Vespa-Ciao.NL
:: Holwerd Toer 2010

Home Forums Meetings & evenementen Vespa-Ciao.nl Holwerd Toer 2010

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 183)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

crossfreak
    Bijdrager

hier ff mijn verhaal.

om half 11 vertrokken uit Medemblik.
      om iets over half 12 bij Andree aangekomen, citta uitgeladen.

en toen half uurtje later begonnen we met rijden.
      na een kilometer of 10 merkte ik ondanks dat me vriendin achter op zat me citta echt heeel langzaam was in de top :S

tijdens de stops ging het wel weer maar na een kilomter begon hij weer zo langzaam te rijden…..en na een tijdje was het “BWAAPPP…BWHaappp….dood :S

samen met tonni, mike en “batty” kijken wat er loos was, bougie vonkt niet…andere bougie ook geen vonk, dus kon het maar 1 ding zijn….CP-VV overleden:@

blijkbaar vinden die dingen het niet lekker om met 2 mensen met zware wind te gaan rijden want de 2de begaf het ook bijna…toen had ik zoiets van laat maar zitten, ik ga dan wel liever naar huis.

dus ik ga asap weer met CP rijden 😛

Batty
      Donateur

beetje jammer dat je je nou vergist in de namen:P

het waren mn zwagertje Mike. Tonni en ikzelf:P

Mike
        Bijdrager

mike van v-s?

*vespa-sfera

Mike

speedbuxy
          Topic starter

Mooi dat het iedereen goed bevallen is:thumb
            Hier deel 1 van de filmpjes:thumb

crossfreak
            Bijdrager

zat toch aardig in de buurt met de namen 😀
              en bedoel mike van v-c….ben echt f#cking moe van de rit…

pas het gelijk aan 🙂

Zeebodem.
              Bijdrager

ik was rond een uur of 19:00 thuis,met dank aan max en heico:thumb

vanochtend om 09:45 op de citta bepakt en bezakt vertrokken naar de Mac Donalds A6 Lelystad.
                om 10:00 werdt ik daar opgehaald door waarom en banaan12.even kennis gemaakt en een babbeltje,en toen de citta bij haar 2 zusjes in de transporter.

was een ritje van een dik uur naar andree.daar aangekomen de boel uitgeladen,en nog even het nodige sleutelen.
                waarom moest nog even de keer ring van de vario vervangen.

toen konden we gaan touren.dit ging allemaal hartstikke leuk,alleen hadden we een verschrikkelijke harde wind tegen.
                uiteraard ook weer de nodige pech gevalletjes onderweg.

-een slippend snaartje
                -2x contact problemen CDI.
                -gaskabeltje.
                -cp vervanger kaduuk.

kortom een lekker tourtje meet een leuke club vespa freaks.
                langs kanalen,over schelpenpaden,dorpjes en schapendijken.
                onderweg naar leeuwarden vroegen we ons in het busje nog af,wat er nou precies bedoeld werdt met “schapendijkjes”…

nou,dat weten we nu:Pweggetjes langs dijkjes waar het vol schapen staat,haha.ik denk dat er nog wel wat van valt te zien in speedbuxy zijn filmpjes dadelijk;)
                hele weg lag bezaaid met schapen schijt hihi.het vloog je letterlijk om de oren!

ook hebben we nog even heerlijk gegeten in een cafetaria aan het water in holwerd.
                daar was het even een lekker vertoefen met voor ieder wat wils.daar troffen we ook gerarduz.
                die zou verder als bezemwagen gaan met zijn busje.THNX gerard:thumb
                de citta van crossfreak en zijn vriendin functioneerde niet meer naar behoren,dus die werden door gerard naar leeuwarden terug gebracht.

wij zijn toen verder gegaan met de tour…en het ging hard!
                iedereen had beste setups dus.
                ik had GPS meegenomen,en daar werdt gretig gebruik van gemaakt:D
                hier wat ik er nog zo even van weet:

-VespaAvanti 91,4.
                -Tonni 87,?
                -banaan12 80,?
                -strikkert 82,7.
                -ewous 72,9.
                -myself 83,6.
                -waarom 86,7.

verder hebben we de tour zonder pech vervolgd tot de finish.

goed,hier dan foto,s en filmpjes.
                deze keer maar 2 filmpjes van mijn kant,omdat ik de eerste helft van de tour met de camera van andree heb gereden;)

hier zijn we klaar voor vertrek:

de sapjes:)

even pauzeren.

wat is deze meneer aan het doen???;)

toen we weer verder wouden en iedereen klaar was,kreeg ik mijn brom niet meer aan:S
                ik kreeg hem niet door de vario heen op dat grind paadje:Deven de snaar vervangen,en weer gaan met die banaan;)

de CDI van strikkert:

2e x CDI strikert:

VERSE SCHAPEN SCHIJT!!

de citta,s zonder standaard deden even een middag dutje:D

smikkeltijd!
                zeer te spreken over het eten daar.

het was een leuke dag!
                andree bedankt voor de leuke route die je hebt uitgestippeld,max en heicoo thnx for te ride,en de rest van de club bedankt voor het leuke gezelschap!

bis to nexte male;)

Edjuh
                Bijdrager

Het ziet er gezellig uit. En wat een snelheden! hoogst illegaal hehe.

hansieb
                  Moderator

Zijn idd wel hele hoge snelheden, ook dat blokje van “waarom” ging dus best hard :lol

Mocht iemand nog zo’n superdeluxe navigatiesysteempje willen, 60 euro ex verzenden komt er 1 je kant op. Heb er nog een berg van liggen 😉

urtaget
                    Bijdrager

Aww supervet toertje man! Kan niet wachten totdat ik vervoer heb om mee te toeren op plaatsen verspreid over heel NL :thumb:

VespaAvanti
                      Donateur

Mooi foto en film materiaal alweer zeg, en zeer mooie verslagen van deze dag!:thumb

Mijn topsnelheid lag trouwens nog 1 kmetje hoger Evert:P 92,4 ipv 91,4:D

Ik was om half 11 thuis, doe morgen m’n verslag nog wel even:thumb

Een ding is zeker, het was weer een zeer geslaagde tour,op naar de volgende=)

speedbuxy
                        Topic starter

hansieb :
                          Zijn idd wel hele hoge snelheden, ook dat blokje van “waarom” ging dus best hard :lol

Die kwam zeker wel lekker vooruit:thumb
                          Volgens mij iedereen wel want 73 was de laagst geklokte snelheid.

Maar het deel 2 en 3

Waarom?

hansieb :

Zijn idd wel hele hoge snelheden, ook dat blokje van “waarom” ging dus best hard:lol

Hard ging ie zeker en ook gevaarlijk veel touren. Vooral het optrekken is zeker boven verwachting goed, komt makkelijk mee met de dikke 80cc en dan ook nog z’n geweldige top voor een 60cc al moet ik wel zeggen dat 86,7 niet klopt, het was 85,8 km en met windkracht7 in de rug:D. Toch ging dat apparaat van VespaAvanti het best, wat ging dat ding hard=) Was zeker een geslaagd dagje,al moet ik vanavond wel behoorlijk wat schapenschijt van m’n brommertje peuteren :kots

VespaAvanti
                            Donateur

Eindelijk tijd voor mijn verslag van het weekend!

Zaterdagmiddag rond een uur of 3 vertrok ik richting Almere, lekker 90 GPS cruisen met het Fiatje.
                              Rond half 6 kwam ik bij Rico aan, en was het tijd voor een lekker broodje Doner kebab!:D
                              Was goed te eten Rico, bedankt nog!
                              vervolgens was zijn Citta aan de beurt, wat bleek, spietje kapot;)
                              Savonds nog lekker TV gekeken en op tijd (naja het was ruim 1 uur geweest:P) naar bed.
                              De volgende morgen ging de wekker al vroeg weer af, moest ook wel, aangezien we om half 9 al in de auto wilde zitten.
                              de tocht van Almere naar leeuwarden was best wel spannend, wind tegen wilde het gebakje niet harder dan 80 op de teller, was best wel ff knijpen geblazen:|
                              Die dag zoals we alle weten een heerlijke tour gereden, lekker gegeten en over Vespa’s gelult, wat wil een mens nog meer!:D
                              En toen kwam de terugreis, wind in de rug dus appeltje eitje dacht ik.
                              Nou niet dus:O na zo’n 100 km deed de verwarming het ineens niet meer, dat kan maar 1 ding beteken.
                              Motor is te warm geworden waardoor de koelvloeistof is gaan koken en er lucht in het systeem is gekomen.
                              En jawel hoor, toen ik Rico net thuis afgezet had en weg reed ging een lampje aan wat ik nog niet eerder gezien had:P
                              HEAT, een lekker fel rood lampje.
                              Gelijk gestopt dus en wat KVS erbij, gelukkig zakte het reservoir wat betekende dat hij zioch aan het ontluchten was.
                              En jawel hoor, terug was m’n verwarming en uit was het lampje:thumb
                              Toen de laatste 160 km in één keer doorgereden, zag geen hol met die regen:P was weer een leuk avonduur:lol
                              Moet toch maar eens een super lichte aanhanger gaan bouwen, denk dat dit net iets TE van het goede is voor het 37 jaar oude beestje.
                              Maargoed, ondanks alles heb ik me weer uitstekend vermaakt, op naar de volgende:thumb

Zeebodem.
                              Bijdrager

mooi verslag stephan:thumb
                                fijn dat je zonder al te veel problemen dus bent thuis gekomen:)

@waarom?
                                heb je de boel alweer clean:D
                                ik ging net nog even een stukje stad cruisen,en stond even te loeren bij de achterkoppeling.
                                ruik ik me daar ineens een schijt lucht….
                                zat ook een beetje aan de onderkant van het spatbord haha:S

@speedbuxy.
                                super dat de filmpjes alweer zo rap online staan:thumb
                                heb ze tot nu toe allemaal al gekeken!aan die bomen kun je goed zien hoe hard het eigenlijk waaide,sommigen staan zowat 90 graden haaksom:D

speedbuxy
                                Topic starter

Zeebodem FM :
                                  @waarom?
                                  heb je de boel alweer clean:D
                                  ik ging net nog even een stukje stad cruisen,en stond even te loeren bij de achterkoppeling.
                                  ruik ik me daar ineens een schijt lucht….
                                  zat ook een beetje aan de onderkant van het spatbord haha:S

Ergens in deel 3 en dan in het begin stukje op die dijk vliegen de keutels je ook lettelijk om de oren:D
                                  Leek trouwens erop dat ik de boosdoener was:D:|
                                  Maar ondanks de keutels was het er wel legendarisch lekker blazen8)

@stephan
                                  Dat zijn zolang het klein kwaaltjes blijven wel leuke avonturen:thumb
                                  En zeker met een 37jaar oud wagentje moet je dat maar zo bekijken.

Hier volgende delen

Still more to come:thumb

Edit
                                  Deel 6

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 183)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.