- Dit onderwerp bevat 4,590 reacties, 685 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 jaar, 6 maanden geleden door Lukas.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 december 2006 om 12:01 #59642
!Japieoh!_!Ciao!Wouz-LwB :
Eerst een moertje erop draaien voor een stukje , dan weer een moertje. dan draai je ze tegen elkaar aan dat ze goed strak zitten. dan draai je met de onderste je tapeind los 😉Ok tnx 😉
13 december 2006 om 12:26 #59643HELLRAISER :
Ik wou eerst een soort MHR vespa maar helaas hebben na mijn smaak al te veel mensen een MHR vespa, dus ik wou deze set up:Carters: Speed engine carterhelft, zij inlaat Euroclindro
Cilinder: Pinasco Alu 46MM
Carb.: 21mm
Uitlaat: Simonini calibrata
Krukas: Euroclindro vol
Vario: Malossi 90MM
Vertanding: Malossi
Vliegwiel: PinascoZou deze set-up de zelfde prestaties kunne leveren als een MHR set-up?(zo nee meer trek kracht zo ja veel minder trek kracht?)
Mvg
wat is het nu dat je een speedengine neemt als carterhelft, de carburateur aansluiting gebruik je toch niet daar.
je kan beter een std grootcarterhelft laten uitkotteren voor 80 (van 46mm naar 50mm afdraaien) want de spoelers van een pinasco cilinder komen overeen met std poorterij (of wat groter)
snap je dat je zulke vragen eigenlijk stelt of het harder of zachter trekt, voor iedereen is hard optrekken anders als redelijk (bijvoorbeeld)
je moet er vanuit gaan dat je gehele setup hoogtoerig is (je pinasco cilinder misschien niet zo zeer maar is wel snel) met een 21mm carb, 90mm poelies,calibrata moet je er niet vanuit gaan dat je dikke autowheelys trekt.
Het geeft vooral veel beukpower en gaat gewoon hard (als het goed is) , niemand heeft deze setup dus is een kwestie van kopen en proberen en ons laten weten
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel13 december 2006 om 12:37 #59644HELLRAISER :
Ik wou eerst een soort MHR vespa maar helaas hebben na mijn smaak al te veel mensen een MHR vespa, dus ik wou deze set up:Carters: Speed engine carterhelft, zij inlaat Euroclindro
Vliegwiel: PinascoZou deze set-up de zelfde prestaties kunne leveren als een MHR set-up?(zo nee meer trek kracht zo ja veel minder trek kracht?)
Als jij je setup in elkaar hebt moet je me ff informeren, Ik ben benieuwd wat die zij inlaat doet(heb hem ook)
Mvg
Als jij je setup in elkaar hebt moet je me ff informeren, Ik ben benieuwd wat die zij inlaat doet(heb hem ook)
BTW, koop je die zij inlaat en pinasco bij jayton? Want de krukas van de zij inlaat is pen 10 en de pinasco pen 12. ik heb precies het omgedraaide probleem dus miss kunne we ruile;)
13 december 2006 om 13:59 #59646Herr FlicK :
HELLRAISER :
Mvg
wat is het nu dat je een speedengine neemt als carterhelft, de carburateur aansluiting gebruik je toch niet daar.
je kan beter een std grootcarterhelft laten uitkotteren voor 80 (van 46mm naar 50mm afdraaien) want de spoelers van een pinasco cilinder komen overeen met std poorterij (of wat groter)
snap je dat je zulke vragen eigenlijk stelt of het harder of zachter trekt, voor iedereen is hard optrekken anders als redelijk (bijvoorbeeld)
je moet er vanuit gaan dat je gehele setup hoogtoerig is (je pinasco cilinder misschien niet zo zeer maar is wel snel) met een 21mm carb, 90mm poelies,calibrata moet je er niet vanuit gaan dat je dikke autowheelys trekt.
Het geeft vooral veel beukpower en gaat gewoon hard (als het goed is) , niemand heeft deze setup dus is een kwestie van kopen en proberen en ons laten weten
@Herr FlicK: okeej wat denk je dat er mee te halen is;):p.
@G-no: ik denk dat k die bij jayton bestel ja als die nog niet weg is maar die cilinder haal ik waarschnlijk ergens anders sry.
13 december 2006 om 17:47 #59648
Nils#55Hoe hard zal mijn Vespa loopen als ik er alleen een Ninja uitlaat er op zal zette..?
Voor de rest is m´n Vespa helemaal standaart..
13 december 2006 om 17:49 #59649Hij zal in iedergeval niet fatsoenlijk trekken en je haalt er volgens mij maximum 55 mee.
13 december 2006 om 17:49 #5965050-55? maar je zal super sloom optrekken en zal tijdje duren voordat je op top zit.
is een van de ”hoogtoerige” uitlaten.
met proma cc haal je ook wel 55 en trek je ook wel lekker naar de top13 december 2006 om 17:51 #59651Nogal kut;) de ninja is een heel hoogtoerige uitlaat, en een std cilinder is fucking laagtoerig. als je er nou een 65cc op legt zal het al stukken beter lopen
13 december 2006 om 17:54 #59652bij mijn 50cc liep ie best goed, ik had groene trekveren erin, en optrekken was echt niet zo superslecht.
top was toen 57-58 dus vond ik heel netjes;)13 december 2006 om 18:34 #59653
!Japieoh!_!Ciao!Hoe hard denken jullie dat dit gaat ?: (nu met leo krul)
Standaard cilinder
gefreesde krukas
leo krul
poulie 80
carters uitgevijld voor 50cc
13/13 carb.13 december 2006 om 19:27 #59654dikke 60… en geloof die mensen maarniet wat zeggen dat 50cc niet harder gaat dan 55 blablabla want is onzin!!
13 december 2006 om 19:47 #59656nou ik denk toch wel 55 hoor. want leo krul gaat niet zo hoogtoerig door en 80 poelie. misschien net iets harder dan 55 ivm gefreesde kruk maar denk net geen 60. maar hij trekt wel fatsoenlijk op.
13 december 2006 om 20:09 #59659ehm.. maatje van me heeft een std uitlaat, std kruk, std cilinder, 80 poelie, kortom een standaard ciao
alleen een 13/13 met bewerkte inlaat (by me), die gaat toch echt wel 60 hoor (ietsje erover zelfs)
ik reed hem met mijn 70 DR evo, 80 poelie en ronde leo maar nét weg… (mijne ging toen tussen de 65 en 70)
dús… een 50 std kan zéker sneller dan 55 km/h
13 december 2006 om 20:41 #59662hoe rap zou dit gaan?
43mm malossi
bewerkt carter(spoelpoorten en inlaat)
standaard kruk
13/13 carb
luchtfilter malossi
polini sp13 december 2006 om 20:46 #59664denk dat de 75-80 wel haalt, kijk maar naar mijn setup, als jij de spoelpoorten nog doortrekt, en je sp ook nog, want die is hoogtoeriger als de top one(volgens mij) dan zal je de 80 wel halen;)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.