Home › Forums › Meetings & evenementen › Vespa-Ciao.nl › Holwerd Toer 2010
- Dit onderwerp bevat 182 reacties, 21 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 7 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 augustus 2010 om 10:44 #518574
hansieb :
@buxy
Je moet wel voorop stellen dat het een tour is, geen race :lol (zielig voor de 50cc rijders) Nadeel van die dikke blokken is slijtage, benzine verbruik. Volgens mij is er op de groningen tour wel 2,5 jerrycan met mijn reedvalve door gegaan.Ik was trouwens helemaal in mijn element achteraan op de citta 😉 @groningen tour
Word snel tijd dat ik mijn bravo fix met 50cc blokje. Voor een tourtje mooi een kleine pully met een top one erop!
Denk dat dit tourtje gemiddelde de laagste snelheid gaat hebben van alle toertjes die er dit jaar gereden zijn, dus voor de 50cc rijders is dit juist de kans

En ik vind de slijtage van de dikke blokken wel meevallen want daar is opzich amper pech mee

Mijn evo rond straks z,n 2e toer jaar af zonder ooit eens iets vervangen te hebben qua zuigerveren ofzo.
En mijnes drinkt door het polini filter en poeli overbrenging ook niet zoveel.
Want moet ook zeggen dat ik het verbruik van thomas en jou brom mij ook wat TE was geworden voor een toertje.
(en zeker als je de presties er naar afmeet)Edit
@sjonni
Volgens mij is dit een berini onsteking tenmiste de carters lijken mij niet van vespa.

Ik moet naast dit ook nog een los setje hebben, want dat heb ik een 2maandjes geleden gedemonteerd alleen kon ik die nu zo 123 niet vinden.13 augustus 2010 om 17:11 #518588@waarom,
ik heb florian nog gesproken,en hij krijgt de boel niet klaar waarschijnlijk.
dus als ik meekan met de transporter??13 augustus 2010 om 17:22 #518589@ speedbuxy; Dat is inderdaad een onstekingsspoel van Berini(bovenste) maar die onderste lichtspoel lijkt weer anders. Ik denk dat je Sionni hier heel blij mee kan maken. Betkent ook dat hij mee zal touren. Als het goed is heeft de onstekingsspoel ook 2 draadjes eraan. Rood en wit. Er lijkt overigens wel wat aan geprutst te zijn.
13 augustus 2010 om 17:40 #518591Hans: Citta heb ik nog niet naar gekeken, nog geen tijd/zin voor gehad.
Ik ben gister op een leuk probleempje gestuid.
De laatste keer dat ik met m’n Evo Engine een Tour reed liep hij op het einde niet zo lekker meer.
Ik dacht aan versleten zuigerveren aangezien die er toch al maarliefst 1500 km opzaten (46 polini).
Slotspeling was dus ook een mooie 0,9 mm toen ik ze er af haalde:D
Vervolgens dus alles netjes schoongemaakt en nieuwe zuigerveren er op.
Toen kwam Jordy (gelukkig) langs, want op het moment dat ik de cilinder er weer op wilde schuiven zei hij, ”Hey Stephan, wat is dit dan?”.
En wat denk je, een scheur in m’n zuiger!:o
Lucky me, dat Jordy dit nog ff opgemerkt had.
Vervolgens het spul dus gedemonteerd, heb er nu een 46 pinasco black onderliggen waarvan de boosters doorgeprikt zijn en het uitlaatkanaal iets is vergroot.
Trekt onderin 20% minder maar trekt een stuk beter door dan de polini, denk dat hij ook wel harder wilt!
Cilindertje is pas een 25 km oud dus moet hem nog een klein beetje inrijden, maargoed op het rechte stuk ben ik toch wel benieuwd wat hij in z’n mars heeft :duivel
Helaas werkt de decompressie van de 46 Pina kop niet helemaal lekker, scheelt dat ik um zonder ook kan starten dus komt wel goed, neem het 46,5 malossi kopje wat op de polini zat gewoon mee dan kan ik hem altijd ff overzetten in geval van nood;)Morgen begin in de middag vertrek ik al naar Rico, om vervolgens zondagmorgen lekker uitgeslapen aan het laatste stuk van de rit te beginnen, komt allemaal goed
13 augustus 2010 om 21:01 #518597mooi voor makaar dan stephan

morgen middag bel ik even met Max(Waarom?)
hij wacht nog even de allerlaatste weerberichten af,en dan kijkt hij of hij gaat touren,ivm met die zij inlaat van hem.
ik weet dus morgen middag of ik meerijd in de transporter,of dat ik met aanhanger richting leeuwarden vertrek.wij bellen ook wel even morgenmiddag stephan,ivm met samen oprijden;)
vanuit citta forum rijden misschien nog mee:
-gurt.
-crossfreak.13 augustus 2010 om 22:38 #518599VespaAvanti :
En wat denk je, een scheur in m’n zuiger!:oDan is het toch wel waar dat dat dus een kwaaltje van de polini 46 kit is.
Want heb dit al vaker gehoord en gezien.
Maar mooi dat je hem hebt kunnen fixen met een 46 pina
En evert heeft gps mee dus je kan altijd eens een runnetje doen om te zien hoe snel ie loopt
13 augustus 2010 om 23:24 #518575Heren ik ga er niet bij zijn zondag, heb even wat anders aan mijn hoofd!
14 augustus 2010 om 05:32 #518576hansieb :
@buxy
Je moet wel voorop stellen dat het een tour is, geen race :lol (zielig voor de 50cc rijders) Nadeel van die dikke blokken is slijtage, benzine verbruik. Volgens mij is er op de groningen tour wel 2,5 jerrycan met mijn reedvalve door gegaan.Ik was trouwens helemaal in mijn element achteraan op de citta 😉 @groningen tour
Word snel tijd dat ik mijn bravo fix met 50cc blokje. Voor een tourtje mooi een kleine pully met een top one erop!
ga je vreemd hansie?
dacht dat ik je bij flick heel anders hoorde.14 augustus 2010 om 10:32 #518601Martino :
Heren ik ga er niet bij zijn zondag, heb even wat anders aan mijn hoofd!Pff dan komt gerard dus ook niet en kortom dan komt de hele grunn crew weer niet.
En ik zat nog wel denken dat jullie zondag met een 4man in de bus zouden aankomen.
Komt er straks dus op neer dat er weer allemaal mensen uit verre uithoeken komen en de personen die om de hoek wonen laten het weer afweten.
(volgende keer toch maar eens overdenken of ik mij nog wel in allerlei bochten moet wringen qua vervoer om bij de grunn ritjes aanwezig te zijn)14 augustus 2010 om 10:37 #518602Klopt Andree, heb er zelf ook al vaker van gehoord.
Als ik nu na ga dat m’n AW tuned 46 Polini ook nog eens vergroote gaten en zelfs extra gaten in de zuiger heeft geef ik die niet meer dan 500 km:con
Maargoed, hij loopt weer lekker nu, ben best wel benieuwd naar z’n topsnelheid nu:duivel
Net nog even het Pina kopje verwisseld voor de 46,5 Malossi trouwens, geeft toch wat meer vertrouwen want starten met decompressie is toch een stukje fijner;)
Martino, zuur man! naja tot de volgende dan maar 🙁14 augustus 2010 om 10:45 #518603beter stephan.
@martino,
jammer man:(
maar gerard,tobias en sjonni kunnen toch gewoon komen dan?14 augustus 2010 om 10:50 #518605VespaAvanti :
Klopt Andree, heb er zelf ook al vaker van gehoord.
Als ik nu na ga dat m’n AW tuned 46 Polini ook nog eens vergroote gaten en zelfs extra gaten in de zuiger heeft geef ik die niet meer dan 500 km:con
Maargoed, hij loopt weer lekker nu, ben best wel benieuwd naar z’n topsnelheid nu:duivel
Net nog even het Pina kopje verwisseld voor de 46,5 Malossi trouwens, geeft toch wat meer vertrouwen want starten met decompressie is toch een stukje fijner;)Dan is dat idd helemaal een tricky zuigertje geworden, want en slapper en een snellere cilinder met meer toeren is een slechte combo.
En je decompressie is ook wel fijn om te hebben als het gas ooit eens blijft hangen
Want denk zelfs dat jouw remmen met blijvend volgas het moeilijk gaan beremmen:D:|@evert
De laaste keren heb ik de groep bij elkaar gesprokkeld door pms te versturen naar evt geintreseerden.
Maar ik heb deze keer niks rond gestuurd dus ga er maar vanuit dat er nu ook niks komt.
(en dan doel ik niet op tonni voor de duidelijkheid die komt meestal gewoon uit zichzelf
)14 augustus 2010 om 10:57 #518607speedbuxy :
(volgende keer toch maar eens overdenken of ik mij nog wel in allerlei bochten moet wringen qua vervoer om bij de grunn ritjes aanwezig te zijn)Dat doe je toch ook voornamelijk voor je eigen plezier en omdat je zelf graag toertjes rijdt?
(zo is het voor mij tenminste wel, ik doe het niet ‘speciaal’ voor anderen)Ik vind het ook jammer als er weer een hele club niet kan komen, en ook jammer dat er verder weinig nieuwe animo is..
Ik ga in elk geval proberen om er morgen bij te zijn. Het kan op zich ook prima, ik heb alleen officieel dienst vanaf 1900 uur. Ik gooi de brommer wel weer achterin de Skoda aangezien ik alleen kom, dan kan ik ook iets harder rijden.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...14 augustus 2010 om 11:02 #518608Andree: Heb je zeker gelijk in, mischien toch maar eens een ander zuigertje zoeken voor ik er echt mee ga gassen, hoop ik gelijk wat diepere zuigerveergroeven te hebben want die zijn bij de 46 polini ook niet top.
Mooi dat je gaat proberen er bij te zijn Tonni!
Ik wil wel ff racen tegen je, Pina VS Pina :duivel
Voor zover ik weet dezelfde setup op de carters na, aangezien jij RV rijdt en ik dus Evo…14 augustus 2010 om 11:10 #518609Zou wel eens grappig zijn, maar ik denk dat ik met de oranje ga. Ik had ook begrepen dat het meer een tuf-toer is dus hoef ik ook geen snelle brom mee. (de oranje is een stuk zuiniger en hoef er minder voorzichtig mee om te gaan voor het gevoel.)
Zou ik met een tweede persoon die kant op komen dan was het met aanhanger, en dan zou ik wsch. wel voor de rode kiezen.
I came, I saw, and I forgot what I was doing... -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.