Vespa-Ciao.NL
:: Hoe vervang je 100mm varioschijven voor 90mm schijven?

Home Forums Techniek Vario Hoe vervang je 100mm varioschijven voor 90mm schijven?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VMBO-VETERAAN
    Topic starter

Hallo,

Ik heb ondertussen 2 90mm schijven gekocht voor mijn vario koppeling, maar volgens mij komt er wat meer bij kijken.
      De vraag is wat?

Alvast bedankt,

Remon

Wilk1985
      Moderator

Zoveel komt er niet bij kijken.

Je haalt de 100 schijven eraf, en vervangt ze voor de 90 schijven.

Hier:

http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=227

Zie je hoe je de koppeling uit elkaar haalt, de rest wijst zich vanzelf.

Ik neem aan dat je wel een set 90 schijven hebt gekocht? Dus een linker en rechterhelft? Dan is het in principe zo gewisseld. Let op dat je de moer echt goed vast draait, en het lipje omslaat van de borging.

VMBO-VETERAAN
        Topic starter

Ja ik denk dat ik daar de fout in ben gegaan, want jij hebt het over een set?
          Wat houdt dat in, zo’n set?

eidos
          Donateur

Een 90mm helft met bronzen bus, en een normale 90mm helft die daar tegen aan komt.

(voorbeeld hieronder van 100mm)

VMBO-VETERAAN
            Topic starter

Ja ik heb twee dezelfde helfden (twee schijven zonder bus). Op jmpb kun je die niet kopen! Waar koop je dan zo’n schijf met bus…

eidos
              Donateur

Die zijn alleen nog via ebay (soms nieuw uit het buitenland) of 2e hands via het forum / marktplaats te koop.

Ik denk dat je het beste even een gezocht topic hier op het forum kunt aanmaken. Goede kans dat een lid hier 1tje over heeft!

Door de schaarste betaal je wel flink voor een setje!

VMBO-VETERAAN
                Topic starter

O shit, ik had helemaal niet in de gaten dat die dingen zo gewild zijn. En wat nou als ik mijn 100mm schijf met bus in COMBINATIE met een 90mm schijf gebruik?

Lennaert
                  Sleutelbeheerder

Ga er dan maar van uit dat het niet fijn gaat lopen en je snaar klem komt of er af gaat lopen.

Eventueel kan je bij mij een complete koppeling met 90mm schijven aanschaffen of een nieuw setje 100mm schijven.
                    De 90mm variant ga je zelden tot niet meer tegenkomen gezien de productie daar een flink stuk minder van geweest is.

VMBO-VETERAAN
                    Topic starter

O, oke. Dan weet ik eerst genoeg.
                      Bedankt iedereen!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.