Vespa-Ciao.NL
:: ‘Hoe hard zou dit gaan?’ topic

Home Forums Techniek Afstellen ‘Hoe hard zou dit gaan?’ topic

15 berichten aan het bekijken - 811 tot 825 (van in totaal 4,591)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Cheeks
    Bijdrager

stfu>> :
      wat een snelheid 43 whehe, advies alles std + city power

ja:P ik bedoel eigenlijk gewoon tussen de 40 en 45. Maar lukt dat alleen al met City Power?
      Hoef ik geen kleinere poulie ofzo?

de papkarre
      Bijdrager

hoe hard met mijn setup?
        <<<<< en trekt dit een beetje? zit malo vertanding in

AA-T
        Sleutelbeheerder

Cheeks :

stfu>> :
          wat een snelheid 43 whehe, advies alles std + city power

ja:P ik bedoel eigenlijk gewoon tussen de 40 en 45. Maar lukt dat alleen al met City Power?
          Hoef ik geen kleinere poulie ofzo?

vergeet niet dat een std brom-brommer (dus met helm :p) ook met een std uitlaat rijd (oftewel bijna een city power) en ook met gemak 45 haalt…

aangezien je t vraagt ga ik er vanuit dat je een snor brommer hebt, kijk ff je vertanding na, dus draait je poelie 13 keer rond en je wiel 1 keer, heb je snor vertanding, draait je poelie 7 keer rond en je wiel 1 keer, heb je brom vertanding..

als je snor vertanding hebt, zal ik als ik jou was gewoon bromvertanding ophalen en der een grootte poelie op gooien, 90 ofzo, zat ook std onder mn si..

Kelvin
          Bijdrager

Mike :
            laat je nou niet gek maken door dat rubber onder je bromemr joh.. das bull.. ik heb zelf dikke roadstars ook.. is gezeik!

maar hiermee ga je egt niet extreem hoor..die 50cc gaat niet veel voorstellen .. ik denk zo’n 65 door die baby poulie.. dat trek voor geen reed.. hoop dat je dat weet:)

MvG Mike

met die banden rijdt m’n brommer nu precies 60 met 80 poeli erop.
            M’n vader had es naast me gereden met de motor:D:D
            Ik was al bang dat hij nog maar 40 zou gaan:lol

GK
            Bijdrager

eey ik had even wat getest h`e

vroeger had ik op mijn bewerkt blok een summit zitten, daarmee reed ik zo 65-70 gok ik. nu heb ik dus een onbewerkt elec blok waar mijn exel opzit waar ie 70-75 mee rijdt toen dacht ik, zal ik mijn summit erop zetten, maar was een zware tegenvaller, hij rijd maar 60 ofzo en sproeier is 71 groot genoeg lijkt mij en hij rijdt ook gewoon lekker en de bougie is bruin

nu was de vraag, zal de exel dan gweoon een kei goeie uitlaat zijn die superhard rijd? ik ga binenkort mijn blok laten bewerken ik vraag me af wat dan het resultaat zal zijn met die gianelli exel :O dat meot dan rete hard gaan maar wat denken jullie?
              ?

timbeckers
              Bijdrager

kan iemand mij ongeveer vertelle hoe hard ik zal gaan met deze setup <-- en met een orriginele uitlaat 🙂 dervanuitgaan dat de homemade calibrata net zo presteert als de egte. alvast bedankt 🙂

AA-T
                Sleutelbeheerder

nu was de vraag, zal de exel dan gweoon een kei goeie uitlaat zijn die superhard rijd? ik ga binenkort mijn blok laten bewerken ik vraag me af wat dan het resultaat zal zijn met die gianelli exel :O dat meot dan rete hard gaan maar wat denken jullie?
                  ?

test het en kom er achter.. je hebt hoogtoerige, middeltoerige en laagtoerige uitlaten, dus geen wonder dat je met de ene harder rijd als met de ander…

ArvidW
                  Donateur

timbeckers :
                    kan iemand mij ongeveer vertelle hoe hard ik zal gaan met deze setup <-- en met een orriginele uitlaat :) dervanuitgaan dat de homemade calibrata net zo presteert als de egte. alvast bedankt :)

Met een std snor carter 😮 Foei foei, als je een calibrata bouwt vijl dan ook je inlaat uit ! :no(en trek je spoelpoorten door)

Iig met std uitlaat verwacht maar 50-60km uur

Met zelfbouw calibrata 65 mischien maar je begrenst de boel met std carter ! 🙁

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

remon
                    Bijdrager

Hey,

Hoe hard met:

-43mm Malossi
                      -13/13+malossi filter
                      -Omgelaste Yasuni Z
                      -Ongeveilde carters/ krukas ook niet aangepast

60 kmh..?

die uitlaat werkt niet optimaal.. en met een onbewerkte carter ga je ook nooit niet sneller dan 65..en dus heeft die 13mm ook geen zin.

GK
                      Bijdrager

@arvidw

zal het dus kunnen dat de summit eigenlijk gewoon goed presteert op die standaard carter en dat de exel dan gewoon overdreven goed is? Ik weet wel dat de exel midden/hoog toerig is en de summit klein beetje laag en middentoerig (boost) is

timbeckers
                        Bijdrager

@ arvid bromcarter :p
                          jah sry met die standaardcarter .. ik heb niet egt geld om een fatsoenlijke te kopen snp je :(.. als ik tijd heb en hem opnieuw gespoten heb… weet niet wanneer ga ik hem wel uitboren tot 13 mm en dan ook ff veilen 😉 .. spoelpoorten doordrekken ? wat is dat ? sry :p

dat zij men neef dat het brom was 🙂

Gijhys
                          Bijdrager

Hoe hard zou dit gaan?
                            -50cc std
                            -std carter
                            -poulie 80
                            -13/13 carb
                            -luchtfilter met wat onzinnige gaten erin:lol
                            -city powerr

tegen de 55 aan?

<< me setup hierlangs klopt dus niet echt meer;)

reiniero
                            Bijdrager

idd tegen de 55-60

ArvidW
                              Donateur

timbeckers :
                                @ arvid bromcarter :p
                                jah sry met die standaardcarter .. ik heb niet egt geld om een fatsoenlijke te kopen snp je :(.. als ik tijd heb en hem opnieuw gespoten heb… weet niet wanneer ga ik hem wel uitboren tot 13 mm en dan ook ff veilen 😉 .. spoelpoorten doordrekken ? wat is dat ? sry :p

dat zij men neef dat het brom was 🙂

Uhmm, spoelpoorten doortrekken is eigenlijk dit:

Dus zorgen dat de spoelpoorten in het carter overeen komen met die in je cilinder.

Maar bromcarter maakt het iets minder erg:P Inlaat zou ik gewoon een keertje tunen, wil je precies weten hoe het moet dan is daar een mooi how-to’tje voor, en ik heb van het carter tunen nog wel wat foto’s in mijn perso hebben staan op 1/4 deel van totaal aantal pagina’s ongeveer

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                Home made engine dyno

timbeckers
                                Bijdrager

ik heb het carter egeilijk nog nooit uit elkaar gehaald :con
                                  ik ga wel ff de inlaat uitboren als ik hem opnieuw ga spuiten 😉 en de opening natuurijk veilen 😀

15 berichten aan het bekijken - 811 tot 825 (van in totaal 4,591)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.