Vespa-Ciao.NL
:: Hoe strak moet de V-snaar zitten?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Hoe strak moet de V-snaar zitten?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

nico90
    Topic starter

Hey

Ik had vandaag de zijkappen van mij vespa af en toen zag ik dat de v-snaar het frame heeft geraakt, je ziet van die strepe.

Als ik in het midde van de v-snaar knijp kan ik deze op elkaar drukken.

Mijn vraag nu hoe strak zo’n snaar nu moet zitte.
      Ik heb standaard koppeling en standaard poulie.

Mike
      Bijdrager

dan mag je wel eens een nieuwe snaar kopen.. ( aangezien je zegt dat ie gesleten is..) kost een 10tje

dan haal je die poulie ven los.. snaartje eraf.. doe je poulie weer erop.. dan doe je de nieuwe snaar erop.

blok boutjes losmaken.. blok naar voren duwen tot de snaar mooi strak spant.. ook weer niet Té.. en vasthouden en dan weer vast draaie..

dan heb je een verse snaar die je gespannen hebt;)

zet dit trouwens voortaan ff int kleine vragen topic nico;)

Mike

nico90
        Topic starter

nee hij is niet versleten hij ziet er nog goed uit alleen zie je zeg maar wat ”poeder” van die v-snaar aan het frame hangen dus lijkt me dat hij er tegenaankomt af en toe.

Maar wat is nu mooi strak maar niet te is daar geen handige manier voor de juiste spanning?

Mike
          Bijdrager

t maakt niet zo super veel uit.. maar zoals jij hem had was TE slap inderdaad.

draai nu gewoon je boutjes los en je uitlaat aan de achterkant natuurlijk.. duw je blok naar voor tot ie niet verder meer kan.. omdat je snaar dus strak komt te staan en dan zet je um vast.

zit ie redelijk strak en heb ie nog lichies “speling”

Mike
          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.