Vespa-Ciao.NL
:: ‘Hoe hard zou dit gaan?’ topic

Home Forums Techniek Afstellen ‘Hoe hard zou dit gaan?’ topic

15 berichten aan het bekijken - 3,766 tot 3,780 (van in totaal 4,591)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bluevespa
    Bijdrager

en vanwaar de lage snelheid denkt u? Want met de 65/70 cc Polini W-poort haalde ik de 75/80 al. Wat is hetgeen dat de snelheid beperkt in dit geval?

beuze
      Bijdrager

zoveel verschil zit er niet tussen een 70 cc en 80 cc kwa snelheid, maar de 80 cc polini is een cilinder met veel koppel, dus meer gericht op optrekken dan op snelheid

Ciao91
        Bijdrager

holland636 :

misterd11 :
          55 max ofzo, maar met dikke overtoeren, als je je blokje helemaal hebt getuned, kan je met bromklok en poelie 80 haalde ik 68 km/u gps.

had wel last van overtoeren met een 80mm poelie maar ik heb er nu een 70mm poelie op in plaats van 80 dat is idd wel beter. Maar is een bromklok met 80 poelie niet ongeveer hetzelfde als een snorklok met 70 poelie?

nee, qua optrekken is de snor-klok waarschijnlijk wel sneller omdat hier een lichtere vertanding inzit.
          maar de brom-klok stopt ook de overtoeren met een kleinere poelie en daar kan je harder mee 😀

Bluevespa
          Bijdrager

Bluevespa :
            en vanwaar de lage snelheid denkt u? Want met de 65/70 cc Polini W-poort haalde ik de 75/80 al. Wat is hetgeen dat de snelheid beperkt in dit geval?

En hoe zou ik vermogenswinst hieruit kunnen halen? De krukas tunen of een andere krukas nemen? iemand een suggestie?

schotta
            Bijdrager

hoe hard zou dit gaat:
              vespa si:
              50 cc dr(snel)
              bewerkte inlaat
              13/13 carb.
              malossi filter.
              bromklok.

Anoniem

met een proma summit presteerd het niet zo goed denk ik, komt ie pas op toeren na de 25 ofzo.
                denk dat je tegen de 60 echte km´s zit. misschien iets hoger of lager;)

@ arvid: de creco gaat net 5km harder als de originele cilinder naar mijn mening.
                heb met precies dezelfde setup gereden, veel harder als 60 zul je niet gaan, optrekken is wel heel erg leuk!
                de trekkracht is te vergelijken met een 43mm polini (vooral vanaf stilstand veel kracht, meer als een DR EVO).

mikerosauer
                Bijdrager

Steven :
                  Hoe hard zou het gaan als ik de citta van mijn lawaai makende buurman van het dak van deze gehorige kut flat af gooi? Word soms niet goed van die vent met zijn afrika bambaataa

gewoon alle 10 ze vingers breken en dan met een gietijzeren pak plat slaan wedde dat die nooit meer trommelt

@mike en bij vespa geld een gouden regel: als je boven de 80 kmh gaat mag je gewoon tevreden zijn.

geld dat ook voor mij setup of valt dat buiten die regel ?

schotta
                  Bijdrager

welke uitlaat zou het beste zijn met die setup voor geode trekkracht en mooie snelheid?
                    mvg

Mike
                    Bijdrager

Polini top one en Proma cc staan bekend als goede Allrounders:thumb

Mike

schotta
                      Bijdrager

maAR passen die op de si?

Anoniem

alles valt passend te maken:P:P

tristan285
                          Bijdrager

normaal blok met inlaat gevijld tot max en boosters doorgetrokken op een dr evo 65 en brom kruk
                            met vario, 13/13 malossi filter met citypower 😀
                            hoe hard ongeveer?

Mike
                            Bijdrager

Je zult wel een speed engine bedoelen? Een evo inlaat is niet te vijlen. ( niet op de manier zoals jij bedoelt waarschijnlijk )

Die inlaten moet je niet vijlen. Voor de rest moet dat wel 70 a 80 km/h kunnen lopen

Mike

tristan285
                              Bijdrager

sorry het is een normaal blok, hoe hard zou het dan gaan? 😛
                                sorry xD

Anoniem

hoe hard zou dit gaan:
                                  50DR
                                  12/10
                                  bromcarter
                                  snorklok.
                                  bedankt!

15 berichten aan het bekijken - 3,766 tot 3,780 (van in totaal 4,591)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.