Vespa-Ciao.NL
:: Holwerd Toer 2011

Home Forums Meetings & evenementen Vespa-Ciao.nl Holwerd Toer 2011

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 106)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Zeebodem.
    Bijdrager

Gave filmpjes alweer Buxy:thumb
      Het viel mij laatst ook al een paar keer op,dat het gruwlijk lang duurt…

Ben benieuwd naar de overige filmpjes,en die van de rollerbank:lol

@Max,
      …ja dat was ook wat ja:o
      Gelukkig doet hij het inderdaad nog:thumb

speedbuxy
      Topic starter

Hier deel 2:thumb

@max
        Een hobby moet ook wat kosten:D
        En er is altijd baas boven baas zo is javad zijn uitlaat flens gisteren van de zeta cilinder afgebroken op de terug weg naar grunn:(

Edit
        M,n moeke had ook nog 3 pics geschoten.

Florian
        Moderator

Ja die rollerbank filmpjes ben ik ook wel benieuwd naar:D:lol

Martino
          Moderator

Let vooral op die jongen in die grijze trui hoe smile it puts on his face
            Hij wist me ook te vertellen dat ie nooit meer anders wou en dit echt als een calling in life had ervaren

Als je mij echt zal kennen, dan wist je dat dit een bescheiden glimlach was om de goede vrede te bewaren. :pest

Rollerbankfilmpjes kom maar op, Het blijft een apart verhaal hoe dat ding meet en wat hij nou precies meet. Wat was eigenlijk het resultaat van de decibel meeting van de Summit uitlaat zonder demper?

Florian
            Moderator

110 decibel meende ik iemand te horen zeggen.
              Voor de grap even gekeken waaraan dat gelijk staat:

110 = Extreem luid. Heimachine, rockconcert (110-130 dB),
              schreeuwen in iemands oor, gillend huilende baby,
              speelgoed piep beestje dicht tegen het oor, motorzaag, bladblazer, disco,
              drukke videospelhal, symfonie-orkest
              gemiddeld niveau, onveilige walkman op zijn hardst (112 dB), op een
              sneeuw mobiel rijden, zandstralen, hard spelende radio of hifi,
              F16A straaljager op 90 m hoogte

Beetje vreemd dat een gillende huilende baby evenveel scoort als een f16 op 90 meter hoogte:P
              Anyway het was een herrie om te horen, ik heb er zelf niet veel van meegekregen moet ik eerlijk zeggen:D

speedbuxy
              Topic starter

Martino :

Let vooral op die jongen in die grijze trui hoe smile it puts on his face
                Hij wist me ook te vertellen dat ie nooit meer anders wou en dit echt als een calling in life had ervaren

Als je mij echt zal kennen, dan wist je dat dit een bescheiden glimlach was om de goede vrede te bewaren. :pest

Rollerbankfilmpjes kom maar op, Het blijft een apart verhaal hoe dat ding meet en wat hij nou precies meet. Wat was eigenlijk het resultaat van de decibel meeting van de Summit uitlaat zonder demper?

Daar heb je dan goed aan gedaan anders had je leeuwarden hier niet levend verlaten:haha
                En volgens mij klokte ie 110 decibel, ik heb het proberen te filmen maar trok me binnen 2sec alweer terug want dat geluid was te erg:D
                Ik weet nu nog steeds niet of m,n oren nog wat dicht zitten van m,n keel onsteking(kje) of van dat geluid:D

En die snelheid van het bankje klopt wel redelijk hoor:thumb
                Ik draaide namelijk een 1,6kw wat erg past bij de snelheid die ik op top net miste om mee te kunnen komen met max, heico en evert.
                En dat klopt ook want hun draaiden idd allemaal om en naarbij de 2kw.
                En heico zei nog dat evert vandaag wel eens het snelst kon wezen en idd evert draaide ook al enige net over de 2kw.

Maar ik zal de rollerbank filmpjes klaar maken:thumb

Martino
                Moderator

Ik doelde dan vooral ook op Heico en Tonni. Die scoorden minder op de bank dan dat ze op top reden volgens mij. Toch vond ik jou Citta op de bank wat teleurstellend en op de weg daarintegen niet.

Leeuwarden veilig verlaten? Ik heb me er de hele tijd ongemakkelijk gevoeld en achterom gekeken. Ik reed al zonder mijn kentekenplaat en had ook mijn paspoort niet mee. En in het buitenland vast komen te zitten is niet fijn. :haha

speedbuxy
                  Topic starter

Martino :
                    En in het buitenland vast komen te zitten is niet fijn. :haha

Nee zeker niet als grunniger:D
                    Maar heico en max scoorden presies wat ze ook ongeveer reden, want ze waren haast alle 3 even snel.
                    (en vergeet niet dat je in groepje slipstream rijd iets wat de bank niet doet)

En mij blokje presteerde wel wat ik ongeveer verwacht had, met deze poeli verhouding houd het boven de 80km echt op.
                    Maar heb vandaag poeli 70 er even op gedaan:thumb

Maar is hetzelfde als bij m,n evo, hij trekt dit op straat met wat tegen wind ERG moeilijk en er is haast niet tot niks meer van een boost te herkennen.
                    Wederom had ik poeli 75 moeten hebben:boos

Maargoed ik klap 80 er weer onder, want dat rijd master:thumb
                    Want max eruit trekken van de 30 tm 80 heeft ook wel wat:thumb
                    En heb vandaag in m,n in een ritje naar de stad vanuit rollende start er ook een tzr 50 eruit gereden tot de 75km daara kon meneer niet harder:D
                    Maar was wel nek aan nek. wat best wel dom hoort als iemand de hele tijd vet opschakeld zonder sneller te gaan:D

Maar hier deel 3

En hier de rollerbank acties
                    Javad

Steven

Max

Maarten

Evert

Heico

Florian
                    (play it loud:D)

Tonni

Me

Zeebodem.
                    Bijdrager

Hartstikke toffe filmpjes Andree!
                      Het was echt weer goed knallen als ik de filmpjes zo terug zie.

Gaaf heh..andere snelle brommers/scooters eruit knallen:lol
                      Ik ga altijd ook op “scooterjacht” hahah.

speedbuxy
                      Topic starter

Zeebodem FM :
                        Gaaf heh..andere snelle brommers/scooters eruit knallen:lol

Das altijd leuk werk ja:duivel

Hier de vervolg delen

Deel4

Deel5

Deel6

Martino
                        Moderator

Zow wat een verschil op de bank door alleen een poelieverhouding van 80 naar 70mm. En op de filmpjes geven Max en Evert toch wel wat meer snelheid aan dan Tonni en Heico.

Heb nu zelf ook ondervonden hoe nauw het soms kan zitten met de overbrenging. Met de brommer van de uitlatentest ben ik van poelie 70 naar 65 gegaan, maar dit trekt hij gewoon net niet. Terwijl hij bij de 70mm lekker in de overtoeren komt.

Zaterdag maar weer eens even goed kijken wat dit weer op de roller doet.

speedbuxy
                          Topic starter

Ja dat poelie komt op een bepaald gebied heel precies.
                            Want hij trekt bij mij met poelie 70 onderin best nog redelijk, maar bij 60% van het motor vermogen of snelheid begint ie wat moeilijk te doen alsof het zwaar is.
                            Terwijl poeli 80 daar juist vet in z,n boost begint te komen.
                            Maargoed goeie motivatie om die laaste verbeterings puntjes snel even aan te pakken:thumb

Hier de short cuts part.

@evert
                            Ik zag die simo 100cc pijp hier vandaag trouwens ook in het hok liggen.
                            Ben jij die vergeten of heb ik wat gemist?
                            (want staat me wel wat bij dat je er wat over zei)

ERIKJAN1984
                            Donateur

zie net dat mij passeren erg lastig is op die smalle weggetjes;)
                              Ondervond door me stuur ook al genoeg hinder op het schelpenpad van die vervelende fietser waar ik maar net aan langskon met me stuur:D

maar wel dik toertje:D

Martino
                              Moderator

Haha Erikjan,

Los van het feit dat je wat lastig bent te passeren. Mag dit dan ook wel fijn rijden?
                                Ik kan me herinneren dat superindo eerder ook altijd een Ciao had met een soortgelijk maar nog breder stuur.

perso superindo (foto’s ontbreken alleen)

En volgende keer kan bij jou het gas er ook meer op. Dit toertje was al zeker een groot deel van je inrijperiode.

Zeebodem.
                                Bijdrager

Echt leuke filmpjes allemaal hoor!
                                  Klasse..!!

Die simo pijp klopt Andree,die had ik in je schuur laten liggen,voor als je er misschien nog wat mee wou klooien/testen ivm de 30mm aansluiting;)
                                  Ik zie hem wel weer terug;)

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 106)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.