Vespa-Ciao.NL
:: Honda Mtx Supermotard

Home Forums Perso’s Andere merken Honda Mtx Supermotard

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 80)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Rebel

Maak us rijdend filmpje dan?

Trouwens zou hem niet in de neutraal teveel opentrekken
      Want hij kan zoals je misschien gemerkt hebt veeel meer touren in de neutraal maken maar vriend van me heeft ze cilinder hiermee vastgereten.

Green Machine
      Topic starter

k weet nu ook waarvan die kappen zijn

honda cr 250

hij rijd nog niet.
        zit nog geen tandwiel op het achterwiel en zit nog geen ketting op.
        was vandaag aan het twijfelen om een ketting te kopen tandwiel heb ik.
        toch maar niet gedaan omdat het een project is voor de zomervakantie en ik
        anders alleen maar ga rijden en steeds meer aan ga doen

Klopt het dat het frame van een cr 250 en het frame van mij een bijna hetzelfde zijn???

als er iemand nog ideeen heeft voor de kappen of kleur BRAND MAAR LOS:D

VespaAvanti
        Donateur

Natuurlijk zijn die frame’s bijna hetzelfde, is hetzelfde merk he:lol
          Alleen zie ik nu dat jij een Mtx-OT (oud type) hebt, waar een honda mt5/mb5 blok onder hangt.
          Dit frame verschilt iets meer met een cr 250 frame dan dat een Mtx-SH frame dat doet volgensmij.
          Ik zal binnenkort eens een fototje van mijn Mtx plaatsen hier als jij het goed vindt:thumb

heuvel85
          Bijdrager

er zit zeker veel verschil in het frame..de tank van een cr 125 past ook..dat zijn de type’s van 1990 tpt 94..daarna heb je weer een andertype frame en tank..

je zal zeker wat moeten aanpassen..maar het wil vast en zeker!

de monoshock van een crosser ligt op een heel ander punt..ook omdat een crosser een pro-link heeft..zo te zien heeft jou mtx dat niet..dus de buddy enz zal pas gemaakt moeten worden..

de kapjes op die voorvork van die mtx op school zijn volgens mij van een kawasaki..heb ik ook eens gehad..ziet er wel het zelfde uit..maar er zijn zeer veel motoren in de tijd die het werk van mekaar overnamen qua plastic!

suc6 kerol!

speedbuxy
            Bijdrager

Rebel :
              Maak us rijdend filmpje dan?

Trouwens zou hem niet in de neutraal teveel opentrekken
              Want hij kan zoals je misschien gemerkt hebt veeel meer touren in de neutraal maken maar vriend van me heeft ze cilinder hiermee vastgereten.

Ja das ook logisch want het zijn rijwind koelers dus als je stil staat koelt ie amper.
              Dus als je dan idd langere tijd gast loopt ie warm.

@topic starter.
              Een cr250 en een mtx is een wereld van verschil ga maar eens op een cr250 zitten en een mtx dan merk je het meteen;)
              cr250 is veel groter en forser.

Green Machine
              Topic starter

maar de tank zouw dus moeten passen met een klein beetje aanpas werk???
                en het zadel mischien???
                iemand verder nog een idee welke kappen/tank beetje zouw moeten passen
                zonder heel erg veel aan te moeten passen???
                en iemand nog een idee kwa kleur???

k zat een beetje hieraan te denken alsk aan zulke stickers kan kome

heuvel85
                Bijdrager

deze stickers passen niet aangezien dit een 06/07 model is..maar dit is het orriginele type sticker van honda en die kun je ook voor het 90/94 model krijgen volgens mij!moet je een beetje op ebay zoeken..dan vind je het wel!tank en buddy is daar ook vast te krijgen!

tvmierlo
                  Donateur

voor de duidelijkheid: er hoort origineel wel een pro-link onder een mtx-ot. Maar bij deze is die eruit gehaald om hem op te hogen.

VespaAvanti
                    Donateur

Op een mtx-sh zit zowiezo ook altijd een pro-link.

Green Machine
                      Topic starter

@ vespaAvanti laat eens een foto van jouw mtx zien dan??

Green Machine
                        Topic starter

wat is nouw eigenlijk het grote verschil tussen pro link en mono shock???

Green Machine
                          Topic starter

heuvel85
                            Bijdrager

daar zit geen verschil in..het zijn 2 dingen..je monoshock is je veer..mono..als 1..en je pro-link is een systeem om de goede bound en rebound te geven bij het in en uit veren..

erwinko
                              Bijdrager

pro link staat voor progressieve link

vershil tussen gewonen en progressieve veer:

gewone veer met 50 kilo erop veert 5cm in
                                gewone veer met 100 kilo erop veert 10cm in

progressieve veer met 50 kilo erop veert 4 cm in
                                progressieve veer met 100 kilo erop veert 7 cm in

hoe verder hij inveert hoe stugger hij wordt. daar zorgt het prolink systeem voor.

gewone monoshock veren hebben dit eigenschap ook maar dan minder.
                                dat krijg je door de veer conisch te laten lopen en/of de wikkelingen van ver naar dichtbij te zetten.

Green Machine
                                Topic starter

oke bedankt;)

wie heeft er nog een goede site voor onderdelen voor honda mtx???
                                  net zo iets als jmpb.nl voor vespa??

en wie heeft er nog een idee voor de kleur/kappen??

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 80)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.