- Dit onderwerp bevat 27 reacties, 13 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 3 maanden geleden door adriaan.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 december 2009 om 20:34 #196384
hallo,
ik heb even foto’s gemaakt en oordeel zelf maar wat je denkt dat het is

hier is te zien dat het midden van de cilinder de zuiger nog niet eens heeft geraakt het bruin kleurige en aan de zijkanten zie je dat hij contact heeft gehad.
Maar rare is dat de zuiger alleen zwaar loopt van onder in de cilinder.
(ligt niet aan de krukas heb ook zonder zuiger geprobeert en ging prima:D
hier ook weer tezien in het midden dat de zuiger geen contact heeft gehad.
nog wat foto’s van mijn uitgeveilde carter:

graag weer commentaar hoe ik het gedaan heb8)
alvast bedankt
3 december 2009 om 20:40 #196385wat heb je gebruikt om dit te doen? als ik het zo zie, een beetje rauw afgewerkt
3 december 2009 om 20:46 #196386ja van alles wat werkte maar durfde niet meer echt te gaan afwerken want ging meten en rekenen en merkte dat ik eigelijk niks meer overhield:? ben er gelukkig niet door heen gegaan8)
maar de vraag was vooral over die cilinder wat kan het zijn?
adriaan
3 december 2009 om 20:48 #196387Ovale zuiger!
En die cilinder ziet er ECHT niet zo vers meer uit 🙁3 december 2009 om 21:01 #196388Precies, ik denk dat je t beste een nieuwe cilinder kunt aanschaffen, of deze laten honen en een overmaatse zuiger erin, dit zal niet meer lekker lopen,en dan heb je kans op een vastloper;)
3 december 2009 om 21:10 #196389maar ja wat denken jullie want heb net een nieuwe zuiger moet ik die dan terug sturen en zeggen dat hij ovaal is? of ligt het denken jullie aan de cilinder?
kan ik hem ook niet ergens uitlaten boren met een 43mm boor? zodat hij dan weer netjes rond is?
ken iemand bij een auto grage mischien kan hij dat doen.nieuwe cilinder is denk ik ook beetje boven mijn budget het is maar voor een onverzekerde citta:con
dusja wat nu? heeft iemand mischien nog een cilinder liggen, voor niet te veel?
Adriaan
3 december 2009 om 21:23 #196390Vers ziet hij er niet meer uit, schuurpapiertje over de cilinder en zuiger, nieuwe zuigerveren. Dan wil het echt nog wel goed lopen.
3 december 2009 om 21:35 #196391Gewoon zo laten en mee verder rijden zeg ik. Zolang het maar bij het cilinderhemd is en niet bij de poorten of boven de poorten.
Nieuwe zuigerveren lijken me niet nodig, je hebt er toch geen 1000en km’s mee gereden?
4 december 2009 om 15:03 #196395het is niet zo dat ik hier al mee gereden heb want cilinder lag nog bij mij thuis had hem een keer ergens bij gekregen was toen dus al gebruikt. Nu heb ik die nieuwe zuiger gehaald en er in gezet maar nu loopt hij heel erg aan in het cilinder hemd.
dus moet ik nou gewoon wat opschuren met schuurpapier aan de binnen kant waar hij aanloopt?
adriaan
4 december 2009 om 15:49 #196396Die cilinder is helemaal niet zo slecht, ik snap niet hoe jullie daarbij komen? Ga met cilinder en zuiger naar een bromboer die kan honen, en dan ben je waarschijnlijk voor 15 euro klaar.
6 december 2009 om 12:01 #196424hallo,
Ben bij de bromboer geweest en die zij dat het mijn cilinderhemd was die soort naar binnen werd gedrukt door mijn carter.
heb nu wat uit mijn carter weggeveild waar het hemd op vastliep (kreeg hem er hel moeilijk in) en nu loopt mijn zuiger weer prima rond zonder moeite8)kan het zijn dat als je je start veertjes uit je koppeling haalt dat je vlieg wiel te weinig toere krijgt om elektrischiteit op te wekken?
6 december 2009 om 12:09 #196425Je had een begrenst carter
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno6 december 2009 om 21:15 #196441hallo,
ik heb mijn blok weer onder mijn citta gehangen en aan geprobeert te rennen. Maar toen ik probeerde starte hij niet. Dus weer terug naar werkplaats en gekeken bougi vonkt en carburateur geeft benzine (als ik met de boor aan draai komt er benzine uit mijn uitlaat gat) en nog eens aan geprobeert te draaien maar nu kwamen er klappen uit de inlaat(dus door de carb)! hij draaide heel even maar viel toen weer uit (sproeier 66).
de cilinder heeft trouwens ook niet zo heel veel compressie lijkt wel bijna minder dan een 50cc tje
Weet iemand waar dit door kan komen en hoe ik hem weer aan de praat kan krijgen?
alvast bedankt Adriaan
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.