:: hoever kun je gaan tot het frame scheef wordt of bezwijkt?
-
Ik ben aan het denken over het kopen van een nieuw type ciao, dus modellen na 2002.Ik wil gewoon eigelijk een nieuwe type, omdat ik dan alles al heb, kabelboom, goede velgen etc. Dat bespaart veel tijd in het project natuurlijk. Onder deze ciao wil mijn blok plaatsen:
80cc polini
Speedengine
13/13
Polini Sp
Aandrijving
Malossi voorvario
100mm schijven
Originele achterklok
Malossi vertanding
Maar zal het frame gaan bezwijken of niet, ik heb zelf namelijk een tijdje zonder versteviging op een frame gereden met deze setup en het frame was nog recht. Wat raden jullie me aan, of heeft iemand nog een mooie ciao staan zonder blok met versteviging voor 300 euro.
Kan ik ook een andere cilinder nemen zoals 42alu waardoor de mogelijkheid tot scheef trekken wordt verkleind? Ik heb zelf namelijk ook een kickblok waar ik de 42 alu onder zou kunnen leggen. Dus mijn vraag is hoever kan ik gaan, welke maximale setup?
MikeBijdrager
deze setup trek je frame prima nog hoor.. op hobbelige weggetjes moet je niet gaan zitten raggen.. maar dat rijd toch niet prettig;)
je snaar zal eerder kapot gaan dan dat je frame schreef trekt! 😉
Ik heb met een 80 polini op mn mixframe gereden en ook met 70cc met vario. En op het moment rijd ik met een 46.5 malossi op mn mixframe. En hij is nog helemaal recht, als ik het stuur loslaat drijft hij netjes uit zonder naar links of rechts te willen hangen.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.