Vespa-Ciao.NL
:: ‘Hoe hard zou dit gaan?’ topic

Home Forums Techniek Afstellen ‘Hoe hard zou dit gaan?’ topic

15 berichten aan het bekijken - 646 tot 660 (van in totaal 4,591)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Mike
    Bijdrager

barend f :
      70 75, moet t wel goed gebeure 8)( kleinere poelie)
      poeli 95: denk rond de 65 >70

dat haal je neit met een leo krul vriend die zilinder is een krachtpatser.. en die uitlaat is een 50cc trek uitlaatje

Mike

barend f
      Bijdrager

Mike :

barend f :
        70 75, moet t wel goed gebeure 8)( kleinere poelie)
        poeli 95: denk rond de 65 >70

dat haal je neit met een leo krul vriend die zilinder is een krachtpatser.. en die uitlaat is een 50cc trek uitlaatje

geef die jonge ook wat goede hoop, heel precies zal het nooi uitkome,laat m maar terug poste hoe hard hij rijd!

even goede vrienden mike :thumb

Mike
        Bijdrager

ooh maar die jongen komt er wel :thumb haha

Mike

barend f
          Bijdrager

zeker wete!!!! echt wel :thumb

.-{2F4OV}-.

Simonini 47,6mm Boring / 46mm Slag (4 tapeinden, 8 poorts nicasyl Aluminium)
              Simonini Carter Elektronisch (4 tapeinden, 16pk bij 13.000rpm)
              Simonini Volle Wangen Krukas 46mm
              21mm Carburateur
              Simonini Terugloop Uitlaat met Carbon Demper
              Twin Air Luchtfilter
              Malo Vario
              Malo Vertanding
              Malo Drukveer Rood
              Malo Trekveren Zwart

Iemand enig idee hoe dit gaat lopen?:o

Khoop zelf de 120 wel te hale en autowheelies zou owk wel mooi zijn;)

KennyVespa
              Bijdrager

denk wel dat je dat gaat halen jah, en een power van onderin daar zou je niet van uit moeten gaan, is egt een hoogtoerige cilinder, dus egt flink olie toevoegen zodat je geen vastloper krijgt :P, denk zoon 120/130, maar is egt ziekelijk hard :P, voorals als je denk dat je op een stuk gevormd plaatstaal rijd 😛

jordy
                Bijdrager

ik denk ook dat hij diej snelheid wel moet kunnen halen
                  zonder vario zoe hij nog harder kunne dat zou ik ook eens proberen

Rihan
                  Bijdrager

Hallo!
                    Ik vroeg me af wat ik ongeveer voor een snelheid zou behalen met de volgende setup:

[list]
                    @Vespa Grillo
                    Polini evo carters
                    60CC Polini cilinder (die met die nicasyl laag)
                    19mm caberateur
                    ‘Een’ race krukas
                    Variomatic 100mm
                    Std. vario vertanding
                    Malossi voorvario
                    CityPower
                    [/list]

Deze setup heeft als ik dat zo bekijk volgens mij wel heel wat trekkracht! Maar hoe snel het zou gaan.. Geen idee, want ik haal er natuurlijk niet alles uit met de City Power (Ivm Politie) en met die standaard vario vertanding kom ik ook niet al te ver geloof ik.

Ook zou ik graag van het zelfde als hierboven willen weten wat de snelheid zou zijn met de 80CC Polini cilinder eronder.

Bij voorbaat mijn dank.
                    Gelieve alleen te reageren als je zeker weet hoe snel het ongeveer gaat, en niet maar dom in de rondte gaan typen, haha!

.-{2F4OV}-.

jordy :
                      ik denk ook dat hij diej snelheid wel moet kunnen halen
                      zonder vario zoe hij nog harder kunne dat zou ik ook eens proberen

Dit betwijfel ik.. Zoals iedereen weet zijn de Simonini cilinders hoogtoerig en dus geschikter voor vario;)

Het bewijs is dat Barry met de oude Simonini motor 125 heeft gehaald met std vario en std vertanding:o

Dit heeft naar mijn weten niemand met poelieaandrijving gelukt;)

Dus kweet niet of die uitspraak klopt…

Edjuh
                      Bijdrager

Rihan: Ik denk dat je niet boven de 70 komt, als je het al redt met je kleine wielen, std. vertanding, 100mm schijven etc.

Met de 46mm zal het niet veel schelen, puur omdat je je blok begrenst met de citypower. Maar een 80 polini schijnt op evo sneller te zijn dan de 42mm alu(op speedengine is het ongeveer gelijk).

Het bewijs is dat Barry met de oude Simonini motor 125 heeft gehaald met std vario en std vertanding

Met alle respect, maar er zijn weinig die dat geloven.

100km/u zal ik dan maar moeten geloven, misschien dat met malossi vertanding en vario die 125 wel mogelijk is.

Zover ik weet is 110km/u met poulie gehaald.

ArvidW
                        Donateur

Edjuh….. Gefeliciteerd 2000posts 😛

Dat blok maakt +- 13.000rpm , met Malo voorvario + std vertanding zou je daar echt maximaal 110 mee rijden.

Dus ik sluit me bij Edjuh aan, 125 max 🙂 (wtf tering hard op zo’n gammele ciao :|)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

joey636
                          Bijdrager

Rihan :
                            Hallo!
                            Ik vroeg me af wat ik ongeveer voor een snelheid zou behalen met de volgende setup:

[list]
                            @Vespa Grillo
                            Polini evo carters
                            60CC Polini cilinder (die met die nicasyl laag)
                            19mm caberateur
                            ‘Een’ race krukas
                            Variomatic 100mm
                            Std. vario vertanding
                            Malossi voorvario
                            CityPower
                            [/list]

Deze setup heeft als ik dat zo bekijk volgens mij wel heel wat trekkracht! Maar hoe snel het zou gaan.. Geen idee, want ik haal er natuurlijk niet alles uit met de City Power (Ivm Politie) en met die standaard vario vertanding kom ik ook niet al te ver geloof ik.

Ook zou ik graag van het zelfde als hierboven willen weten wat de snelheid zou zijn met de 80CC Polini cilinder eronder.

Bij voorbaat mijn dank.
                            Gelieve alleen te reageren als je zeker weet hoe snel het ongeveer gaat, en niet maar dom in de rondte gaan typen, haha!

ik heb met een evo engine en een 80 polini erop ongeveer 80-90 ergens gereden.
                            ik vond het niet speciaal.
                            maar reed ook weer niet slecht.
                            maar ik had wel een 70 poulie en geen vario.
                            en ik had er een simo racing onder liggen.
                            en ik moet erbij zeggen dat de afstelling niet 100% was.

A¢iD

Hoi,
                              Loop ik het risico om mijn nieuwe 70cc te lui in te rijden met mijn laagtoerige Leovince krul?

Mike
                              Bijdrager

60 denk.. egt te danken aan je city power.. zonde van die vette setup en dan dat uitlaatje

Mike

ArvidW
                                Donateur

The Wishbone :
                                  Hoi,
                                  Loop ik het risico om mijn nieuwe 70cc te lui in te rijden met mijn laagtoerige Leovince krul?

Neehoor, als je die 95 pully eronder laat zitten en af en toe flink opentrekt rijdt je hem echt niet lui. Leo krul is niet zo’n superpijp voor DR70evo maar toch wel leuk. Er zijn btw genoeg mensen die met een nog laagtoerigere uitlaat rondrijden op een DR70evo dan jij doet (cittypower dus, ik zelfs met een std brom-uitlaat)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                  Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 646 tot 660 (van in totaal 4,591)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.