Vespa-Ciao.NL
:: Hoe lang gaat een set contactpunten + condensator nou mee?

Home Forums Techniek Elektrisch Hoe lang gaat een set contactpunten + condensator nou mee?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

R-Ciao
    Topic starter

Ik was eigenlijk wel benieuwd hoe lang het duurt voor een setje contactpunten+condensator om vervangen te worden. Weet iemand dat? En welk merk is het beste? Ik heb ze nu beide van het merk EFFE.

Graag jullie reacties.

Lennaert
      Sleutelbeheerder

mijne is na 10000 km nog niet vervangen (A)

st3yn
        Bijdrager

Je moet ze vervangen wanneer ze kapot zijn. Verder kan je er niets zinnigs over zeggen omdat dit per brommer verschilt.

ritze
          Bijdrager

jep… mijn contactpunt had het begeven rond 600km, en de 2e contactpunt ging 25km mee :'(
            de nokken braken bij mij af, heel wazig allemaal.
            ik reed wel met een 43dr en 80 poelie 73km/h ofzo, ik denk dat ik “slechte“ puntjes heb gekregen.

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
            Link naar Mijn collectie / Projecten.

R-Ciao
            Topic starter

Welk merk waren de puntjes, weet je dat toevallig?

FonS
              Bijdrager

De meeste cp’s die je nu koopt zijn van Effe, ze waren altijd erg goed, maar een tijdje geleden hoorde ik veel verhalen dat het nokje eraf brak (net zoals bij Ritze).

In feite kunnen ze op een standaard brommer gemakkelijk 10.000 km mee, maar er vormt zich langzaam een klein puntje op de raakvlakjes waardoor de afstand niet meer goed staat, dus je moet ze gewoon regelmatig controleren.

R-Ciao
                Topic starter

En wat is regelmatig? Om de paar honderd km? En een puntje op de raakvlakjes word de afstand toch korter van? Dus stel ze staan op 0.45 dan zouden ze na een tijd bijvoorbeeld op 0.40 staan?

ArvidW
                  Donateur

Controleren om de 2000km, al waren mijne na 2000km maar 0.02mm verlopen….

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

superindo
                    Bijdrager

ik rijd al een dikke anderhalf jaar naar school en werk met dezelfde contactpunten met een hoogtoerig blok!
                      ik denk dat het ook een beetje licht aan het merk van je contactpunten, piaggio zijn goed.
                      maar laatst had ik een imitatie onder een citta van mij gezet, die ging maar kleine 2000 km mee.

DeensTuner
                      Bijdrager

Met de Piaggio Contact punten ken je lang me rond knallen, maar wel bijhouden en bij de 2000-2500 km nakijken en als het nodig is afstellen.

ritze
                        Bijdrager

is inderdaat het merk wat het verschil maakt, want met mijn 50 blok zijn ze best wel lang megegaan, moest wel om de 500km n beetje afstellen en dan ging ie weer

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                          Link naar Mijn collectie / Projecten.

Lennaert
                          Sleutelbeheerder

@deens gewoon std contact punten bij mij nog nooit afgetsteld 10000+
                            ligt gewoon net aan hoe je mee omgaat denk ik.

stefanp
                            Bijdrager

ja ik had zo een mazzel dat die mooie dop niet bleef zitten en dat de boel smerig en nat werd elke keer dus ik kon ze constant vervangen… naar 3 keer stil gestaan te hebben(kon die klote rubber dopjes niet krijgen) heb ik maar besloten om voor een betrouwbaar elektronisch blok te kiezen:D

R-Ciao
                              Topic starter

stefanp :
                                ja ik had zo een mazzel dat die mooie dop niet bleef zitten en dat de boel smerig en nat werd elke keer dus ik kon ze constant vervangen… naar 3 keer stil gestaan te hebben(kon die klote rubber dopjes niet krijgen) heb ik maar besloten om voor een betrouwbaar elektronisch blok te kiezen:D

Ik heb dat rubberen dopje dus wel 😛

DennisT
                                Bijdrager

Ik moet ze de laatste tijd om de 2-3 weken vervangen. Telkens mijn condensator fikt door, daarom ga ik nu ook voor de chip-ontsteking van V-C shop.

O-ja, het merk van de condensator is elke keer EFFE geweest, deze houden het bij mij een paar honderd km vol.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.