Vespa-Ciao.NL
:: Hoe V-snaar strakker zetten?

Home Forums Techniek Mechanisch Hoe V-snaar strakker zetten?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

toughgal112
    Topic starter

ik heb al een beetje strakker gezet met alles los draaien van het blok en uitlaat enzo en dan met schroevendraaijer in de koelrib van je cilinder hij is nu wel wat strakker en trekt beter en gaat stukje harder op top en trilt minder maar hij is niog niet strak genoeg kan iemand me een andere manier geven om hem strakker te zetten ?

Heb poelie 55 en snaar 1000

Ik heb mijn V-snaar al een beetje strakker kunnen zetten door middel van alles los te draaien van het blok en uitlaat enzovoort. Vervolgens met een schroevendraaier tussen de koelribben van je cilinder en duwen. Hij trekt nu beter op en gaat een stukje harder op top. Ook trilt de brommer minder, maar hij staat nog niet strak genoeg. Heeft iemand een andere manier om de snaar strakker te zetten?

Momenteel gebruik ik een poelie 55 icm een snaar 1000.

Renaud
      Bijdrager

Je v-snaar mag niet al te strak staan, dat vinden je krukas lagers niet fijn. Je moet hem hooguit een 1/4 slag kunnen draaien, dan staat ie goed op spanning.

Zal die nog te slap hangen terwijl het blok op z’n verste punt staat, zou je toch moeten overwegen om een iets kortere snaar aan te schaffen of poulie 65 te nemen.

toughgal112
        Topic starter

oke maar ik kan mijn snaar als ik ga knijpen bijna tegen elkaar aan dieuwen maar net niet is dat strak genoeg ?

Duarteciao
          Bijdrager

dat is toch erg slap

1

Renaud
            Bijdrager

als je poulie 55 erop hebt zitten, zou dat best eens kunnen dat dat kan ja. de snaardelen zitten immers vrij dicht op elkaar met zo een maat poulie.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.