Vespa-Ciao.NL
:: ‘Hoe hard zou dit gaan?’ topic

Home Forums Techniek Afstellen ‘Hoe hard zou dit gaan?’ topic

15 berichten aan het bekijken - 3,481 tot 3,495 (van in totaal 4,591)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

951nick
    Bijdrager

athena 70cc
      malossi reed valve
      simo calibretta
      13/13
      poeli 80

Mike
      Bijdrager

@ shaker ik denk zelf dat de 50DR lekker draait op het Belgische blok als op de speed engine.. t lijkt mij een beetje teveel van t goede! maar goed weet weet valt t nog leuk af te stellen.

ik denk dat je er in beide gevallen maximaal 55/60 km uithaalt gezien je op een cittatje rijd en niet een geweldige toeren janker van een uitlaat gebruikt ( leo HM ) en ook nog eens een vario

bijkomende tip: die Belgische carters niet helemaal maximaal tunen voor de 50DR. mijn ervaring zegt dat ie beter loopt als het blok in goede verhouding is getuned ten opzichte van de cilinder;) Lees: inlaat bijvoorbeeld wel bewerken maar niet maximaal naar boven en naar benden vijlen. hou het op 60%

@ Nick951

niet de meest alledaagse setup maar t zou tog wel leuk kunnen lopen. ik denk wel dat je onderin weinig power zult hebben (poulie) en uiteindelijk wel rond de 75 kan eindigen.. de athena 43mm is een leuk cilindertje. wel goed afstellen;)

Mike

Florian
        Moderator

hoe snel ga ik hier ongeveer mee.

42mm pinasco alu (wss het nieuwe model)
          Eurocilindro/de hof inlaat
          16mm phbg met stage 6 filter
          pouli 65
          Proma cc

Wat denken jullie?

machorider
          Donateur

Wat is de topsnelheid van deze setup:

*Polini 41mm Lc
            *Uitgekotterd belgisch kickstartblok
            *Simonini racing
            *13/13
            *Polini vario
            *Malossi vertanding

Dylan
            Donateur

hallo,

ik wil 2 blokje in elkaar gaan zetten met de volgende specificaties:

43mm Polini W-poort
              Stdd onbewerkt electrisch bromblokje
              13/13 / malossi filter
              Proma Lowboy – Proma cc
              poeli 95 ( weet het, is te groot, heb ff niks anders )

50cc stdd
              onbewerkt kickblok
              13/13 / stdd luchtfilter met 3x 10mm gaten erin geboort
              variomatic, de maat ervan weet ik niet.. standaard vario
              gianelli standaard uitlaat ( die met het hitte schiltje )

alvast harstikke bedankt! 🙂

Mike
              Bijdrager

@citta florian De 42mm Alu van pinasco is erg potentie rijk. ik heb hem zelf ook.
                je zal zal met de goede afstelling flink hard kunnen rijden aangezien hij bij mij met vario op een normaal blok ook al ruim 80 haalde

@machorider. volgens veel mensen ook potentie rijk.. zal wel rond de 80 kunnen halen.

@Bromfreak

het std blokje zal afhankelijk of het een ciao of een citta is is tussen de 45 en 50 lopen.

je Polini 43 blokje zal denk ik op 95 poulie niet eens kunnen lopen. dat wordt overtoeren schat ik zo.. met een poulie 80 zal het ophouden rond de 65 a 70 gezien de std carters

Mike

Dylan
                Donateur

@ mike komt allebij op ciao’s , hoe zal de polini gaan lopen met de vario dan? en hoe hard dan?

en hoe zal het 50cc blokje dan lopen met poeli 95 en gianelli stdd uitlaat?

in ieder geval bedankt voor je andwoord;)

Mike
                  Bijdrager

heb je wel een snelle voorvario? in dat geval zal het rond de 60 wezen.. je levert naar mijn idee toch wel een hapje in als je je carters niet bewerkt…

je 50 cc blok zal gewoon 50 lopen.. ik raad dan liever aan een poulie 80 met groene veren dan loopt ie net ff harder tegen de 60…

Mike

floor-ciao
                    Bijdrager

Hoe hard zal dit gaan => 43mm Dr evo
                      Speedengine + 17.5mm spruitstuk
                      17.5mm delorto carburateur
                      poeli 80 + belgen koppeling(heb er trouwens nog zat van in intresse stuur me pm)
                      proma cc
                      brom kruk
                      brommer is ciao

Gr Floor-ciao.

Dylan
                      Donateur

Mike :
                        heb je wel een snelle voorvario? in dat geval zal het rond de 60 wezen.. je levert naar mijn idee toch wel een hapje in als je je carters niet bewerkt…

je 50 cc blok zal gewoon 50 lopen.. ik raad dan liever aan een poulie 80 met groene veren dan loopt ie net ff harder tegen de 60…

nee, heb een stdd voorvario

maar ik raad mezelf niet een poeli 80 aan 😛 omdat het voor mijn vriendin dr brommertje is 🙂 snelheid maakt mij ook niet echt uit.. als is het maar 35.. als die maar wel gewoon goed optrekt (zie mijn perso)

Gr.

tnerual
                        Bijdrager

BromFreak666 :

Mike :

nee, heb een stdd voorvario

maar ik raad mezelf niet een poeli 80 aan 😛 omdat het voor mijn vriendin dr brommertje is 🙂 snelheid maakt mij ook niet echt uit.. als is het maar 35.. als die maar wel gewoon goed optrekt (zie mijn perso)

Gr.

geen zorgen dan maar hoor.. met mijn setup, zelfs met carters bewerkt, zoals je hier links kan zien haal ik de 52.. best zielig..

komt dit echt alleen maar door de ori voorvario??? iemand?
                          Bedankt

Mike
                          Bijdrager

ja dat komt grotendeels door de voorvario.. en naar mijn idee ook door je uitlaat… ik ken hem niet maar t zal niet veel soeps wezen dan

Mike

traxon
                            Bijdrager

Hoe hard zou dit gaan?

Cilinder : Italkit Cilinder 41MM
                              Carters : std carter
                              Carb. : std 12 / 10
                              Poelie : 80
                              Uitlaat : LeoVinci krul
                              Krukas : Std
                              Brommer : Brom Ciao

alvast bedankt:8)

floor-ciao
                              Bijdrager

floor-ciao :
                                Hoe hard zal dit gaan => 43mm Dr evo
                                Speedengine + 17.5mm spruitstuk
                                17.5mm delorto carburateur
                                poeli 80 + belgen koppeling(heb er trouwens nog zat van in intresse stuur me pm)
                                proma cc
                                brom kruk
                                brommer is ciao

Gr Floor-ciao.

Florian
                                Moderator

Mike :
                                  @citta florian De 42mm Alu van pinasco is erg potentie rijk. ik heb hem zelf ook.
                                  je zal zal met de goede afstelling flink hard kunnen rijden aangezien hij bij mij met vario op een normaal blok ook al ruim 80 haalde

@machorider. volgens veel mensen ook potentie rijk.. zal wel rond de 80 kunnen halen.

@Bromfreak

het std blokje zal afhankelijk of het een ciao of een citta is is tussen de 45 en 50 lopen.

je Polini 43 blokje zal denk ik op 95 poulie niet eens kunnen lopen. dat wordt overtoeren schat ik zo.. met een poulie 80 zal het ophouden rond de 65 a 70 gezien de std carters

Heey Mike,

bedankt, dat is al een hele mooie snelheid:thumb

15 berichten aan het bekijken - 3,481 tot 3,495 (van in totaal 4,591)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.