Vespa-Ciao.NL
:: Holwerd Toer 2010

Home Forums Meetings & evenementen Vespa-Ciao.nl Holwerd Toer 2010

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 183)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VespaAvanti
    Donateur

Martino: Jordy gaat niet mee, hij heeft een aantal tourtjes de Citta van m’n broertje mogen lenen omdat z’n eigen brommer kapot is. Nu die van me broertje ook kapot is houd het op he:con
      We zijn nu bezig met z’n ”nieuwe” brommer, daar komt een Evo onder met 46 polini.
      Deze wilt hij voor de GT klaar hebben, vandaar dat hij ff een uitlaatje wilt lenen (hij heeft geen 22mm uitlaat meer)
      Ikzelf ga hem niks meer uitlenen/geven, ergens is de grens;)

Strikert
      Bijdrager

Wordt toch lassen me krukas. 2 a 4 pitjes erop en voorzichtig gaan veilen en passen..

VespaAvanti
        Donateur

Zuur Rico:(
          Maar het is gelukkig simpel te fixen dus!;)
          Je pa zal wel een lasapparaat hebben bij het bedrijf toch?

hansieb
          Moderator

VespaAvanti :
            Martino: Jordy gaat niet mee, hij heeft een aantal tourtjes de Citta van m’n broertje mogen lenen omdat z’n eigen brommer kapot is. Nu die van me broertje ook kapot is houd het op he:con
            We zijn nu bezig met z’n ”nieuwe” brommer, daar komt een Evo onder met 46 polini.
            Deze wilt hij voor de GT klaar hebben, vandaar dat hij ff een uitlaatje wilt lenen (hij heeft geen 22mm uitlaat meer)
            Ikzelf ga hem niks meer uitlenen/geven, ergens is de grens;)

Offtopic: Wat was er nou met je broertje zijn citta?

Strikert
            Bijdrager

Achter ons bedrijf hebben we een profesioneel bedrijf ervoor zitten.
              dus ga er morgen ochtend gelijk langs 😀

@Speedbuxy
              Reserve blokje is klaar voor gebruik als dat nodig is!

Heeft iemand een digitale km-teller op z’n brommer zitten :P?

Martino
              Moderator

Jammer dat Jordy er deze keer niet bij is. Hier lopen de vorderingen al gestaag. De keuz is toch een Polini evo geworden. Blok zit in elkaar nu nog een leuke cilinder uitzoeken. Morgen het boeltje onder de ciao en gaan afstellen. Ik heb er zin in komende zondag!

Zeebodem.
                Bijdrager

lekker maarten:D
                  lekker knallen op de evo.ik heb er ook al weer zin.

@rico.
                  ik heb een GPS.
                  die zal ik meenemen;)

reteck
                  Bijdrager

zou graag keer 1 meerijden met maatje van me..
                    maar me brommer is in slechte staat, en duurt lang tot ik keer onderdelen krijg..
                    jammer jammer.

Tonni
                    Moderator

Gerarduz :

Gerarduz :

Tonni :
                      Volgens mij kan je de Black box van Berini gewoon vervangen door een CP-vv. Principe is hetzelfde.
                      Gewoon de plusdraad vanaf de ontstekingsspoel op de CP-vv pluggen en doorlussen naar de Bobine. CP-vv netjes met zn oog aan massa leggen, that’s all.
                      Dan kan hij gewoon meerijden.

Geen 100% garantie, maar ben er voor 95 procent zeker van.
                      (Moet je wel een CP-vv hebben natuurlijk…)

Beste Tonni,

Ik en Sionni hebben samen 2maal een cp-vv’er opgeblazen , keurig verstekkerd en buiten het blok , die eerst heeft een 400m volgehouden heeft en de ander in draaiuren gerekend, nog geen 60 minuten.

Ding werd echt veel te heet.

Ik,en ik mag aannemen dat ik namens Sionni spreek,zijn er dermate in teleurgesteld. We hebben de test sessies reden met Sionni setup en de cp-vv-er werd dus danog dusdanig heet , dat ik er mijn twijfels en niet mijn centen er meer op zet .
                      Bovendien was de vonk dermate minder ivm cp , dat het uiteindelijk een dure teleurstellig is gebleken.

Omdat jij er “Geen 100% garantie, maar ben er voor 95 procent zeker van.”bent zou ik graag jou theorie er nog een over willen horen !;)

OFF-TOPIC:
                      @Tonni, gister heb ik verkeerd gelezen en achteraf misplaats gereageerd , het gaat er in dit geval om dat Sionni’s Berini onstekingspoel kapot is en dat dat het euvel is waardoor hij niet kan rijden, jij hebt meer ervaring met cp-vv’ers en het zou idd goed kunnen dat het als vervanger van de blackbox goed werken kan.
                      Dus mijn excuus.

Ik zie niks vreemds aan jouw reacties hoor? Ik wist ook niet dat zijn spoel stuk was, ging er zonder meer vanuit dat het de blackbox zou zijn omdat dat meestal het euvel is.
                      In dat geval zou de CPVV volgens mij moeten kunnen werken, maar je/jullie zijn helaas niet de eersten die negatieve ervaringen met de CPVV hebben. (alhoewel er ook een aantal mensen tot volle tevredenheid mee ronrrijden/scheuren).

Maar misschien is het aanbod van Andree dan iets voor Sionni?

Gr Tonni

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

speedbuxy
                      Topic starter

Strikert :
                        @Speedbuxy
                        Reserve blokje is klaar voor gebruik als dat nodig is!

Das nice:thumb
                        Maar laten we hopen hem niet nodig te hebben:thumb

@martino
                        Je weet dat het niet echt een race rit word neem ik aan:D

@sjonni
                        Ik zal morgen even voor je kijken naar het spoeltje of desnoods de complete onsteking:thumb

Martino
                        Moderator

@martino
                          Je weet dat het niet echt een race rit word neem ik aan

Daarom is het een perfecte tour om dit blokje eens in te laten draaien. Daarbij zaten er toch nog wel 3 stukken in om wat snelheid te maken? =) We gaan het wel zien ik ken me zelf en kan het gas toch niet constant half open houden.
                          Daarbij was ik de laatste tour/Groningen meeting met mijn 55cc setup wel een van de lichtste. Wat daar allemaal rond reed! Het was een mooi exotisch gezelschap van snelle speciale blokken. Het werd nu wel eens tijd…

Strikert
                          Bijdrager

@ Zeebodem Fm

Want ik wou kijken hoe hard die van mij nu kan (A)

speedbuxy
                            Topic starter

Martino :

@martino
                              Je weet dat het niet echt een race rit word neem ik aan

Daarom is het een perfecte tour om dit blokje eens in te laten draaien. Daarbij zaten er toch nog wel 3 stukken in om wat snelheid te maken? =) We gaan het wel zien ik ken me zelf en kan het gas toch niet constant half open houden.
                              Daarbij was ik de laatste tour/Groningen meeting met mijn 55cc setup wel een van de lichtste. Wat daar allemaal rond reed! Het was een mooi exotisch gezelschap van snelle speciale blokken. Het werd nu wel eens tijd…

Ja een evo of reedvalve is tegenwoordig haast wel een must om nog wat mee te kunnen komen op de rechte stukken:D
                              Maar als je op die paar rechte stukjes je wat in weet te houden is deze toer opzich een heel mooi inrij stuk:thumb
                              Ben je er al uit wat je op je evo gaat leggen?

Zeebodem.
                              Bijdrager

komt goed rico!
                                ik neem hem mee.anderen mogen hem uiteraard ook gebruiken.je kan gewoon een stukje gaan rijden met dat ding om je nek,en de hoogst behaalde snelheid blijft opgeslagen staan,in het scherm.
                                even resetten,en hij is klaar voor de volgende meeting;)
                                ik zal hem meenemen;)

hansieb
                                Moderator

@buxy
                                  Je moet wel voorop stellen dat het een tour is, geen race :lol (zielig voor de 50cc rijders) Nadeel van die dikke blokken is slijtage, benzine verbruik. Volgens mij is er op de groningen tour wel 2,5 jerrycan met mijn reedvalve door gegaan.

Ik was trouwens helemaal in mijn element achteraan op de citta 😉 @groningen tour

Word snel tijd dat ik mijn bravo fix met 50cc blokje. Voor een tourtje mooi een kleine pully met een top one erop!

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 183)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.