:: Hoe kom ik bij het luchtfilter van een bravo?
-
Hallo, ik heb net mijn eerste brommertje gekocht. Een mooi avontuur leek me dat. Het is een piaggio bravo uit 1980 en volgens mij is er een heleboel wat er nog aan verbeterd zou kunnen worden. Een mooie hobby gokte ik, om te leren daar het een en ander aan te sleutelen.
Als eerst dacht ik maar eens het luchtfilter schoon te maken. Kan nooit kwaad en een leuk beginnersklusje, dacht ik zo.
Ik weet echter nog heel erg weinig van brommers. Na het eraf halen van de kappen weet ik dan ook eigenlijk niet hoe ik verder moet. Waar zit dat luchtfilter nou precies? Ik gok dat het dat zwarte behuizinkje is direct onder de achterste steunen voor het voetenbordje achter het hendeltje van de choke. klopt dat?
Welke stappen moet ik nu nemen om deze te demonteren?
Ik heb wel op dit forum geneusd, maar kon nog niet zo gauw eenzelfde topic vinden. Wel over het demonteren van het motorblok van een ciao, maar die lijkt er iets anders uit te zien.
Hopelijk kan iemand hier een goede tip geven. (en hopelijk staat dit bericht op de goede plaats)
Welkom op het forum,
Hierbij een linkje hoe en wat: http://vespa-ciao.nl/page.php?id=185
Bij jouw hangt het frame er echter boven in plaats van dat het eromheen gebouwd zit verder zit alles op dezelfde locatie wanneer je je blok ziet ;)!

! Joor !
Welkom.
Je luchtfilter zit vast met een metalen slangenklem en zit dus een schroefje vast.
Waarschijnlijk aan de onderkant of de zijkant.
Ah super, die how to was ik inderdaad al tegengekomen, maar ik wist niet zeker of dat ook op die van mij van toepassing was (nu gebookmarked). Ik kan er niet zo makkelijk op kijken omdat mijn frame daar dan nog in de weg zit, maar ik ga het gewoon nog eens proberen!
Nog tips voor bouten die niet zo makkelijker los willen? of is dat toch voornamelijk creativiteit, goede tools en doorzettingsvermogen? 🙂
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.