Vespa-Ciao.NL
:: Hoe zie je of het een Snor of Brom vertanding is?

Home Forums Techniek Mechanisch Hoe zie je of het een Snor of Brom vertanding is?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

lenco
    Topic starter

hey jongens

ik heb een vespa si velgen gekocht en ja ik heb de achtervelg zijn vertanding los gemaakt maar hoe zie
      ik of het een snor of brom vertanding is?

niek1992
      Bijdrager

Als je 3 naaldlagers ziet zitten; Snor. Zie je er maar 1; Brom.

lenco
        Topic starter

oke er zit 1tje in het midden is het een brom dan? zoja ik wil hem dan overzetten naar mijn andere snor velg moet ik dan die deksel en de vertanding aleen overzetten de grote tandwiel en de kleine waar de poelie vast komt te zitten?

Spulleke!

aan de andere kant van je velg zit een groot tandwiel of moer.
            als het een tandwiel is zet er een bijtel op en sla hem linksom los.
            en als het een moer is zet er sleutel 36/ een grote bako op en draai hem los.
            dan kan je het gehele geval in 1 keer overzetten

lenco
            Topic starter

is dit de brom vertanding en moet ik aleen deze over zetten of nog meer?

en rij ik hiermee wel wat sneller en hoeveel km ongv?

Martino
              Moderator

Ja dat is een brom vertanding bestaande uit 2 tandwielassen. Een snor vertanding heeft er nog eens 2 extra.
                De snelheidsverhoging hangt af van de het verschil in reductiefactor en is zonder de huidige reductiefactor niet in te schatten.

Het alleen overzetten van een bromvertanding in een snornaaf zal problemen opleveren omdat de poelie-as verschild qua lengte.

lenco
                Topic starter

hmm wat moet ik dan doen?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.