Vespa-Ciao.NL
:: Hoe diep tapeinde & kick keerring monteren?

Home Forums Techniek Motorisch Hoe diep tapeinde & kick keerring monteren?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

SjoerdCiao
    Topic starter

Heren,
      Ik ben bezig met het reviseren van een kickblok, nu was alleen mijn vraag:

Hoe diep monteren jullie de tapeindes? Oftewel hoever steken ze nog boven jullie carter uit?

En hoe diep moet de keerring aan de kickstart kant erin? Tikken jullie deze erin met behulp van een dop/buis of zijn hier andere tips voor?

Mvg Sjoerd

niek1992
      Bijdrager

Hoe diep monteren jullie de tapeindes? Oftewel hoever steken ze nog boven jullie carter uit?

Tapeindes steken zeker nog boven m’n carter uit, anders kan ik m’n cilinder er niet op monteren he :P. Ik monteer m’n tapeinden vaak met een beetje loctite welke je later gemakkelijk weer los krijgt. Het gaat er uiteindelijk om dat je je cilinderkop goed kan aandraaien. De tapeinden hoeven niet tot helemaal onderin het tapgat te zitten om je cilinderkop goed te kunnen aandraaien. Ze moeten alleen niet mee draaien.

En hoe diep moet de keerring aan de kickstart kant erin? Tikken jullie deze erin met behulp van een dop/buis of zijn hier andere tips voor?

Je kan de keerring erin doen en vervolgens met het slakkenhuis de keerring op z’n plek brengen. Ik duw hem vaak nog ietsjes verder zodat deze vrij ligt van het opstaande randje van het slakkenhuis en voorbij de tandjes van de krukas.

Vespa doei
        Bijdrager

bij snelle setup
          tapeinde er helemaal in en dan 1 slag terug

in de jaren 90 Vespa SI vario polini evolution pinasco 80 simonini uitlaat dus trekken als een beer
        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.