Vespa-Ciao.NL
:: Hoe kom ik aan de lange achteras?

Home Forums Techniek Vario Hoe kom ik aan de lange achteras?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Gerarduz
    Topic starter

Beste members,

Ik zit met een vraag in de maag.

http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=10541

Is er ook iemand die een idee heeft? Is het zo dat de vario klokken alleen compleet fabrieks af worden geleverd?
      Of is het wannneer je in bezit ben van een snorklok en achterkoppeling, alleen de lange Malossi vertanding een oplossing bied? Dit ben ik niet van plan aangezien het mij om de trekkracht gaat en niet om de top snelheid.

Ik weet geen raad behalve dat onze vriend :
      http://www.brommeronderdelenshop.nl/?page=catalog&view=subcategory&subcat_id=8

ze volop op voorraad heeft. Is dit dan voldoende voor de setup voor een vario achterkoppeling/snorklok?
      Ik heb meerdere malen zeer negatieve recenties van Bromhandel Snijders gelezen, dus doe daar liever geen zaken mee.

Graag hoor ik jullie advies!

Mvgr Gerarduz

Vincent
      Donateur

De losse as is wel goed van hem. Alleen de prijzen op de site zijn ex btw. En de achterkoppeling die hij verkoopt is troep. Er zijn ook een hoop mensen die last hadden van een zeer lange levertijd.

Volgensmij kan je ook niet zomaar een lange as in een snorklok zetten zonder aanpassing!

Gerarduz
        Topic starter

Juist!
          Dat is dus de vraag, ik heb Hansieb op de meeting gesproken, hij had het over “een bus die je er in moet tappen”.
          Er was te weinig tijd door te vragen maar, betekend het dan dat ik weer terug bij af ben !GVD!

Ik zou echt graag willen weten of dit de enige oplossing is? “Snijders”de enige aanbieder van de lange achteras is?
          En of het zo over te zetten is zonder aanpassing?
          anders zit ik nogmaals met een kat in de zak!

Bijvoorbaat dank voor het advies!

Tonni
          Moderator

Hey. In principe is een vario as passend te maken in een snornaaf. Wel moet je een snornaaf hebben die de uitgaande as gelijk heeft aan de vario as (schuin/recht vertand en zelfdeaantal tanden)

Het verschil is: de poelie as is een stukje dikker als de vario as. Ook steekt het deksel verder uit waar de as eruit komt bij een gewone naaf. Het deksel moet dus worden afgefreesd en er moet een pasbus in geperst worden voor een snor naafdeksel gebruikt kan worden als vario naafdeksel.

Beter en makkelijker is dus gewoon een varionaaf zoeken.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Gerarduz
            Topic starter

Jawel, bedankt voor de snelle reactie!

Ik vraag me idd nog af of:
              “Het deksel moet dus worden afgefreesd en er moet een pasbus in geperst worden”
              de moeite waard is?
              Bovendien loont het de moeite?
              Verder is er iemand die dit kan?

De grotere vraag is,of er ook iemand is die weet, of dit veel voorkomende probleem (i.v.m. de schaarste van de vario klokken)
              met draai/freesbank te produceren is?

Het is een idee en open vraag!

Reacties bijzonder welkom!

Groeten Gerarduz

Tonni
              Moderator

Of het de moeite waard is kan ik niet voor je bepalen. Als je de beschikking hebt over de apparatuur en er niet iemand dik voor hoeft betalen lijkt het me te doen. Elke draaier/freser kan dit doen. De maten zijn, als je de naaf en de as hebt, makkelijk te vinden.

Ik zou eerst kijken voor een kant en klare naaf. Deze bijvoorbeeld…

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Gerarduz
                Topic starter

Ik zal de schade es opnemen en bekijken of het de moeite loont. Dank je voor de uitleg!

Als nog ben ik wel benieuwd of er iemand ervaring heeft met het passend maken van snorklok op vario as.
                  Daarnaast waar er nog een ander adres is die de lange achterassen verkoopt.

Wellicht is er één zo handig geweest waar bij het wet wel gelukt.

Greetz!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.