Vespa-Ciao.NL
:: Hoe krijg je de klok uit het achterwiel? Hij zit vast..

Home Forums Techniek Opvoeren Hoe krijg je de klok uit het achterwiel? Hij zit vast..

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

Beste Mensen,

Vorige week heb ik mijn Achtervelg laten stralen Van een Gilera Citta. Incl de klok die er nog in zat..
      Nu zit hij vast. Maar volgens mij kan je hem er zo uithalen en dan even schoonmaken
      nieuwe lagers en olie er in en doet ie het weer. Maar hoe krijg je die klok eruit?
      Want die trap as valt amper te draaien. Wie heeft hier ervaring mee?

DIT GELD DUS VOOR EEN CITTA..

Hoor het graag.

Mvg, Niels

Wouz-LwB
      Donateur

ff met die grote moer in de bankschroef zetten , dan draai je die moer er zo vanaf.

niels!!!!!

Welke Grote Moer? Die Trap as?

markiej
          Bijdrager

nee er zit een moer aan de achterzijde van de klok achter het tandwiel zeg maar die moet je met een 36 sleutel losdraaien en dan valt de naaf er zo uit als het goed is.

niels!!!!!

Maar is wel voor Citta toch?
              Of heb je het nu over Ciao?
              Want ik heb citta he;)

-Roy-
              Bijdrager

is voor citta ook teminste, bij mij is het ook, achter dat tandwieltje zit een moer, volgens mij kan je ook een pin in die tanwiel zetten in 1 van die 2 gaatjes en hem zo los slaan, maar dat weet ik niet zeker:P

ik heb al paar keer die tandwiel verneukt, maarja dan kan je hem er wel makkelijker afhalen;)

hansieb
                Moderator

Wat een moeite allemaal 😛

Hoppa of baco beetje kracht zetten en voila wiel eventueel blokkeren ( stok ertussen ) als die heel erg vast zit.

niels!!!!!

Hmm.. Word wat,, Moet wel een makkelijkere manier zijn toch?
                    Woont 1 van jullie hier niet in de beurt van Friesland?:D

superindo
                    Bijdrager

pak een baco die tot maat 36 komt, beetje kruipolie, zo nodig een bankschroef.
                      en dan gewoon rausen en er uit tikken:thumb

Bartjee
                      Donateur

niels!!!!! :
                        Hmm.. Word wat,, Moet wel een makkelijkere manier zijn toch?
                        Woont 1 van jullie hier niet in de beurt van Friesland?:D

Hoezo een makkelijkere manier.. DIt stelt echt helemaal niks voor hoor, gewoon een moer losdraaien. Als hij nog nooit losgweest is kan hij nogal strak zitten maar gewoon kruipolie ertussen doen en goed veel kracht zetten.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.