Vespa-Ciao.NL
:: ‘Hoe hard zou dit gaan?’ topic

Home Forums Techniek Afstellen ‘Hoe hard zou dit gaan?’ topic

15 berichten aan het bekijken - 601 tot 615 (van in totaal 4,591)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

pier
    Bijdrager

75 harder zouw die niet gaan volgens de meesten omdat je een orginele vario vertanding hebt 😉

ciaoracer
      Bijdrager

Als ik zwaardere trekveren steek en zwaardere rollen zou ik dan harder gaan?
        Want ik had vandaag effe gereden, maar ik kwam niet boven de 70 uit.

PoliniCiao
        Bijdrager

G-no :
          kilometertje of 75 moet wel lukken!;)

Haal je niet! Met wat hiernaast staat krijg ik hem op zn uiterste net over de 70 (het optrekken is wel echt machtig!) maar dat kun je echt niet fijn rijden, dat hoor je ook. Daarom heb ik de malosi vertanding ook besteld komt als het goed is woensdag binnen bij rebel

ciaoracer
          Bijdrager

Hoe bedoel je dat je hem niet fijn vind rijden dan? Bedoel je veel toeren?
            Bij mij heeft die wel nog een kleine dip. Als ik die zou weghalen met zwaardere trekveren gaat de snelheid dan ook weer wat omhoog of heeft dit er niets mee te maken?

TimoO_
            Donateur

mee zwaardere trekveren zorgen alleen dat de koppeling later aangrijpt, bij meer toeren, dus sneller optrekken.

ciaoracer
              Bijdrager

Zou ik dan de dip mss ook weg kunnen krijgen? Trekt die dna nog harder met zwaardere trekveren? Dan ga ik dat mss morgen effe proberen. Hoe kan ik dat trouwens regelen met de loodjes dat die sneller optrekt?

PoliniCiao
                Bijdrager

ciaoracer :
                  Hoe bedoel je dat je hem niet fijn vind rijden dan? Bedoel je veel toeren?
                  Bij mij heeft die wel nog een kleine dip. Als ik die zou weghalen met zwaardere trekveren gaat de snelheid dan ook weer wat omhoog of heeft dit er niets mee te maken?

nee toeren kan je afstellen alleen tegen de top voel je dat t gewoon niet fijn is ik weet niet direkt hoe je het beschrijft is een beetje vaag. Boven de 65 begin je een soort van gezwengel te voelen. Misschien kan joey t beter verwoorden die heeft wel eens gereden en achterop gezeten. Ik rijd zo normaal gewoon lekker rustig aan alleen hard optrekken, als je hard wil gaan moet je je geen vario kopen eiglijk als top je niet veel boeit zoals mij kan je dat best doen het rijd echt fijn! Of je moet je die andere vertanding kopen ik erg ben benieuwd wat hij hiermee doet. Ik zal binnenkort wel vertellen wat de verschillen precies zijn!

*edit*

met 50cc had ik hier allemaal geen last van! En ging goed hard met orginele vertanding voor een 50.

TimoO_
                  Donateur

ciaoracer :
                    Zou ik dan de dip mss ook weg kunnen krijgen? Trekt die dna nog harder met zwaardere trekveren? Dan ga ik dat mss morgen effe proberen. Hoe kan ik dat trouwens regelen met de loodjes dat die sneller optrekt?

let wel op, door TE strakke trekveren is het optrekken ook nog steeds bagger he. door er lichtere loodjes in te doen trekt ie harder op. maar hij krijgt wel steeds meer overtoeren en het gaat ten koste van je top.

en die dip is volgens mij gewoon doordat je iets verkeerd afgestelt hebt ofzo.

grijze vespa
                    Bijdrager

hoe hard zal dit gaan:

50cc blokje
                      65cc DR
                      13/13 cab. dellorto
                      mallossi powerfilter
                      proma circuit uitlaat
                      65mm pouli

Jacky
                      Bijdrager

denk wel zkr 70, of nogwel meer met die kleine poulie!

kjeld
                        Bijdrager

moet je wel ff aan je carters klussen natuurijk 😉

Rihan
                          Bijdrager

Hoe hard zou ik gaan met de volgende setup op mijn Citta?

* 50CC snel (38.4mm) (ik zit nog te twijfelen tussen die van Polini en die van DR. Die van Polini is wel betrouwbaarder, maar de DR heeft meer power onderin. Toch?)
                            * 13/13 carb + malo filter
                            * 10mm brom-inlaat
                            * Kick-krukas standaard
                            * Variomatic 100mm schijven
                            * Snelle voorvario (ik zit nog te twijfelen tussen de Malossi voorvario en de Teknoetre)
                            * Standaard vertanding van de vario
                            * En een Homoet uitlaat

Hoe hard zou dit ongeveer gaan. Zou iemand me ook kunnen vertellen of er veel verschil in snelheid en optrekken zit bij die Polini en DR cilinder? Ik weet dat de DR vastloper gevoeliger is.
                            En mijn setup is niet zo extreem, dus ik denk wel te kunnen voldoen met de snelle voorvario van Teknoetre, maar heb nog nooit iemand gesproken die daar ervaring mee had. Dus iemand die me kan vertellen of het veel scheelt in snelheid en optrekken bij een snelle voorvario van Teknoetre en die van Malossi.

En de setup ong. met mijn setup hier boven. 😉

TimoO_
                            Donateur

ik denk zo’n 60km/u. omdat je aan 10mm brom inlaat met een 13/13 3mm verspilt eigelijk. vario niet geweldige toppen behaald met originele vertanding. en je een citta hebt. misschien 65. als je harder wilt inlaat boren tot 13mm en krukas freesen.

maar waar koop je die 50 polini dan als ik vragen mag?

Rihan
                              Bijdrager

Niet geweldige top met vario als je orginele vertanding hebt, huh?! Dat scheelt toch wel 15km/h op die standaard voorvario dacht ik toch zo? 😛
                                Die 50CC Polini laat ik importeren uit Italie als die beter is dan de DR, maar dat terzijde.
                                En weet iemand dan ook het verschil tussen de DR en de Polini qua kracht onderin? Die DR trok altijd wel lekker.
                                En ik zou graag even iemand willen spreken die ervaring heeft met die Teknoetre snelle(re) vario. 😉

Maar 60km/h vind ik eigenlijk ook wel een geile snelheid, daar niet van, maar ik dacht er wel meer uit te kunnen halen zonder teveel te vijlen. 😉

pleasure
                                Bijdrager

@ Rihan:

Met die setup zou je eerder aan 55 km/h moeten denken. Met een poeli rijd je misschien 60 op een citta, met snelle voorvario ga je er zeker nog wat op onderuit. Een Homoet is ook niet een hoogtoerige uitlaat, dus dat werkt ook niet mee aan je topsnelheid.

15 berichten aan het bekijken - 601 tot 615 (van in totaal 4,591)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.