:: Hoe groot moet het elektrisch karter zijn voor een 65cc cilinder
-
Hey, ik heb hier thuis een elektrisch blok liggen. Ik wil er een athena 42 mm op leggen(65cc alu) en nouw vroeg ik me af of dit past. Er zijn namelijk blokken waar alleen een originele cilinder in past. Nu wil ik weten hoeveel cm groot het gat moet zijn voor dat er een snelle cilinder in past. Heb geen oude blokken meer daarom kan ik er niet achter komen of een snelle cilinder in het blok past.
Nog een vraagje is de poline sp of top one ofziets het beste voor 65 cc alu van athena met originineel elektrisch karter, zonder vario met 13/13 carburateur? Ik heb een handmade tot de beschikking en een proma circuit, maar vind polini uitlaten geiler, maarja die moet ik dan wel nieuw kopen. Dus laat maar eens horen wat jullie het beste vinden!
Nog een vraagje: Gaat de 65cc op een originele krukas?

Jelle89
als je een 50cc wel tot je beschikking hebt, en die past er maar net in..(dus niet veel speling meer) dan is ie begrenst, maar heb je nog redelijk veel speling zal ik maar zeggen, dan past een 60cc wel..;)..
machorider :
Hey, ik heb hier thuis een elektrisch blok liggen. Ik wil er een athena 42 mm op leggen(65cc alu) en nouw vroeg ik me af of dit past. Er zijn namelijk blokken waar alleen een originele cilinder in past. Nu wil ik weten hoeveel cm groot het gat moet zijn voor dat er een snelle cilinder in past. Heb geen oude blokken meer daarom kan ik er niet achter komen of een snelle cilinder in het blok past.
Nog een vraagje is de poline sp of top one ofziets het beste voor 65 cc alu van athena met originineel elektrisch karter, zonder vario met 13/13 carburateur? Ik heb ook nog een handmade tot de beschikking, maar vind polini uitlaten geiler. Dus laat maar eens horen wat jullie het beste vinden!
Moet je even meten.
En top one is wel een leuk uitlaatje voor alu cilinders, sp zal je iets harder mee gaan en die handmade gaat het ook wel doen 🙂 je kan het altijd nog testen.
EdjuhBijdrager
Polini is het beste, want ik heb er een te koop;)(top one).
Ten eerste, je moet natuurlijk wel je inlaat uitvijlen met zo’n setup.
Ik denk dat het gat in je carter een diameter van ongeveer 46mm moet hebben, dat is geloof ik de maat van een onbegrensd carter, want daar gaan cilinders tot en met 43mm in(die 42mm cilinder waar jij het over hebt is 43mm).
Nog even over uitlaatjes, zowel de polini uitlaatjes als die HM gaan waarschijnlijk zeer goed op die setup, maar je hebt ook nog de malossi en de ninja (Zie beneden webshop jmpb.nl), en de proma cc natuurlijk.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.