- Dit onderwerp bevat 27 reacties, 13 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 3 maanden geleden door adriaan.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 november 2009 om 15:58 #184098
hallo ik heb mijn inlaat uitgevijlt graag commentaar8) als het erg fout is is het niet heel erg is toch een oud carter

waar moet ik de volgende keer goed opletten als ik het met mijn echte carter doe?en nog een vraagje: dit is toch de cilinder die bij deze zuiger hoort? http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=766 bij deze zuiger
diameter is 43mm maar wil het even zeker weten.24 november 2009 om 16:25 #196321De foto laat de goede zuiger zien, maar het is niet de goede want dit is geen deps 43mm.
Deze hoort erbij: http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=767
Je bent wel iets omhoog gegaan, dat moet je vermijden. Maar dit kan nog steeds gewoon rijden.
Hier staan veel voorbeelden: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=2975
24 november 2009 om 16:38 #187260oke bedankt want anders had ik mischien verkeerde gekocht:)en weet je zeker dat hij nog kan rijden want wil niet alles in elkaar gaan zetten en dan achter komen dat hij het nog steeds niet doet(het opgemeten en is nog maar 1mm dik op het dunste stukje’ maar wel bedankt in iedergeval
24 november 2009 om 16:40 #187261Is toch wel te ver naar boven gevijld als ik het zo bekijk. Gewoon naar links en rechts vijlen… Dan krijg je zulke inlaatjes niet.
24 november 2009 om 16:52 #187262dit levert echt nog geen problemen op. maar dan weet ie dat iig voor de volgende keer;)
Mike24 november 2009 om 17:10 #196316Oke bedankt, maar nu wil ik zuiger kopen maar wat voor sproeier moet ik er bij hebben?
setup:
65cc malossi
carb: 13/13
carter: std, zoals op foto maar wil nog wel spoelpoorten door trekken(zeg maar hoeveel dat scheelt in sproeier maat)
poeli:90
uitlaat:proma circuit
krukas: laat ik denk ik gewoon std brom want hoorde dat het niet zoveel uitmaakt als je poeli houd
brommer: cittaen wat voor trekveertjes zal ik er bij nemen wil liever dat hij niet zo heel sloom optrekt maar dat hij gewoon flink wat kracht geeft onderin
adriaan
24 november 2009 om 17:18 #186169Sproeier zo rond de 68.
Trekveertjes, polini groen of malossi geel.
24 november 2009 om 17:29 #187247oke bedankt hansieb:)
maar had nog die vraag over is het slim om mijn krukas ook nog te tunen?
en scheelt het veel als ik die spoelpoorten door trek?
Adriaan
24 november 2009 om 17:32 #196323je moet wel een poulie 70 of 80 monteren. anders gaat het zeker overtoeren maken.
t liefst 70.. ik zie vaak ook 80 poulies die erg hoog in de toeren lopen alsnog
Mike24 november 2009 om 17:36 #196324oke maar heb net gekeken voor trekveertjes maar dat gaat nog al veel kosten, als ik die nou gewoon origineel hou en een 70 poulie er op zet wat denken jullie dan van de topsnelheid en hoe hij zal optrekken?
En iemand antwoord op mijn vragen van erdere post?
24 november 2009 om 17:41 #196325Ofcourse scheelt het als je je spoelers doortrekt. Ik zou het gewoon in 1 x goed doen. Oefen desnoods op de oude cartertje de spoelers doortrekken ook even.
24 november 2009 om 17:50 #196326ja is goed zal ik doen als het is gebeurt zet ik wel weer even hier dan kan je kijken of het goed is
27 november 2009 om 11:30 #196351Die gaat echt slecht lopen stationair of helemaal Niet Kijk goed naar de foto die ene kan zit geen hele mm meer aan.
Hij is er bijna buiten gekomen!
Ik zet me carters die ik moetvijlen altijd schuin omhoog in de bankschroef,Zo kan je heel mooi vijlen zonder de zijkanten te raken.Suc6 met de volgende vijl sessie
Laat het even weten of die nog loop op die carter of niet.
Ben benieuwd
Gr roy
3 december 2009 om 16:35 #196077hallo
Ik heb vandaag mijn nieuwe zuiger er op gedaan(malossi 43mm),
maar toen ik mijn cilinder er over had gezet en aan de krukas draaide ging het heel erg zwaar op de hoogt dat de eerste zuigerveer ongeveer bij mijn poorten kwamen(ongeveer net zo zwaar als de compressie met de kop erop). Mijn vraag is ligt dit aan de nieuwe zuiger of aan de oude cilinder?heb cilinder er weer afgehaald en nu zag ik dat aan de ene kant van cilinder geen contact was geweest met zuiger (was dus nog beetje soort roestig) dus lijkt net of mijn cilinder niet helemaal meer rond is!
kan iemand mij hier meer over vertellen of heeft iemand dit wel is meegemaakt?
(spoelpoorten zijn trouwens door getrokken zal morgen wel even wat foto;s van alles maken en er opzetten kunnen jullie het beter zien)
M.v.g. Adriaan
3 december 2009 om 17:02 #196383Ik denk dat je de cilinder eerst moet ontdoen van roest, klein beetje olien en dan nog eens proberen. Ook heb ik mijn twijfels over je carter, gelukkig is het maar een probeerseltje

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.