:: hoe start je een gilera citta
-
ik heb 2 brommers gekocht en ben ze nu inelkaar aan het zetten maar ik snap maar niet hoe je ze aan kan krijgen en hoe dat dan werkt kan iemand mij dit uileggen??
RiPeBijdrager
rennen/fietsen
met de decompressie ingedrukt en als de krukas op snelheid is de decompressie loslaten.
hdevBijdrager
kan eventueel ook nog choke indrukken is dat roode knopje, als je dan gas geeft gaat dat knopje weer uit
QuestBijdrager
hdevBijdrager
ja moet ie wel een kickblokje hebben anders ken je trappen wat je wilt op je citta maar gaat ie niet aan hoor
ik heb geen kick er op zitten maar moet de binnen kant van het vlieg wiel mee draaien als je er mee loopt want hoe krijg je anders de krukas op snelheid en de decompressie wat doet die eigelijk ?
In je koppeling die op je krukas zit gemonteerd zitten startschoentjes. Deze koppeling staat in verbinding met je achterwiel. Je koppeling bestaat uit 2 delen, 1 daarvan is degene met de startschoentjes, en de andere zit vast op je krukas gemonteerd. De startschoentjes bewegen tijdens het lopen naar buiten toe, en drukken tegen het onderdeel wat op je krukas gemonteerd zit. Hierdoor gaat je krukas draaien en start je motor. Om dit allemaal wat makkelijker te laten verlopen hebben ze de decompressie hendel uitgevonden, waardoor je tijdelijk je compressie wegneemt en je wat makkelijker kunt lopen. Als je krukas eenmaal genoeg vaart heeft laat je je decompressie hendel los, en start je motor.
Als eenmaal je citta loopt, nemen de koppelingsegmenten die op het plaatje op je krukas gemonteerd zit het over. Als je gas geeft bewegen deze naar buiten, en drukken ze in het koppelingshuis die in verbinding staat met je achterwiel.
oke heel erg bedankt nu kan ik weer beetje verder
oke heel erg bedankt nu kan ik weer beetje verder
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.