? Teflon ring in de 13/13 kapot, mits deze er uiteraard opzit.

Kan van alles zijn Ed. Misschien even openmaken en weer opnieuw opbouwen. Verse carterpakking ertussen, teflon busje vervangen en de cptjes en condensator vervangen. Dit is voor mij vaak de beste oplossing om het weer helemaal naar mijn zin te krijgen en het is in een paar uurtjes gebeurt. Als je eenmaal wat problemen begint te krijgen kan je beter maar gelijk beginnen met vervangen vind ik. De onderdeeltjes die ik op noem kosten ook de wereld niet 😛

Edjuh
        Topic starter

Het is de setup in mn profiel, de 13-13 is vrij nieuw.

Nja, ik ga dat strontblok wel weer uit elkaar trekken, bedankt voor het meedenken.

Bartjee
          Donateur

Condensator kapot.. Heb ik ook op mijn racer, de vonk die hij dan maakt is gewoon niet krachtig genoeg op lage toeren om die ruimte bij de bougie te vullen. (Moet je maar eens je bougiepuntjes iets dichter bij elkaar slaan en kijken of hij dan wel stationair wil lopen en beter wil starten)

Arvid heeft dit namelijk ook bij mijn racer gedaan, die wilde ook niet stationair lopen en startte ook voor geen meter. Nu die puntjes dichter bij elkaar staan loopt ie heel mooi stationair en start ie een stuk makkelijker. Even de condensator vervangen dus en hij zal het wel weer doen.

Edjuh
            Topic starter

Probleem opgelost!

Na zonder resultaat de condensator vervangen te hebben(bedankt bartje:con 😀 ) besloot ik de carb te vervangen, met resultaat.

De 13-13 was vrij nieuw en is volgens mij niet dichtgeslipt door te lang stilstaan, zal dus wel vuil zijn, waar precies moet ik nog uitzoeken.

Morgen maar eens naar school kachelen ermee 🙂

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.