Home › Forums › Techniek › Framedelen › Hoe kan ik me uitlaat niet laten roeste:?
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 11 maanden geleden door Nick_orginelli.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 maart 2006 om 17:09 #161391
Ik heb zelf een handmade maar die gaan snel roeste, hoe zou ik dit kunne voorkomen? Heb al eens gehoort over haarlak maar weet niet of dit goed ervoor is..
Hoe zou ik roest op mijn handmade kunne voorkomen?30 maart 2006 om 17:16 #163174Colin :
Ik heb zelf een handmade maar die gaan snel roeste, hoe zou ik dit kunne voorkomen? Heb al eens gehoort over haarlak maar weet niet of dit goed ervoor is..
Hoe zou ik roest op mijn handmade kunne voorkomen?Inspuiten met WD40 &aan de muur hangen.
Het is gewoon zo.Yzer dat heet word,roest gewoon,maar roest is ook een beschermlaag.30 maart 2006 om 22:03 #163178Wat overal gezegd wordt is om je uitlaat goed heet te rijden en dan insmeren/spuiten met siliconenspray/cockpitspray/diesel. Paar keer herhalen.
Zo minmogelijk buiten neerzetten ’s nachts, desnoods ff een doekie eroverheen als je m wegzet.
Maar zoals barry zegt, nix houd roest tegen op een uitlaat behalve er niet mee rijden…
8 april 2006 om 14:12 #163194Was limburgs 😉 sorry Colin kon het zeker lezen 😛
Colin ik heb nog hittebestendige blanke lak voor op de scooteruitlaat. Dan gaatt hij als het goed is niet meer roesten 😉 Zeg het maar als je wat daarvan nodig hebt 🙂
8 april 2006 om 14:23 #163195kan je misschien even je post editen en het in “normaal” nederlands typen??
want dit is echt niet te lezen :O8 april 2006 om 15:39 #163196
R.oel !PoliniCiao :
Was limburgs 😉 sorry Colin kon het zeker lezen 😛Colin ik heb nog hittebestendige blanke lak voor op de scooteruitlaat. Dan gaatt hij als het goed is niet meer roesten 😉 Zeg het maar als je wat daarvan nodig hebt 🙂
die hittebestendige blanke lak werkt wel goed zeg ik je, heb ik ook… alleen bij de bocht (vooraan bij de cilinder) blijf je bijna altijd roest houde, omdat de verf gewoon draf gata door alles wat ertegen op springt enzo..
9 april 2006 om 19:30 #163197hittebestendige niet! die kan tot 600 graden en zo warm wordt die bocht niet
9 april 2006 om 22:42 #163198Hittebestendige lak is bestendig en fijn voor uitlaten enz. Maar bij die goedkope rotzooi van 7 euro moet je niet denken dat ’t het houd. Het betekend gewoon dat je verf er niet afbubbeld. M’n Top One was ook met hittebestendige lak, maar bovenin de bocht ging ’t ook fout. Moet je gewoon goed bijhouden zo’n uitlaat. met olie of siliconenspray.
27 april 2006 om 14:17 #163201Ik heb nu een lak erover gedaan en het werkt goed, het gaat niet plakke ofzo waar sommige van me vrienden wel aan dachten toen ik de spray derover had gedaan, het is heel mooi glad en nu blinkt die ook nog beter 🙂 thnx voor de raad allemaal
27 april 2006 om 15:51 #163202ik heb mijn top one met polijstmiddel (commandant nr.4) ingestreken en is nog niet gaan roesten:), moet ik wel bij zeggen dat ik nog geen lange afstanden heb gereden:|
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.