Vespa-Ciao.NL
:: Hoe ontsteking monteren?

Home Forums Techniek Opvoeren Hoe ontsteking monteren?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

edoxa
    Topic starter

Beste mensen,

Ik heb een nieuw carter gekocht maar nu kom ik er bij het monteren van mijn oude ontsteking achter dat ik zo 4 spoels onteking heb en die er in moet zo 2 spoels is is er een mogelijkheid om deze die ik heb nu toch te monteren ?

mvg Ivar

niek1992
      Bijdrager

First of all, punctuatie. Dat leest een stuk fijner.

second, een 4spoels ontsteking past gewoon op een elec. carter. Maakt niet uit of daar eerst 4-spoels, 3-spoels of 2-spoels op gemonteerd zat.
        Enige wat je wel moet doen is de CDI uitwisselen. Deze is voor elke ontsteking anders (wit, blauw of zwart)

edoxa
        Topic starter

bedankt voor de reactie.
          maar schroef gaten komen niet overeen met die van het carter :S

en als ik zo foto’s zit te kijken lijkt het er op of dit blok contactpunt nodig heeft

SpeedyVespa
          Donateur

Foto?

niek1992
            Bijdrager

electrisch ontstoken blokjes hebben om de krukas/keering heen de 3 schroefgaten zitten. heb je 4 schroefgaten op ‘verhoginkjes’ dan heb je inderdaad een CP carter gekocht.

edoxa
              Topic starter

dan heb ik die dus gekocht.

moet ik nu dan contact puntjes en wat moet ik daar allemaal bij kopen dan precies om hem het weer te laten doen?
                en kan ik dit vliegwiel dan houden?

niek1992
                Bijdrager

met een punten blok heb je een andere bobine nodig (CDI), ander vliegwiel en de draadboom is anders.
                  Als jij een elec. blokje had, raad ik je aan om ergens goedkoop een elec. groot carter te scoren. scheelt je een hoop werk qua afstellen.

Boyan
                  Bijdrager

@ niek1991

Kan je mij eens uitleggen als je van een 3-spoels naar een 2-spoels ontsteking gaat, waarom je dan wel je cdi moet uitwisselen. Heb m’n elektrische ontsteking vervangen voor een andere elektrische aangezien deze kapot is gegaan, alleen heb ik m’n oude witte cdi behouden. En die daar doet hij ’t nog prima mee.

Je hoeft de CDI ook niet te vervangen.😉

tnerual
                    Bijdrager

Het komt er gewoonweg op neer dat je voor een eletkronische ontsteking een CDI nodig hebt, bij een CP ontstoken blok niet, daar heb je uiteraard de condensator en de contanctpuntjes nodig, eveneens de gewone klassieke bobine 😉

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.