Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › Hoe krijg ik mijn Bravo op kenteken en wat kost dit?
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 8 maanden geleden door tatoobob64.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 juli 2014 om 14:38 #167293
Ik heb vandaag een bravo gekocht . Maar de vorige eigenaren hebben hem afgemeld bij de rdw.
Hoe krijg ik hem nu weer op kenteken en wat is de procedure en wat kost t .6 juli 2014 om 14:56 #175582euuuh ik zou zeggen kijk eens op de site van de rdw
6 juli 2014 om 14:59 #175581Als hij is afgemeld terwijl hij eerder een kenteken gehad heeft heb je geluk, dan ben je voor ik dacht 75 euro klaar. Heb dit ook een keer gehad met een Si en ik was zo klaar. Je moet gewoon een keuring aanvragen, hier is een formulier voor op de site van de RDW.
Die keuring duurt ongeveer een half uurtje, daarna krijg je je kentekenpapieren opgestuurt en kan je een kenteken gaan halen bij de automaterialenzaak. Je brommer moet wel goed in orde zijn en natuurlijk niet te snel zijn.
6 juli 2014 om 15:11 #175580Juist daar heb ik wat aan ! Ga ik eventjes doen!
Hij loopt volgas me gashendel doet r niet eens iemand die kan zeggen wat et mis is ? Anders ken ik weer alles gaan nakijken enzo.
6 juli 2014 om 17:13 #175874waarschijnljk gaat je gas schuif niet meer naar beneden.
maar je carb eens schoon, spuit wat wd40 in de gaskabel enzo7 juli 2014 om 10:55 #175779Mijn voorvork zit gewoon met een schoefdraad vast .. Dat hoor toch niet lijkt mj. Zit ook geen lagers in dus die voorvork gaat heen en weer.
Net contact gehad met rdw. Framenummer is niet bekend bij hun dus moet hem nu opnieuw laten keuren..
Is hier geen goedkopere mogelijkheid voor ??7 juli 2014 om 20:03 #175444Die lagers zijn de kosten niet, voor een complete keuring ben je 155 euro kwijt in Schiedam en het kenteken zelf kost 20 euro.
Over de telefoon heb je niet veel aan de RDW, best kans dat ze gewoon te lui waren om in het systeem te kijken. Als hij eerder al op kenteken heeft gestaan komt dat gelijk naar voren zodra de keurmeester je framenummer intypt! Ik zou hem lekker keuren als ik jou was maar het is net wat je wil.
8 juli 2014 om 14:09 #175875Eventjes de oude eigenaar ervan op de hoogte gebracht en mailt mij dit
Ik heb geen idee.Overigens heeft deze brommer nooit een kenteken gehad dus is ook niet geschouwd,heb je dat erbij vermeld?..Het nummer is in mijn herinnering door middel van een zilverkleurige sticker op het frame geplakt toch?.Ik heb zelf de brommer ooit ter keuring aan geboden bij de R D W en toen het frame nummer doorgegeven! Ik kreeg toen gewoon een
afspraak bevestiging met het door mij opgegeven frame nummer,,Hij is toen niet gekeurd omdat ik de afspraak afgezegd had,,Dus ik begrijp niet dat het nummer niet bekend is!Het framenummer staat toch niet opt zilvere stickertje ?
Naar mijn weten is dit het framenummer ..
8 juli 2014 om 14:33 #175876Dat is je framenummer ja. Er staat als het goed is inderdaad ergens een sticker op je brommer waar ook dit nummer op staat, Geen idee waar bij een Bravo.
Als hij een afspraak heeft gemaakt en later heeft afgezegt begrijp ik wel dat het ook nooit in het RDW systeem is gezet, dat doen ze namelijk op de keuring en die heeft niet plaatsgevonden. Dus je zal dan gewoon 165 euro kwijt zijn voor de keuring.
8 juli 2014 om 14:35 #175877ketjing ketjing haha nou het stickertje zit onder het zadel zegmaar.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.