- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 3 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 8 maanden geleden door Revo.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 juli 2021 om 16:07 #811326
Zoals aangegeven ben ik met een frezen door mijn carter gegaan. Ik heb loctite ea 3455 gehaald. Deze is smeerbaar. En heeft mijn voorkeur qua verwerken. Die kan tot 100graden. Maar heb ook womi alu fix epoxy. Die kan tot 180graden maar is lastiger te verwerken. Dat is kneedbaar.

Het gaat om dat kleine spleetje voor de duidelijkheid.
Kan ik die loctite gebruiken of is die qua temperature bestendigheid niet voldoende?
Groet Revo
26 juli 2021 om 16:52 #811328
Het gaat hier om?
Ik zou toch voor de Epoxy gaan hoor ivm benzine bestendigheid.
Als dat duidelijk in de technische fische staat van de loctite kan die ook.
Carter wordt geen 100 gr. misschien 100gr aanhouden als max te bereiken temp. aldaar.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.26 juli 2021 om 17:11 #811329Hey Wim.
Ja dat Ja. Stom hè. Maar ja kan gebeuren. Door het altijd te mooi willen doen ga je wel eens te lang door.
Maar die loctite is ook epoxy maar alleen minder hittebestendig. Kan ook tegen benzine en dergelijke
26 juli 2021 om 18:44 #811331Dan kan je de loctite ook gebruiken.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.26 juli 2021 om 22:35 #811336Vrij normaal dat je soms wat te ver gaat, althans het gebeurt mij ook nog wel eens en dan gebruik ik de 2 componenten aluminium van Bison kit, zit in een dubbele spuit en moet je goed eerst mengen voor gebruik en dat werkt perfect.

Als ik er doorheen ga dan weet ik dat ik tot het maximale ben gegaan en dat is wat we nodig hebben. 😛TICKLING BARN27 juli 2021 om 08:48 #811341Die van bison is wel een stuk goedkoper als die van loctite. Loctite zit ook in een dubbele spuit.
Het Carter vliegwiel liggen nu bij de straler. Die worden weer even mooi gemaakt. Kan het kwaad als ze ook de binnenkant stralen? Anders moet ik ff bellen dat ze dat niet moeten doen.
27 juli 2021 om 09:11 #811342De pakkingvlakken moeten wel 100% vlak blijven.
Ligt er aan waar ze mee stralen.
Als ze daar materiaal weg stralen! Gaat t dus fout.
Én in je lager passingen!
Ik ben anti-carters stralen!
Quote Revo:
Ik heb loctite ea 3455 gehaald. Deze is smeerbaar.
En heeft mijn voorkeur qua verwerken. Die kan tot 100graden.Maar heb ook womi alu fix epoxy. Die kan tot 180graden maar is lastiger te verwerken. Dat is kneedbaar.
Die van bison is wel een stuk goedkoper als die van loctite.
Loctite zit ook in een dubbele spuit.
:Quote Revo.
Dus de bison kost je altijd méér geld want de andere twee had je al liggen. 😉
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.27 juli 2021 om 09:26 #811344Stralen doe ik nooit, gebruik remmenreiniger en een pannenspons, oppervlakken waar te smeren maak ik schoon met aceton zodat de smeer alu goed zal hechten en geheid niet zal los komen.
TICKLING BARN27 juli 2021 om 13:08 #811345Ik heb aangegeven dat ze absoluut niks morgen weg stralen van het Carter. En als ze het niet kunnen moeten ze het niet doen. Maar was geen enkel probleem. Dus zal wel goed komen denk.
Ik zal ff aceton halen. Bedankt voor de tip crullie
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.