Vespa-Ciao.NL
:: Hoe kabel losmaken uit de hevelset?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Hoe kabel losmaken uit de hevelset?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

criminalmindz
    Topic starter

Beste Leden,

Misschien heb je in mijn perso gezien dat in mijn linkerhandvat het tapgedeelte voor de achterrem is afgebroken.
      Heb een nieuwe hevelset gekocht, maaar hoe krijg ik nu de oude kabels eruit?

Heb geprobeerd met een tang die dingen eruit te trekken, waar je de tonnetjes van de remkabel & decompressiekabel insteekt.

Zit momenteel in de schuur, dus zou fijn zijn als iemand nu meeleest haha.

Flippo
      Donateur

helaas lees ik het erg laat, maar als je de stelschroef eruit draait kun je de binnenkabel als het ware terug in het handvat duwen en dan kun je het tonnetje eruit duwen. Het tonnetje is een u vorm als het ware en de binnenkabel loopt daar doorheen.

criminalmindz
        Topic starter

Oke, maar zoals je ziet is de stelschroef al helemaal los.
          En dan moet ik nu dus de hevel richting de kabel drukken als het ware?

Of bedoel je de schroef die bovenin op de foto te zien is?

Wilk1985
          Moderator

Trek de stelschroef naar buiten, met een beetje handigheid krijg je dan genoeg speling om de kabel terug te duwen zodat je de “holle kies” eruit kan trekken.

Als het echt niet lukt moet je de kabel bij de rem ook losmaken…

criminalmindz
            Topic starter

Wat bedoel je met de kabel terugduwen?

Wilk1985
              Moderator

De holle kies is zo gemaakt dat hij de kabel vasthoudt. Dus je moet de kabel er zo uit duwen dat je genoeg ruimte krijgt om de holle kies naar boven te trekken.

criminalmindz
                Topic starter

Ooh op die manier, dus de kabel richting de hevel zelf drukken.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.