Home › Forums › Meetings & evenementen › Vespa-Ciao.nl › Holwerd Toer 2012
- Dit onderwerp bevat 131 reacties, 13 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 6 maanden geleden door Gerarduz.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 september 2012 om 17:41 #515522
Waarom?@Buxy,
Als we zo gaan beginnen dan kom ik op m’n nieuwe Fireblade 1000rr:D
Hopelijk krijg je nog een knap blokje in elkaar en anders gewoon op de scoot
Zou dit normaal nooit kunnen waarderen maar in jouw geval zien we het door de vingers:P, toch hoop ik dat je de Citta klaar krijgt
Edit: Ook hoop ik nog op goed nieuws van Avantie want zit me net te bedenken dat dit anders m’n eerste tourtje word waarbij hij niet van de partij is:no
14 september 2012 om 17:55 #512098Waarom? :
toch hoop ik dat je de Citta klaar krijgt
Gaat goed komen
de bloed druk is ondertussen alweer gezakt van ik pak een moker en hij zal ervan lusten tot gedachten wat ik morgen ga monteren op de speed.
En de speed engine is qua ontsteking en kruk enzo prima dus met de juiste cilinder erop moet dat toch vooruit willen komen ga ik vanuit.14 september 2012 om 18:55 #515148Wat een gedoe Andree.. Vreemd verhaal van die Evo.
Is er nu ook al inzicht in wie er komen?I came, I saw, and I forgot what I was doing...14 september 2012 om 19:42 #515163Tonni :
Wat een gedoe Andree.. Vreemd verhaal van die Evo.
Is er nu ook al inzicht in wie er komen?Jazeker de evo is zijn reputatie ook hard aan het inleveren op deze manier.
Maar naar mijn weten komen.
Max en Clemens en misschien bas.
Florian volgens mij nu ook.
Maarten gaf ook aan nu sowieso te gaan gezien hij allemaal dingen ervoor geregeld of afgezegd had.
En Evert, Melissa en zwager staan ook nog steeds ready naar mijn weten.
En neem aan dat Stephan ook wel komt om een laatste raceje tegen snelle max te kunnen houden:duivel
Dus al met al best nog redelijk clubje als jij ook komt;)14 september 2012 om 19:55 #515164Vergeet W-Y ook niet. Ook van zijn kant goede geluiden dat we hem op zullen pikken en hij mee toert.
PS. Wat maakt die snelheid uit Dre? De laatste toertjes zijn nou niet uitgesproken racetoers en zijn prima met een gangetje van 60 te doen. Mooi weer leuk clubje en lekker toeren.
Edit; Ik vind ook nog een setje SE carters welke inclusief goed draaiende kruk zit gemonteerd. Heb hier nu ook een 43mm Polini op gezet en onsteking geplaatst als reserve blok. Dit zal ongeveer hetzelfde afgesteld zijn als mijn huidige Creco blok. Dus heb ik jou SE als backup ook niet meer nodig.
14 september 2012 om 22:13 #515458Martino :
PS. Wat maakt die snelheid uit Dre? De laatste toertjes zijn nou niet uitgesproken racetoers en zijn prima met een gangetje van 60 te doen.Voor als het je nog niet opgevallen was vanuit al m,n vele filmpjes of m,n real life driving style ik houd niet van rustig:lol
Maar 60km ligt op zich zelfs nog wel in de comfort zone, maar de acceleratie er naartoe was ook echt bagger met de 43mm simo.
Dus dat moet morgen echt wat beter worden anders is het zowel voor mij als voor jullie echt geen doen.
Maar heb goeie hoop dat een 43mm euro/zirri de speed engine morgen wel doet opleven
@W-Y
Zou nice zijn als je ook komt
14 september 2012 om 22:45 #519199Hele grote kans dat ik gewoon mee ga toeren andree! Dit kan ik wel een thuisrit noemen, Maarten & Tonni rijden toch door het dorp dus kan zo mee gumballen! En 60kmpu moet nu wel lukken 😉 heb alleen een rare trilling zo ergens op 3/4 gas, harder is niks aan de hand, en daaronder ook niet. Vermoed dat het de vario is waarop de snaar wat in gesleten is met de vorige setup, alleen ga nu niks meer aanpassen want het loopt voor de rest prima!
Als ik dat hier zo lees wordt het ook eens tijd dat ik een reserve blok in elkaar zet.. nachtje geen slaap, energie drank, no problem…. succes met de laatste loodjes!
15 september 2012 om 11:52 #515173
Waarom?Vanmorgen nog even de Proma cc onder de Citta gesleuteld dus zijn wij er helemaal klaar voor

Nu had ik de stille hoop dat ie met de CC nog beter zou presteren dan de Calibrata maar helaas. Het zal natuurlijk per setup verschillen maar wat een onwijs groot verschil en voelt haast alsof je van een 70cc weer terug gaat naar een 60cc. De wheelie power die ik had tot de +-40km is geheel verdwenen en ook de “boost” in het middengebied is een stuk minder.Toch vind ik het wel prima zo en doe morgen lekker rustig aan8)
Ik heb nog niets van Florian vernomen maar hopelijk hoor ik later vandaag nog van hem
15 september 2012 om 12:19 #515224@W-Y
Ja ze rijden idd langs buitenpost en ook beter voor de gumballers want dan kan jij ze vanaf daar mooi naar leeuwarden leiden
@max
Das wel een heel groot verschil:|
In het midden gebied snap ik nog want daar is cali gewoon een stuk sterker dan de cc.
Heb je hem wel opnieuw erop afgesteld qua vario?
En florian rijd je zondag maar gewoon langs want een thuis ritje laten schieten kan natuurlijk niet;)
Ik duik nu het hok om de speed engine onder citta te hangen
(hopelijk met het gewenst resultaat)15 september 2012 om 12:29 #501576
Waarom?Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niets aan heb afgesteld maar krijg ook niet de indruk dat de rollers lichter moeten. Het klinkt eigenlijk wel goed zo
Anders even kijken wat ie op jouw rollerbank doet want ben wel benieuwd?Ik heb het adres van Florian vast nog wel ergens en heb hier nog een stadion toeter liggen dus wakker word ie zeker:D
Hopelijk krijg je het blokje goed rijdend en denk eraan, zodra de frustraties te hoog oplopen moet je gewoon een nieuwe opsteken:relax
15 september 2012 om 12:32 #515066Ben er niet bij helaas, de 1140 snaar die je nodig zou hebben voor een SI brug met pouli 65/70 is veel te lang voor pouli 70.
Heb geen tijd meer om een passende snaar op te halen dus helaas..Baal hier flink van aangezien ik toch wel erg veel zin had om nog een tourtje te rijden.
^&$&*&#$)$*#(# how-to’s hier allemaal:pest:no:boos:?
15 september 2012 om 13:45 #514734Waarom? :
en denk eraan, zodra de frustraties te hoog oplopen moet je gewoon een nieuwe opsteken:relaxAls ik dat doe kom ik meestal zo goed tot rust dat ik bij mezelf zeg fock dat kut blok ook maar ik ga buis hangen, gamen oid:lol
Maar gaat tot nog toe lekker gestaagd en heb de evo er al onder weg en de speed er al onder hangen
Ik zag alleen bij montage van de carb dat iemand hier z,n ”tunings” naam in heeft gegraveerd dus die vervang ik nu direct nog even voor een originele 13/13 om evt een verbeunde carb uit te sluiten.
(ook al reed de tiff er tijden netjes mee)@florian
Ik heb hier de wereld aan snaren liggen.
Dus welke maat heb je nodig?15 september 2012 om 13:54 #514722Florian! :
Ben er niet bij helaas, de 1140 snaar die je nodig zou hebben voor een SI brug met pouli 65/70 is veel te lang voor pouli 70.
Heb geen tijd meer om een passende snaar op te halen dus helaas..Baal hier flink van aangezien ik toch wel erg veel zin had om nog een tourtje te rijden.
^&$&*&#$)$*#(# how-to’s hier allemaal:pest:no:boos:?
Wat een slechte smoezen heb jij…
I came, I saw, and I forgot what I was doing...15 september 2012 om 14:00 #514723Ik zou het zo niet weten, heb hier een 1138 voor gebruikt.
De snaar van mijn pouli 80 past nog beter maar alsnog veel te lang.Geen idee welke maat snaar ik nodig heb. Staat verdomme ook geen maat op die pouli 80 snaar, maar ik weet niet of het gestotter hiermee verholpen is en ook niet of hij 70 uberhaupt trekt.
Mijn theorie van het stotteren was namelijk de overtoeren die het blokje produceerde en hierdoor de CDI overbelast. Aangezien het ook alleen maar op volgas voorkomt. Maar als je die snaar hebt weet ik natuurlijk niet hoe het rijd. Heb er haast trauma’s van over gehouden die pouli 70:D Aangezien ik geen zin heb dat de brommer gaat fucken met gevolg dat ik de hele middag moet wachten voordat ik huiswaarts kan gaan, ga ik daar niet op gokken. Wil de bende namelijk eerst even testen.Zou eens kijken hoe snel die paarse loopt, maar die heeft een tegenovergesteld probleem. Rijd daarop met de Malossi vertanding en dit is dan weer te zwaar. Maar ik weet toch al dat die niet snel genoeg gaat..
Had al lekker veel motivatie om te sleutelen, hierdoor word het alleen maar meer:?
EDIT:
@Tonni: Slechte smoes??:boos
15 september 2012 om 15:43 #514724Nou het loopt

Setup nu
43mm euro/zirri met 43mm polini kopje
Proma cc
13/13 carb en malossi filter.Maar dit wil vreemd genoeg nog niet lekker lopen:?
Tot de 20 a 30km is het redelijk gelijk aan bv de evo(ook de kickdown)
Maar daarna valt ie net zoals de 43mm simo wat dood en kruipt ie langzaam naar een soort van boostje.
Ach oordeel zelf:D
En let wel dit is zelfs al met een 1,75 klok dus hij had het echt uit moeten gillen.
(deed de evo namelijk wel in dat halve stukje om de wijk van gisteren)Daar heb ik ook wel een mooie mee trouwens maar dat volgt in m,n perso.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.