Vespa-Ciao.NL
:: Hoe schokbrekers vervangen Citta

Home Forums Techniek Opvoeren Hoe schokbrekers vervangen Citta

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Dondersteen
    Topic starter

FonS :

Dondersteen :
      Tevens staat mijn achterwiel nu stevig op de grond waardoor aantrappen onmogelijk is. Ik kan hem niet altijd overal aanrennen dus dit is erg vervelend…

Blijkbaar is een zijstandaard geen optie, Hans.
      Al zie ik niet in waarom aanduwen een probleem is? Een goed lopende Vespa / Citta start binnen 2 meter.

Ja, hij start ook maar aangezien hij nog steeds niet goed stationair loopt is het erg onhandig om gas bij te geven als hij niet op de standaard staat. Ik wil geen gas geven met de rem erop namelijk..

Ik heb deze besteld: http://www.leertouwer.com/default.asp?id=21&artnr=5050S-SPB-IMI&returnURL=id=20||cid=50||page=6||ps=100||pg=

Nu alleen hopen dat ie past, maar hij ziet er precies hetzelfde uit als de namaak van buzetti. Hij is alleen wat hoger. Hopelijk gaat dit werken!
      Tevens heb ik ook een nieuwe condensator en uitlaat besteld. Hij loopt niet goed stationair maar als hij eenmaal toeren maakt rijdt ie perfect. Zodra ik stil sta valt ie weg. Als ik mijn licht aan heb valt ie al uit als ik alleen een bocht wil nemen.. dus het lijkt me een ontstekingsprobleem.

Aanlopen is soms erg onhandig voor mij en tja het ziet er gewoon niet uit 😂
      Als ik 1x goed doortrap slaat ie aan dus dat is voor mij ideaal

Dondersteen
      Topic starter

Terug over de schokbrekers.. Ik heb besloten om een aantal essentiele bevestigingen te vervangen. Zo ook van de schokbrekers omdat ze naar mijn idee toch niet goed zitten. Nu blijkt dus, na ik dit zag:

https://www.jmpbonderdelen.nl/citta-onderdelen/onderdelen-op-tekening/gilera-citta-exploded-views/achterschokbreker-gilera-citta.html

dat mijn schrokbrekers helemaal niet goed bevestigt zijn. Tevens heb ik bij mijn bestelling (niet bij jmpb) de zwarte vulbussen niet bij de schokbrekers gekregen. Ik weet ook niet of die er normaal gesproken bij zitten aangezien ze sets mét en zonder vulbussen verkopen. Deze zijn ook niet los te verkrijgen volgens mij. Weten jullie wat ik hierin kan zetten? of kunnen de schokbrekers ook gewoon op de zeskant bout steunen?

EDIT: Heb met mijn ogen dicht gekeken, ze staan te koop bij JMPB. Maar dan nog, als ze er niet standaard bij zitten, moeten ze er dan wel tussen?

2 berichten aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.