‘Hoe hard zou dit gaan?’ topic

Home Forums Techniek Afstellen ‘Hoe hard zou dit gaan?’ topic

15 berichten aan het bekijken - 1,786 tot 1,800 (van in totaal 4,591)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

.-{2F4OV}-.

Rond de 70 km/u. Met je 16 inch velgen, 100mm schijven en originele vertanding;)

Quest
      Bijdrager

kan iemand mij vertellen hoe hard ik ongeveer op top zal gaan? echte kmpu?

43mm DR EVO
        gevijlde inlaat, spoelpoorten doorgetrokke
        proma circuit
        13/13 met malossi powerfilter
        malossi voorvario
        100mm achterkoppeling met standaard vertanding (gele drukveer en gele trekveren)

ik rij nu met poulie 65 en dan ga ik 65 digitaal
        het is een citta

diac
        Bijdrager

er zal niet veel veranderen in je snelheid, maar je trekkracht verbeterd behoorlijk.

william
          Bijdrager

hoe hard zal dit gaan?

speedengine 46mm polini
            13/13 + malo filter
            polini top one
            std krukas
            op 80 mm poulie

hoe hard ga ik met deze setup op 80 mm poulie, zouden jullie er ook bij willen zetten hoe hard ik ga met vario wel met polini voorvario.

groetjes william

SIvespa
            Bijdrager

Hallo. Hoe hard zou dit rijden?

80cc polini
              speedengine carters
              13/13
              Simonini 100cc uitlaatje.

Afstelling weet ik nog niet….poellie enz..iemand tips en recties graag:D?

markiej
              Bijdrager

goede topic zo te zien :lol
                je haalt hier wel de 80/85 mee met een 70 poelie dan trekt hij nog redelijk op omdat de simo 100cc een hele hoogtoerige uitlaat is

Jelle
                Moderator

niet harder dan 80 zeg ik, die uitlaat wil gewoon alleen goed lopen op de 100cc.

.-{2F4OV}-.

markiej :
                    goede topic zo te zien :lol
                    je haalt hier wel de 80/85 mee met een 70 poelie dan trekt hij nog redelijk op omdat de simo 100cc een hele hoogtoerige uitlaat is

Beetje wazig he.. Simo 100cc is een hoogtoerige uitlaat voor meer dan 73cc (polini 46mm cilinder) en voor hoogtoerigere cilinders (richting de 10.000 rpm). Loopt dus egt niet super op deze cilinder. En zowiezo omdat hij poelie overbrenging heeft zit hij ‘vaak’ laag in de toeren en dus is de uitlaat niet geschikt.

Nog ff een keer duidelijk: “De 100cc pijp loopt alleen op simo 48 met goede prestaties omdat hij hierop is berekend! Dus als je m op je ciao wilt doe het dan voor de looks en niet voor de prestaties!” :!

Hij zal idd rond de 80 km/u lopen, maar optrekken zal tegenvallen.

markiej
                    Bijdrager

ik bedoelde dus ook dat hij beter zal optrekken met een laagtoerigere uitlaat zoals proma cc handmade enz:!

SIvespa
                      Bijdrager

Oke…Ja niet op mn “ciao” maar op mn Si;) haha..
                        Ja…looks vind k belangirjk..maar trekken zal het toch wel?

Edjuh
                        Bijdrager

Nee, dat is toch al 10 keer gezegd?

Het is een pijp voor snelheid, niet voor trekken.

.-{2F4OV}-.

Als je egt op wilt trekken koop dan een vario of een uitlaat geschikt voor jou setup;)

Tonni
                            Moderator

.-{2F4OV}-. :

Nog ff een keer duidelijk: “De 100cc pijp loopt alleen op simo 48 met goede prestaties omdat hij hierop is berekend! Dus als je m op je ciao wilt doe het dan voor de looks en niet voor de prestaties!” :!

De Simo 100cc van Thomas was gewoon 22mm, terwijl de Simo 48mm een uitlaatmond heeft van 30mm. Dus kan hij daar nooit exclusief voor bedoeld zijn toch?
                              Neemt niet weg dat het een hoogtoerige pijp is natuurlijk..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

citta
                              Bijdrager

ik heb net de simonini 100cc uitlaat geprobeert op 65 dr evo loopt
                                niet goed doe ik lichte gewichten erin zoals het moet gaat mijn
                                vario niet meer open dus wil niet bij mij

Edjuh
                                Bijdrager

Tonni :

De Simo 100cc van Thomas was gewoon 22mm, terwijl de Simo 48mm een uitlaatmond heeft van 30mm. Dus kan hij daar nooit exclusief voor bedoeld zijn toch?
                                  Neemt niet weg dat het een hoogtoerige pijp is natuurlijk..

Volgens mij is hij voor de 48 simo berekend, en hebben ze er later nog een 22mm versie van gemaakt voor degenen die hem mooi vonden. Dat verklaart wel zo’n beetje waarom hij bagger loopt zonder die cilinder, en zelfs daarop trekt hij niet geweldig met poelie.

15 berichten aan het bekijken - 1,786 tot 1,800 (van in totaal 4,591)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.