Vespa-Ciao.NL
:: hoe vlotter

Home Forums Techniek Problemen oplossen hoe vlotter

• Dit onderwerp bevat 10 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren geleden door Wim.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lesly
    Topic starter

85C1C47B-0B3E-4C58-998A-89C63316F6FE6ACDAEE6-64A3-4A22-87C6-8263FF816C70Hoi,
      Mijn carbarateur lekt vanuit de benzinekraan en voordat ik daar achter kwam heb ik eerst alles uit elkaar gehaald, schoongemaakt/gereviseerd en in elkaar gezet en dus ook de vlotter. Maar mijn vraag is dus hoe moet deze? Moet deze in het vlotterbakje, want ik kan de vlotter in het bakje schuiven. Of moet de vlotter boven op het vlotterbakje rusten?
      Foto’s erbij voor voorbeeld.

oh en over het lek; wat is het best om te doen? Nieuwe benzinekraan + pakkingen? Of een nieuwe carb en nooit meer aan die kraan zitten?

Robin_Ciao
      Bijdrager

De vlotternaald moet zoals op de 2de foto. De lek kan opgelost worden door een nieuwe vlotterbakpakking te zetten, als die natuurlijk is waarvan die lekt. Als je de brommer stilzet moet je natuurlijk wel de kraan dicht doen.
        Mvg Robin

Lesly
        Topic starter

Ah bedankt! Ik twijfelde erg.
          En als ik de kraan open laat zou die toch niet gelijk moeten lekken?

Wim
          Bijdrager

Nee dan mag ie niet lekken.

Is je kraantje ook nat aan de buitenzijde,
            en loopt de benzine gewoon door met het kraantje dicht?
            Allebei nee? Laat het kraantje zitten.
            Kom er niet aan. Daarna lekken ze vaak.

Je vlotternaald hoort de toevoer af te sluiten.
            Maar bij stilstand doe je de kraan evengoed altijd dicht.
            Je vlotterbak pakking kan zweten, monteer nieuwe pakking.
            Als de carburateur echt overloopt en druppelen blijft met kraan open is het meestal de vlotternaald.
            Vervang die dan of probeer eentje van andere carb.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Lesly
            Topic starter

het is echt rondom het kraantje, niet erop dus het is niet de benzineslang. En dat ze na eraan komen vaak lekken had ik gelezen op dit forum daarom ook mijn vraag; nieuwe pakking en kraantje of nieuwe carb?
              het is niet de vlotter, deze werkt gewoon aangezien er niks uitkomt vanuit het overloop gaatje in de carb zelf. Pakking van het vlotterbakje is ook vervangen en zal het dus ook niet zijn.

Wim
              Bijdrager

Dan kraan vervangen, als je een nieuwe koopt is er ook een pakkingringetje bij.
                Als de tank behoorlijk leeg is, brommer op zn kant,
                dan hoef je niet de hele tank af te tappen.

Gr. Wim.

Wim
                Bijdrager

Oja!  Is je tank niet lek?
                  Dat gebeurt ook bij Ciao.
                  Onderste deel, achter het frameplaatwerk.

Gr. Wim.

Lesly
                  Topic starter

ik gebruik het verkeerde woord voor wat er bij mij lekt.. het is niet de kraan maar de benzinetoevoer. Daarom mijn vraag ook om de hele carb te vervangen, zal vast wat duidelijker worden ook haha. Foto erbij zodat het duidelijk is dat ik het niet over de benzinekraan heb!87832492-CFD8-46FA-BA47-A85781F70A60

Martino
                    Moderator

Bedoel je de banjo? Wat vaak voor komt is dat men deze te strak aan draait en de bout dol draait. Hierdoor kan het gaan lekken, maar ook een van de 2 pakkingen van je Banjo kunnen gaan lekken. Deze zijn te vervangen zonder dat je een nieuwe carburateur nodig hebt.

zevenenergie
                      Donateur

Screenshot_2021-03-27 mugx30xclx2au7rttncby20jpvztaq0q jpg (JPEG-afbeelding, 3024 × 4032 pixels)Als ik naar het rubbertje op de naald kijk, dan zie ik dat het uiterste puntje niet meer een mooi kegeltje is. Het kan zijn dat hij niet meer goed afsluit (lekt). Het naaldje is los verkrijgbaar. En kost €2,99

https://www.jmpbonderdelen.nl/sha-vlotternaald-dellorto-13-13.html

Het is een vlotte reparatie  Screenshot_2021-03-27 bevrediging emoticon - Google Zoeken(1)En hoe vlotter? was de titel van dit topic.Dus ik denk dat ik het beste antwoord gegeven heb.

Wim
                        Bijdrager

Dus alles bij elkaar genomen:
                          Koop de twee fiberringetjes voor onder en boven de slangtule(banjo)
                          of een hele banjoset bij jmpb.
                          En een vlotternaald of set met pakking enz.

Gr. Wim.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.