Vespa-Ciao.NL
:: Hoe zit dat nou met die carburateurs….?

Home Forums Techniek Opvoeren Hoe zit dat nou met die carburateurs….?

10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

G-no
    Donateur

Ga dan voor de 12/12, heb je meteen een carb als je je carters wilt tunen!

Duckman
      Topic starter

Het is geregeld, ga één dezer dagen dus de 12/12 carb ophalen bij die gozer hier in Amsterdam…. Dan is de volgende vraag: welke sproeier zou het zijn…

Ik kom op de terugweg langs de brommerboer en kan er dan alvast wat meenemen, welke maten kan ik het beste meenemen?
        Heb een standaard ciao mix 25 met alleen een citypower eronder. En straks dus met een 12/12 carb… Zit nu een 40 sproeier in…

Zit zelf te denken aan 44 – 46 – 48 – 50 en dan testen welke goed is…. Of zou het veel groter moeten?

En iemand ook enig idee hoe dat gaat met dat mix gedoe als je ‘m opvoert? Hoe wordt geregeld hoeveel olie er door gemengd wordt?

.-{2F4OV}-.

Als je een mix opvoert kun je miss beter de oliepomp eraf halen en dan gwoon mengsmering tanke.. was bij mijn mix vroeger owk zo;)

masterman
          Bijdrager

Opzich moet het niet uitmaken want bij elk rondje wat je krukas draait geeft hij een druppel olie. ga je hem opvoeren maakt hij meer toeren dus ook meer olie.
            kijk als je met een snelle cilinder gaat rijden dan kan je hem het best afsluiten.

Duckman
            Topic starter

Ik ga niets veranderen aan de cilinder, ik vroeg me wel af hoe het dus geregeld wordt hoeveel olie hij krijgt. Maar als dat per slag van de krukas is dan maakt het niet uit dat hij wat harder loopt met hetzelfde blokje…

Jacky
              Bijdrager

maar benje nog ooit van plan om de inlaat te veilen? Dan heeft die 12.12 namelijk wel meer nut. Mja als die bij jou is de buurt te krijgen is zou ik dat zowiezo doen,, altijd makkelijker en groter kan nooit kwaad toch;) Alsje dit trouwens doet om echt resultaat te krijgen en je niet gaat veilen zou ik die 15 euro of wat het is gewoon besparen!

@ masterman: De pompjes zijn daar alleen niet voor gemaakt. Als het dan heel snel gaat willen ze het nogwel eens begeven en voordat je dat doorhebt… weetje netzogoed als ik wat er gebeurd:D

Duckman
                Topic starter

Ik ben niet van plan iets aan de inlaat te doen, het gaat me net om dat kleine beetje extra trekkracht. Die 15 euro maakt me niet zoveel uit, vind het ook leuk om ermee te klooien.

Loop normaal gesproken ook aan mijn motor te klooien en dit is dan ook wel weer grappig om te doen.

En als ie vastloopt ofzo, hebben we weer een projectje om er een andere cilinder op te zetten :lol

bobbie88
                  Bijdrager

Duckman :
                    Ik ben niet van plan iets aan de inlaat te doen, het gaat me net om dat kleine beetje extra trekkracht. Die 15 euro maakt me niet zoveel uit, vind het ook leuk om ermee te klooien.

Loop normaal gesproken ook aan mijn motor te klooien en dit is dan ook wel weer grappig om te doen.

En als ie vastloopt ofzo, hebben we weer een projectje om er een andere cilinder op te zetten :lol

tja,
                    als je het wilt voorkomen zou ik gewoon het hele olie pompje eraf schroeven. Ik rij nu ook een tijdje zonder, rijdt prima!

Joris
                    Bijdrager

Ik heb een vespa ciao brom en ik denk dat ik de verkeerde carb heb gekocht want het is een 12/7 zou dit een verschil maken kwa snelheid?

Herr Flick
                      Sleutelbeheerder

Op een brom is een 12/10 wel optimaal inderdaad. Het zal wel wat schelen. Ik denk dat ik mog wel ren te koop heb. Interesse?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                        Gele Racefrikandel
                      10 berichten aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.