- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 11 maanden geleden door Herr Flick.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 januari 2007 om 08:02 #193389
Ga dan voor de 12/12, heb je meteen een carb als je je carters wilt tunen!
17 januari 2007 om 10:45 #193391Het is geregeld, ga één dezer dagen dus de 12/12 carb ophalen bij die gozer hier in Amsterdam…. Dan is de volgende vraag: welke sproeier zou het zijn…
Ik kom op de terugweg langs de brommerboer en kan er dan alvast wat meenemen, welke maten kan ik het beste meenemen?
Heb een standaard ciao mix 25 met alleen een citypower eronder. En straks dus met een 12/12 carb… Zit nu een 40 sproeier in…Zit zelf te denken aan 44 – 46 – 48 – 50 en dan testen welke goed is…. Of zou het veel groter moeten?
En iemand ook enig idee hoe dat gaat met dat mix gedoe als je ‘m opvoert? Hoe wordt geregeld hoeveel olie er door gemengd wordt?
17 januari 2007 om 11:18 #193392
.-{2F4OV}-.Als je een mix opvoert kun je miss beter de oliepomp eraf halen en dan gwoon mengsmering tanke.. was bij mijn mix vroeger owk zo;)
17 januari 2007 om 13:23 #193393Opzich moet het niet uitmaken want bij elk rondje wat je krukas draait geeft hij een druppel olie. ga je hem opvoeren maakt hij meer toeren dus ook meer olie.
kijk als je met een snelle cilinder gaat rijden dan kan je hem het best afsluiten.17 januari 2007 om 13:37 #193394Ik ga niets veranderen aan de cilinder, ik vroeg me wel af hoe het dus geregeld wordt hoeveel olie hij krijgt. Maar als dat per slag van de krukas is dan maakt het niet uit dat hij wat harder loopt met hetzelfde blokje…
17 januari 2007 om 14:48 #193395maar benje nog ooit van plan om de inlaat te veilen? Dan heeft die 12.12 namelijk wel meer nut. Mja als die bij jou is de buurt te krijgen is zou ik dat zowiezo doen,, altijd makkelijker en groter kan nooit kwaad toch;) Alsje dit trouwens doet om echt resultaat te krijgen en je niet gaat veilen zou ik die 15 euro of wat het is gewoon besparen!
@ masterman: De pompjes zijn daar alleen niet voor gemaakt. Als het dan heel snel gaat willen ze het nogwel eens begeven en voordat je dat doorhebt… weetje netzogoed als ik wat er gebeurd:D
17 januari 2007 om 15:59 #193398Ik ben niet van plan iets aan de inlaat te doen, het gaat me net om dat kleine beetje extra trekkracht. Die 15 euro maakt me niet zoveel uit, vind het ook leuk om ermee te klooien.
Loop normaal gesproken ook aan mijn motor te klooien en dit is dan ook wel weer grappig om te doen.
En als ie vastloopt ofzo, hebben we weer een projectje om er een andere cilinder op te zetten :lol
17 januari 2007 om 16:26 #193399Duckman :
Ik ben niet van plan iets aan de inlaat te doen, het gaat me net om dat kleine beetje extra trekkracht. Die 15 euro maakt me niet zoveel uit, vind het ook leuk om ermee te klooien.Loop normaal gesproken ook aan mijn motor te klooien en dit is dan ook wel weer grappig om te doen.
En als ie vastloopt ofzo, hebben we weer een projectje om er een andere cilinder op te zetten :lol
tja,
als je het wilt voorkomen zou ik gewoon het hele olie pompje eraf schroeven. Ik rij nu ook een tijdje zonder, rijdt prima!3 mei 2019 om 23:22 #786360Ik heb een vespa ciao brom en ik denk dat ik de verkeerde carb heb gekocht want het is een 12/7 zou dit een verschil maken kwa snelheid?
4 mei 2019 om 15:04 #786362Op een brom is een 12/10 wel optimaal inderdaad. Het zal wel wat schelen. Ik denk dat ik mog wel ren te koop heb. Interesse?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.