- Dit onderwerp bevat 34 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 4 maanden geleden door Revo.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 juli 2021 om 16:19 #811327
Bedankt!
Zoals gezegd kom ik er met mijn dremel niet zo lekker bij. Dus laat die uitlaat poort nog wel even voor wat het is.
Ik heb er toch voor gekozen een mazzuchelli race krukas te bestellen voor dit Carter. Dan kan ik hem binnenkort in elkaar zetten. Nadat het Carter even mooi gemaakt is.
En dan ben ik heel benieuwd of het straks allemaal een beetje wil lopen.
1 augustus 2021 om 15:41 #811454Hier weer ff wat info.
Ik ben inmiddels erg tevreden met hoe de brommer nu loopt. Ik denk dat ik nu alles eruit heb wat er in zit.
Ik heb ook een nieuwe topsnelheid gezet.

Nog 1 keer de setup misschien hebben mensen hier iets aan
Polini 46mm stock
Polini speedengine punten
Mazzucchelli nuova amt004 race krukas.
Afgedraaid vliegwiel 538gram
16mm dellorto Sha
Sproeier 78
Simonini calibrata
50mm koppeling
Gewone segmenten met blauwe polini trekveren
Poelie 60- 81,8kmph gps
Poelie 65- 75,7kmph gps
Poelie 70- 69,3kmph gpsVoor de complete info is dit met wind mee (windkracht 3) ik weeg 88kg 176cm rugzak op met gereedschap 🤣
Ik zal dit binnenkort even aanvullen met gegevens van de Simonini koppeling
1 augustus 2021 om 17:19 #811456dat is dus ook met die mazzuchelli race krukas?
1 augustus 2021 om 17:36 #811458Ja dat klopt. Scherp heb er nog even bij gezet.
2 november 2021 om 13:33 #813061Hier nog maar eens wat updaten.
Na een zomer mooi rond te hebben getoerd met de speedengine en moparts brug toch maar eens gaan kijken voor wat nieuws. Het blokje loopt prachtig en gaat ook best hard maar wilde toch nog sneller. Nou had ik een mooie cnc gefreesd achterbrug gezien uit Italië en kon het niet laten om dat niet te kopen. Maar daar wilde ik dan ook een sneller blok in. Dus zo gezegd zo gedaan. Hier wat foto’s van het nieuwe blok wat ik in de nieuwe achterbrug wil monteren.

Ik heb de speling tussen de uiteinden van de zuigerveren gemeten en kwam op een afstand van 0,15 met de voelermaat. Squish was 0,8mm met dunste voet pakking. Kleiner kreeg ik hem niet. Heb Malossi volle wangen kruk erin gezet met c4 lagers aan beide kanten. Malossi ontsteking. Waarom Malossi en niet pvr ik wil gewoon licht op mijn citta. Lijkt mij geen overbodige luxe als je best hard gaat straks. Ook gekozen voor een yasuni R uitlaat. Die schijnen goed vermogen te leveren en toch redelijk stil te zijn. Dit moet
nog wel aangepast worden om hem passend te krijgen. Carb gekozen voor 21mm phbg. En bijgeleverd spruitstuk en luchtfilter. Ik heb er een ngk iridium bougie in gestoken. Wel een minpuntje voor Malossi was dat ik beide onderste tapeinden van de cilinder opnieuw moest snijden. De moertjes liepen na een stukje erop al vastDe brug had ik inmiddels wel al binnen maar was ondanks 4 x duidelijk aangeven met
fotos en in Italiaanse en Engelse taal toch verkeerd geleverd. Die heb ik vandaag terug gestuurd en krijg als het goed is volgende week de goede versie opgestuurd. Hierbij ook wat foto’s.

Zoals te zien een prachtige brug alleen niet wat ik besteld heb. Ik had een SI lengte brug besteld en kreeg een normale lengte geleverd. En had ook een brug besteld met frees patronen erin. Dus helaas weer ingepakt en retour gestuurd. Gelukkig had de beste man er al een rol tape in achter gelaten om de doos weer mooi dicht te kunnen plakken

Nou hopelijk word mijn juiste achterbrug volgende week geleverd. Dan kan de uitlaat aangepast worden en dan kan ik gaan testen en afstellen.
En nog een aantal foto’s van de brug zoals ik die besteld heb.

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.